Валерій Красовський, СЕО та співзасновник компанії Sigma Software, в інтерв'ю LDaily поділився своїми роздумами з приводу можливості нового формату діяльності ІТ-компаній у надзвичайних умовах масштабного карантину. Так, криза привела до того, що чимало компаній, які працюють в ІТ-секторі, отримали стимул до розвитку — інвестиції й нових замовників; до того ж виняткова більшість ІТ-підприємств зараз безболісно переходить на віддалений формат роботи співробітників, ефективність якого показав реальний досвід, і ця тенденція триватиме.
Наталія Осадча, співзасновниця S&P Agency Investment Risk Management, поділилася з LDaily думками, як уникнути проблем у веденні бізнесу в цей украй складний для всього світу час. Маючи 20-літній досвід не тільки збереження, а й розвитку бізнесу саме в періоди різного рівня криз, Наталія радить насамперед шукати нові ринки для діяльності, і один із найперспективніших, особливо для іноземного бізнесу, — це ринок України.
Віктор Шевченко, співвласник Групи логістичних компаній ZAMMLER, в інтерв'ю LDaily поінформував читачів про ситуацію, яка склалась у сфері міжнародних перевезень через уведення карантину всепланетарного масштабу.
Віталій Бульда, генеральний директор ТОВ «Роберт Бош Лтд», віце-президент Bosch Thermotechnik GmbH в країнах Балтії та СНД (крім РФ), повноважний представник Групи Bosch в Україні, у розмові з LDaily повідомив про ситуацію в машинобудівній галузі, що склалася через поширення COVID-19. Досвідчений менеджер переконаний, що потужний бізнес, яким є «Роберт Бош Лтд», у такі скрутні часи повинен значно підвищувати свою соціальну значимість, адже взаємодопомога, підтримка й благодійність є запорукою подолання серйозних викликів світового масштабу.
Віталій Кармазінський, директор Luxoft Україна, під час розмови з журналістом LDaily наголосив, що попри нинішню кризову ситуацію, спричинену поширенням коронавірусу, IT-сфера залишиться одним з основних драйверів української економіки та зростатиме й далі. Адже, на думку пана Віталія, щойно світ подолає пандемію, найімовірніше, відбудеться бум на IT-послуги, з’явиться чимало нових цифрових напрямів. Цей бум розпочинається вже зараз і є хорошим полем для інвестицій у вітчизняну ІТ-галузь.
Віталій Седлер, СЕО та співзасновник компанії Intellias, поділився з читачами LDaily досвідом в організації ефективної діяльності ІТ-компаній на період карантину. Насамперед, це можливість перевести значну частку співробітників у формат віддаленої роботи, водночас забезпечивши всіх працівників засобами захисту від COVID-19, також украй необхідно розробити антикризовий пакет дій щодо оптимізації роботи з клієнтами, створення резерву фахівців і скорочення витрат. І не менш важлива складова — соціальна відповідальність у спільній із владою та громадою боротьбі з пандемією.
Геннадій Чижиков, президент Торгово-промислової палати України, експерт з питань зовнішньоекономічної діяльності, поділився своїми думками з читачами LDaily стосовно надзвичайної ситуації, яка склалась у світовому й українському бізнесі через масштабне поширення коронавірусу. Пан Геннадій відмітив одну важливу особливість: у цей складний час підприємницька спільнота України почала активно консолідуватися й усе частіше започатковуються спільні проєкти, що допомагає вирішувати економічні проблеми. А також зауважив, що вкрай важливе, кардинальне значення має державна підтримка насамперед малого та середнього бізнесу, а також розробка й реалізація нестандартної програми виходу з кризового стану.
Дітріх Трайс, генеральний директор ТОВ «УІФК-Агро», в розмові з журналістом LDaily поділився своїм баченням ситуації, яка склалася через поширення коронавірусу. На думку досвідченого аграрія, вплив пандемії на сільськогосподарський сектор буде, однак меншим, ніж на інші галузі економіки; та попри це, агропідприємства повинні максимально забезпечити своїх працівників на полях усім необхідним для захисту від хвороби.
Емма Турос, виконавчий директор Канадсько-української торгової палати, у розмові з LDaily проаналізувала ситуацію в різних галузях економіки, яка склалася через поширення COVID-19, особливу увагу приділивши відносинам між українськими й канадськими підприємцями. Пані Емма також звернула увагу на те, що через трансформацію споживчих звичок і купівельного попиту у світі звільнилося чимало галузевих ніш, які з успіхом можуть зайняти українські підприємці, знані в канадських бізнес-колах і які зарекомендували себе надійними партнерами.
Єльчін Мамєдов, генеральний директор Групи компаній «SOCAR Україна», поділився з читачами LDaily своїми ідеями, як оптимально організувати роботу автозаправних комплексів в умовах масштабного карантину. Насамперед це посилення заходів санітарної безпеки, а також діджиталізація всіх процесів, зміна номенклатури товарів, розширення асортименту послуг і сервісів: наприклад, робота у форматі «to go», можливість попереднього замовлення продукції маркету чи розрахунок за пальне через мобільний додаток, облаштування зон відпочинку клієнтів.
Йозеф Граф, генеральний директор ТОВ «Порше Україна» (офіційний імпортер автомобілів марки, Audi, SEAT та Volkswagen), поділився своїми думками з LDaily про складну ситуацію в автомобільній галузі, спричинену пандемією, і звернув увагу на суттєвий спад продажів як в Україні, так і світі. Однак попри проблеми й усвідомлюючи власну соціальну важливість, підприємство надало суттєву допомогу деяким медичним закладам Києва, забезпечивши їх автівками й пальним. Адже пан Йозеф упевнений: допомога та спільні зусилля — це правильний шлях до перемоги над пандемією.
Михайло Шелемба, СЕО «Датагруп»
Олександр Панченко, директор «SIKA Україна»
Олексій Авраменко, CEO і засновник найбільшої української групи фінтех-компаній EasyPay. Адепт proximity-маркетингу, першим в Україні почав розробляти і впроваджувати його ідеї в національних масштабах. Олексій поділився з читачами LDaily ідеями щодо організації роботи, насамперед звертаючи увагу на розумне планування, яке допомагає не затягувати робочий день і запобігати вигорянню працівників.
Олександр Панченко, директор «SIKA Україна».
Компанія «SIKA Україна» працює на ринку країни 16-й рік поспіль. Основними напрямами діяльності є виробництво матеріалів будівельної й промислової хімії, а також упровадження передових та інноваційних технологій.
Як і весь світ, у березні 2020 року наша компанія зіткнулася з викликом — пандемія. Незвичні, невідомі нашому часу умови праці, життя та співіснування. Треба було запроваджувати нову схему роботи як для виробничого підрозділу, так і для адміністрації, менеджерів й офісних працівників. Спеціальні заходи з мінімізації можливих наслідків небезпечного захворювання.
Завдячуючи бездоганним та злагодженим діям усього колективу, була опрацьована програма дистанційної роботи на період дії карантину з можливістю його продовження. Ця програма передбачала роботу переважної більшості працівників віддалено. Варто відмітити, що початок карантину, запровадженого урядом, збігся з переходом нашої компанії на нове програмне забезпечення з використанням Microsoft Office 365. Тому ми без труднощів перейшли на комунікацію та спілкування, використовуючи чудовий додаток TEAMS.
Наступним етапом була підтримка партнерів та клієнтів. Попри різноманітні труднощі — як матеріальні, так і фізичні (обмеження в пересуванні), — ми терміново виготовили дві тисячі літрів дезінфікуючих засобів, які безкоштовно поширили серед своїх партнерів по всій Україні.
Звичайна робота не припинялася ні на хвилину. Єдиною небезпекою бачилася потенційна зміна психологічного стану працівників, які перебували у різних умовах. Хтось мешкав один, а хтось — в обмежених житлових умовах із родиною, батьками, дітьми.
І все ж наша компанія після запровадження обмежень і далі успішно працювала та повноцінно виконувала професійні обов’язки.
Були проведені численні вебінари, як внутрішні, так і з залученням широкої аудиторії. Першими в корпорації ми провели дві міжнародні онлайн-конференції із прямими включеннями відео з об’єктів. Так, на мостовій конференції ми зафіксували понад 130 підключень за участі понад 200 осіб. Здійснювалися прямі включення з мостів та шляхопроводів із Чехії, Польщі, Румунії, а також три включення з об’єктів в Україні. Не менш професійною була конференція з питань гідроізоляції з прямим включенням із будівництва метро на Виноградар у Києві, з інших об’єктів.
Упродовж усього періоду карантину ми організовували щотижневі онлайн-зустрічі всіх працівників для підтримки позитивного настрою й загалом спілкування. Ці зустрічі виявилися дуже мотивуючими для всього персоналу.
Як і щороку, 21 травня компанія відзначила Міжнародний день української вишиванки: усі працівники на щотижневу нараду вбралися у врочисті вишиті сорочки. До нас долучилися численні колеги з Казахстану, країн Східної Європи.
На початку травня опрацювали стратегію поетапного виходу з карантину, яка базується на основних засадах, сформованих нашим головним офісом у місті Цюриху.
Наше виробництво не зупинялось ані на день, а працівники були забезпечені всіма необхідними засобами індивідуального захисту.
Корпорація розробила насичену програму тренінгів, тож кожен міг узяти участь для поглиблення знань у сфері сучасних інноваційних матеріалів і технологій.
Незважаючи на непросту фінансову ситуацію, «SIKA Україна» як відповідальний роботодавець не вдавалася до якихось заходів із переводу персоналу на скорочений графік чи взагалі звільнення працівників. Як результат, ми вже бачимо, що команда вийде з карантину згуртованішою та впевненою в майбутньому. Велика подяка партнерам, які в цей непростий час не припиняли працю, відбудовуючи інфраструктуру та промисловість України.