Наталія Осадча, співзасновниця S&P Agency Investment Risk Management, поділилася з LDaily думками, як уникнути проблем у веденні бізнесу в цей украй складний для всього світу час. Маючи 20-літній досвід не тільки збереження, а й розвитку бізнесу саме в періоди різного рівня криз, Наталія радить насамперед шукати нові ринки для діяльності, і один із найперспективніших, особливо для іноземного бізнесу, — це ринок України.
Спілкуючись із клієнтами та нашими партнерами з усього світу, немає жодного сумніву в тому, що вже весь світ переживає кризу у зв’язку з поширенням COVID-19. Будучи антикризовим бізнес-консультантом з понад 20-літнім досвідом роботи, можу на 100% стверджувати, що для України й для українців криза не є чимось далеким і новим. Для України криза — це щоденні реалії. На жаль (чи на щастя), кризи переслідують нашу країну з часів її створення. Спочатку роки незалежності, потім революції та війна — і все це за короткі 27 років її існування. Як антикризовий консультант я можу визначити всю механіку входження в кризу, проходження й виходу з неї. Що ж важливе потрібно знати бізнесу про кризу:
Однозначно можна стверджувати, що кризи необхідні всім нам, без них немає зростання, немає змін, немає руху. Криза — це унікальна можливість розвиватися, це рівнозначно як для бізнесу, так і для людини чи для всього світу, це шанс стати ще сильнішими, а правильна поведінка й вихід із кризи гарантують отримання неймовірних преференцій і бонусів. Які бонуси можна отримувати у зв’язку з кризою:
Тому антикризове мислення, вивчення кризи й створення антикризової бізнес-стратегії має стати невід’ємною частиною будь-якого бізнес-середовища й будь-якого ухваленого управлінського рішення. Вчасно розроблена й імплементована в бізнес-процеси антикризова стратегія допоможе відійти від поняття «криза = смерть або хаос» і перейде до розуміння «криза = можливості». В тому числі отримати й величезні можливості для зростання. Саме це допоможе бізнесу і людям бути готовими до труднощів, усвідомити, що криза — це необхідна частина зростання, і саме під час кризи можна дуже високо стартонути.
Для України криза, спричинена COVID-19, — це, усупереч усьому, значний шанс.
Адже антикризова стратегія в Україні присутня майже в усіх видах бізнесу. В Україні просто неможливо вижити, тим більше стати успішним, не маючи антикризової стратегії. Чимало компаній і самі не знають, що в них вона є, попри те, вона присутня в багатьох українських компаніях від моменту їх створення.
Для іноземного інвестора в період світової кризи Україна стала привабливою, і ось чому:
1. Ідеальне розташування території для виробництва та/або надання логістичних послуг як для внутрішнього ринку, так і для ринків країн ЄС.
2. Новий ринок збуту (42000 млн осіб).
3. Можливість отримати активи в приватну власність разом із земельною ділянкою шляхом викупу землі безпосередньо в держави.
4. Істотне зниження операційних витрат для будь-якого бізнесу:
– дешева робоча сила (значний обсяг кваліфікованих трудових ресурсів); оптимальною заробітною платою для висококваліфікованого працівника є зарплата €300;
– дешеві локальні матеріальні ресурси, які використовуються у виробництві;
– можливість отримати знижені ставки податків, якщо актив створюється в зоні спеціального оподаткування;
– низька вартість землі й активів;
5. Немає жорсткої конкуренції, ринок не структурований.
6. Мінімальний термін виходу на новий ринок.
7. Можливість отримати запланований прибуток у період світової кризи.
Навіть більше: Україна — це новий ринок, який об’єктивно вкрай гостро потрібен потужним промисловим корпораціям, які справді дуже постраждали через поширення COVID-19 і фактичну зупинку величезної кількості бізнес-процесів в світі. Тому Україна може стати тим рятівним кругом, який дасть змогу багатьом світовим корпораціям залишитися на плаву з прибутком або хоча б уникнути значних збитків.
Нові ринки дають нові можливості, й у тому числі можливість залишитися в живих. Будьте гнучкими й відкритими до неминучих змін, і ви теж змінитеся, станете сильнішими, активнішими й відкриєте нові світи.
Читайте також: Успішним буде той бізнес, який витратив час на вивчення нового бізнес-середовища
Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8