Віктор  Шевченко

Віктор Шевченко, співвласник Групи логістичних компаній ZAMMLER, в інтерв'ю LDaily поінформував читачів про ситуацію, яка склалась у сфері міжнародних перевезень через уведення карантину всепланетарного масштабу.

Віктор  <span>Шевченко</span>

Ми постійно відстежуємо ситуацію та готові оперативно реагувати на будь-які зміни для забезпечення якісного сервісу

15.06.2020 (№ LDaily #14)

Віктор Шевченко, співвласник Групи логістичних компаній ZAMMLER, в інтерв’ю LDaily поінформував читачів про ситуацію, яка склалась у сфері міжнародних перевезень через уведення карантину всепланетарного масштабу.

LDaily: З моменту поширення COVID-19 порушилися ланцюги поставок, пов’язані з Китаєм. Як компанія переживає цей період? Як уведення карантину вплинуло на сферу вантажоперевезень в Україні? Чи відчуваєте ви спад попиту на ваші послуги?

В. Шевченко:

Морські перевезення

Через поширення епідемії коронавірусу тарифи на морські фрахти зросли в середньому на 150-200 $/TEU. Стрибок цін відбувся в березні, оскільки Китай почав відновлювати свою виробничу активність, зріс попит на вантажні відправлення, сформувався дефіцит місць, відповідно, піднялася вартість. Також, ураховуючи ситуацію, дещо затримуються процедури оформлення товарів у портах: режим дотримання санітарно-гігієнічних правил безпеки схожий із маркетами й аптеками (дотримання дистанцій, перебування в кімнаті не більше однієї особи та ін.). Також частина персоналу працює віддалено, а це не завжди передбачає оперативність.

Авіаційні перевезення

Якщо порівнювати нинішні тарифи з періодом до введення карантину, то вартість перевезення вантажів з аеропортів Китаю до Борисполя зросли в 3-4 рази.

Раніше 80% вантажів перевозилися пасажирськими літаками. Але після того, як у багатьох країнах світу було введено обмеження на пасажирські авіаперевезення, пропозиції різко скоротилися. Вантажних бортів недостатньо, щоб забезпечити весь попит. Саме тому деякі авіакомпанії почали використовувати пасажирські літаки для перевезення медичних і гуманітарних вантажів. Переміщення 1 тонни вантажів з КНР в Україну чартерним пасажирським літаком буде приблизно на 30% дешевше, ніж доставка цієї ж партії частинами на літаках регулярних вантажних авіаліній.

Міжнародні автомобільні перевезення

За період карантину ситуація з міжнародними вантажними перевезеннями змінилася кардинально. Якщо в перший тиждень тарифи на імпортні вантажні перевезення були на 40-50% вищі від докарантинних, то зараз ситуація з цінами стабілізувалася та навіть упала у зв’язку зі зниженням вартості палива. Якщо на початку карантину в Європі був дефіцит транспорту через високий попит (отримувачі намагалися поповнити запаси товарів), багато підприємств припиняли свою роботу, то зараз усі потроху повертаються у звичний режим. Наприклад, поставки з Італії повністю відновились, відкрились торгові центри, активно відбувається відвантаження товарів.

Автомобільні перевезення територією України

Вартість вантажних перевезень територією України змін у зв’язку з епідемією не зазнала. Але під час карантину ми відчули спад обсягів — якщо раніше спад сягав 40%, то зараз це 15% від докарантинного рівня.

Складська логістика

Суттєвих змін у складській логістиці ми наразі не відчули. Вартість складського зберігання та обробки вантажів залишається сталою. Більшість наших контрактів довгострокові, тому ми й далі надаємо послуги згідно з існуючими домовленостями. Необхідності якось зменшувати складські площі в нас не виникало.
З тенденцій, які простежуються, — це зростання складських товарних запасів життєво важливих товарів (продуктова група, медикаменти, запчастини, комплектуючі, мобільний зв’язок) на 10-12%. При цьому запаси товарів інших сегментів скоротилися на 15-17%.

Також ми бачимо підвищення попиту на складські приміщення класу В і С у зв’язку з нижчою орендною вартістю порівняно з комплексами класу А. Оскільки більшість складських комплексів ZAMMLER саме категорії А, то зараз ми вивчаємо варіант розширення складських площ за рахунок складів В і С класу.

LDaily: У зв’язку із загрозою коронавірусу Україна посилила контроль на своїх кордонах при проходженні через автомобільні пункти пропуску. Крім тривалості перебування вантажу на кордоні (наскільки збільшився час проходження кордону?), з якими ще труднощами зіткнулися?

В. Шевченко: Знову ж таки, якщо порівнювати ситуацію, яка була на початку запровадження карантину, і зараз, то вона кардинально різна. Відразу після запровадження карантинних обмежень ми справді стикнулися з проблемою черг вантажівок у пунктах пропуску, затримки проходження митних процедур. Наприклад, 23 березня на виїзд з України в пункті пропуску Ягодин була черга із 800 вантажівок.

Також якщо до карантину круговий рейс Київ — Варшава — Київ тривав 5 днів (включно з проходженням кордону та митних процедур), а вартість становила орієнтовно €1 тис., то на кінець березня цей рейс тривав 12 днів. Але зараз ситуація стабілізувалася: тарифи повернулися до свого докарантинного рівня, черг у пункті пропуску практично немає, налагоджено систему дистанційного документообігу та ін.

LDaily: Які додаткові заходи було вжито в компанії, щоб доставлений вантаж був безпечним для людей?

В. Шевченко: Ми постійно відстежуємо ситуацію та готові оперативно реагувати на будь-які зміни з метою забезпечення якісного сервісу. Серед водіїв та працівників складських комплексів поширено інструкції, як правильно працювати в нинішніх умовах, щоб мінімізувати можливість інфікування. Із самого початку карантинних заходів усім працівникам офісів Групи компаній ZAMMLER рекомендовано перейти на дистанційний режим роботи з максимальним використанням електронного документообігу. Тих співробітників, які для збереження ефективності роботи не можуть працювати дистанційно, забезпечено необхідними засобами захисту (дезінфікуючі засоби, одноразові маски та рукавички). Ми змоделювали декілька можливих сценаріїв розвитку подій і чітко сформували алгоритм дій для кожного з них, ознайомили із цими алгоритмами наших клієнтів.

Читайте також: Ніколи не здавайтеся!

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com