Олексій  Авраменко

Олексій Авраменко, CEO і засновник найбільшої української групи фінтех-компаній EasyPay. Адепт proximity-маркетингу, першим...

Олексій Авраменко, CEO і засновник найбільшої української групи фінтех-компаній EasyPay. Адепт proximity-маркетингу, першим в Україні почав розробляти і впроваджувати його ідеї в національних масштабах. Олексій поділився з читачами LDaily ідеями щодо організації роботи, насамперед звертаючи увагу на розумне планування, яке допомагає не затягувати робочий день і запобігати вигорянню працівників.

Олексій  <span>Авраменко</span>

Сучасний фінтех повинен створювати користувачам максимальні зручності для проведення фінансових операцій

15.06.2020 (№ LDaily #14)

Олексій Авраменко, CEO і засновник найбільшої української групи фінтех-компаній EasyPay. Адепт proximity-маркетингу, першим в Україні почав розробляти і впроваджувати його ідеї в національних масштабах. Олексій поділився з читачами LDaily ідеями щодо організації роботи, насамперед звертаючи увагу на розумне планування, яке допомагає не затягувати робочий день і запобігати вигорянню працівників.

LDaily: Яка нині ситуація на українському ринку платіжних систем? Яку частку в цьому сегменті займає ваша компанія?

О. Авраменко: Можна сказати, що EasyPay створив ринок платіжних систем в Україні. Ми зареєстрували одну з перших в країні небанківську платіжну систему «Фінансовий світ» і стали ініціаторами розробки юридичної моделі ринку небанківських платіжних систем; я був членом робочої групи при НБУ. Наша робота в далекому 2007 році дала змогу ринку небанківських платіжних систем легально розвиватися. На даний момент ми входимо до трійки лідерів фінтех-галузі, надаючи послуги відразу в декількох напрямах: приймання платежів через термінали (у нас їх понад 14 тис. по Україні), послуги інтернет-еквайрингу й розробка фінансових додатків.

LDaily: Як за час карантину змінився попит на платіжні системи? Чи вивчали ви, наскільки коронавірус вплинув на ваш бізнес?

О. Авраменко: Відтоді, як почався карантин, українців просять по можливості залишатися вдома. Через це людям доводиться переглядати свої традиційні платіжні звички. Наприклад, якщо раніше чимало громадян оплачувало комунальні послуги в банку чи на пошті, то нині вони все частіше звертаються до онлайн-каналів оплати.

Так, за останні два місяці кількість онлайн-транзакцій у категорії «Комунальні платежі» через наш сайт зросла на 41%. Також в онлайні стали частіше оплачувати телебачення й інтернет. Зросли й такі категорії, як «Бюджетні платежі» (на 131%) і «Сплата штрафів» (на 120%) — завдяки можливості платити онлайн людям не доводиться йти в каси і піддавати здоров’я ризику.

Число транзакцій і обороти по деяких інших категоріях навпаки, впали. Передбачувано, це галузі, пов’язані з подорожами й розвагами: категорія «Транспортні квитки» знизилася на 82%, «Онлайн-купони» — на 80%.

Що стосується платіжних терміналів, інтерес українців до готівкових оплат не зменшується. Це зручний канал оплати — насамперед завдяки широкій мережі покриття. В нашій мережі, як я згадував вище, понад 14 тис. терміналів по всій країні, і кожна людина може знайти пристрій недалеко від домівки — приміром, у продуктовому магазині, найближчому підземному переході чи й просто на вулиці.

Після введення карантину через термінали стали на 54% частіше оплачувати комуналку, на 77% — штрафи. Для категорії «Страхування» середній чек зріс на 101%.

Вважаю, що сучасний фінтех повинен створювати користувачам максимальні зручності для проведення фінансових операцій. Це і є місією EasyPay: зробити будь-яку транзакцію простою й доступною для всього населення України.

LDaily: Ви працюєте в сегментах і B2B, і B2C. Скільки клієнтів і скільки партнерів у вас нараховується?

О. Авраменко: У сегменті B2B ми працюємо майже з 4 тис. партнерів. Серед них є і лідери у своїх категоріях (наприклад, Альфа Банк, Yasno, Kyivstar, Vodafon, Viasat), і зовсім невеликі компанії (наприклад, дитячий садочок №5 у Знам’янці).

Однак кожен із партнерів для нас унікально цінний: разом ми допомагаємо українцям сплачувати понад 3,5 тис. послуг на сайті й у терміналах. Також, крім партнерів, у нас є франчайзингова мережа. До неї входить понад 500 франчайзі.

Якщо говорити про користувачів наших послуг, то кожен третій українець хоча б раз у житті за допомогою наших терміналів, сайту чи додатків поповнив картку готівкою, оплатив комунальні послуги, проїзд у громадському транспорті, держпослуги. Або ж зробив покупку онлайн — ми партнери кількох сотень інтернет-магазинів і надаємо їм послуги еквайрингу.

LDaily: На час карантину, найімовірніше, кількість операцій в B2B-сегменті зменшилася. Як це відбилося на компанії?

О. Авраменко: У перші два тижні B2B-сегмент впав. Це неприємно, але очікувано під час всеукраїнського карантину: наші партнери — відповідальні бізнеси, які строго дотримувалися всіх приписів Кабміну. З дозволом поступово починати роботу службам доставки, таксі й іншим нашим партнерам, сегмент B2B, з якими ми працюємо, почав поступово зростати. Але, щиро кажучи, докарантинні показники поки що недосяжні. Наприклад, кейс із сервісом оплати таксі. Це чистий B2B-сервіс: використовуючи наші термінали, сайт і додаток, таксисти оплачують доступ до бази сервісів таксі, оренду машин і так далі. Після введення карантину кількість транзакцій у цій категорії зменшилася значно. Так, кількість онлайн-оплат знизилася на 25%, число оплат через термінали — на 34%. При цьому середній чек платежів таксистів практично не змінився. Для онлайн-оплат він знизився на 3%, для офлайн-платежів через термінали залишився на попередньому рівні. З іншими категоріями B2B-сервісів схожа ситуація: зменшилася і кількість транзакцій, і оборот. Падіння B2B-сегмента компенсувалося значним зростанням B2C-сервісів: зросла кількість оплат комунальних послуг, мобільного зв’язку, Інтернету, ТБ, інших сервісів. Загалом на обороті компанії карантин практично не позначився, але для цього нам довелося працювати ще активніше, мотивувати користувачів системою кешбек, безкомісійною оплатою за допомогою нашої віртуальної карти EasyPay і пропонувати партнерам нові цікаві рішення.

LDaily: Як організовували роботу співробітників на віддаленому доступі? Як оцінюєте ефективність? Чи вивчаєте можливість у майбутньому відмовитися від оренди офісу й перевести співробітників на віддалену роботу?

О. Авраменко: На віддалений режим ми перейшли без труднощів. В останні робочі дні в офісі співробітники підготували комп’ютери й перехідники, налаштували всі доступи для віддаленого входу в корпоративні системи.

Головні труднощі віддаленої роботи — комунікації. Ми використовуємо Telegram і Viber для спілкування співробітників усередині відділів, а також Skype, Zoom і Teams для відеозустрічей. Однак якщо раніше колеги могли вирішити якесь питання при зустрічі буквально за пару хвилин, то тепер для організації онлайн-мітингу доводиться витрачати більше часу, щоб узгодити графіки всіх учасників наради. І процес неминуче затягується. На даний момент ми розглядаємо повний перехід на Teams, і за рахунок цього скоротити час на організацію зустрічей.

Для багатьох працювати віддалено й водночас зберігати виконання KPI сприймається як виклик. Ми ставимо перед співробітниками реальні й обґрунтовані цілі, а всі завдання контролюємо в CRM-системі. Розумне планування допомагає не затягувати робочий день і запобігати вигорянню працівників.

EasyPay — це бізнес для людей і про людей. Нам дуже важливий фактор живого спілкування. Нові продукти народжуються під час «мозкових штурмів» із фліпчартом і маркерами, коли співробітники збираються разом і генерують ідеї. На жаль, відеоконференція не може достеменно відтворити цю творчу атмосферу. Після повного зняття карантинних обмежень ми вивчаємо можливість зберегти напів віддалений формат роботи. Так, щоб більшу частину робочого часу співробітники працювали з дому, а в офіс приїжджали тільки для вирішення актуальних бізнес-питань, «мозкових штурмів» і синергії.

LDaily: Які плани у компанії на цей рік? Які KPI ставите перед собою?

О. Авраменко: Сьогодні для нас пріоритетними є три напрями бізнесу. По-перше, наше основне джерело доходу — розвиток і модернізація платіжних терміналів. У планах компанії — наростити оборот удвічі й охопити термінальною мережею всі без винятку населені пункти України. Так, щоб у кожному місті й селищі нашими послугами змогла скористатися будь-яка людина: оплатити комуналку, поповнити мобільний зв’язок чи заплатити за покупку в інтернет-магазині. Я знаю, що іноді наші термінали — це єдина можливість здійснити необхідний платіж, так як у невеликому селищі або місті може не бути відділення банку, а «Укрпошта» працює всього кілька днів на тиждень.

Ще один напрям, який ми активно розвиваємо, — це інтернет-еквайринг. На сьогодні, крім комерційних проєктів, ми підтримуємо проєкт «країна в смартфоні». EasyPay — еквайринговий партнер державної послуги для українських батьків «єМалятко». Також ми надаємо послуги безкоштовного еквайрингу для благодійного фонду «Таблеточки». 2020 року цей напрям також розвиватиметься, і ми активно підключаємо нових партнерів, комерційні й державні компанії.

І звичайно ж, ми активно вкладаємося в розробку, запуск і впровадження інноваційних платіжних технологій. Ми продуктивно розвиваємо напрям proximity marketing в Україні. Фактично стали одними з перших, хто популяризує систему push-оплат через смартфон. На сьогодні ми запустили додатки EasyWallet і EasyPay, які дають змогу користувачеві оплатити будь-яку партнерську послугу, просто натиснувши на повідомлення в телефоні. Додатки особливо популярні у Львові та Івано-Франківську завдяки сервісу покупки проїзних квитків у громадському транспорті, сервісу оплати послуг регіональних ЦНАП, сервісів МВС і партнерства з львівською мережею супермаркетів «Рукавичка». Для «Рукавички» під час карантину ми навіть розробили додаткову опцію — можливість замовлення й доставки покупок через додаток. У кінці грудня 2019-го в нас з’явилася віртуальна карта EasyPay: вона не має звичного номера, терміну дії та CVV2/CVC2-коду. Ідентифікація карти відбувається за номером телефону, на якому зареєстрований користувач. Продукт випущений спільно з національною платіжною системою «Простір». У наших планах до кінця 2020 року перетворити віртуальну карту EasyPay на повноцінний платіжний інструмент, який дасть змогу користувачеві оплачувати покупки та послуги онлайн без комісії й заробляти за допомогою кешбека від нас і наших партнерів.

Читайте також: Ніколи не здавайтеся!

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».