Повернутися на сайт
Ситуація дала змогу глянути на звичні операційні процеси під іншим кутом зору: ми активно йдемо в бік діджиталізації, розширення послуг і сервісів

Ситуація дала змогу глянути на звичні операційні процеси під іншим кутом зору: ми активно йдемо в бік діджиталізації, розширення послуг і сервісів

Зміст

15.06.2020 (№ LDaily #14)

Ситуація дала змогу глянути на звичні операційні процеси під іншим кутом зору: ми активно йдемо в бік діджиталізації, розширення послуг і сервісів

Єльчін Мамєдов, генеральний директор Групи компаній «SOCAR Україна», поділився з читачами LDaily своїми ідеями, як оптимально організувати роботу автозаправних комплексів в умовах масштабного карантину. Насамперед це посилення заходів санітарної безпеки, а також діджиталізація всіх процесів, зміна номенклатури товарів, розширення асортименту послуг і сервісів: наприклад, робота у форматі «to go», можливість попереднього замовлення продукції маркету чи розрахунок за пальне через мобільний додаток, облаштування зон відпочинку клієнтів.

LDaily: У березні по всій території України оголосили жорсткий карантин, у межах якого чимало компаній були змушені призупинити свою діяльність. Однак ці обмеження не торкнулися АЗС. Попри те, що заправні станції можуть і далі працювати, їм довелося внести безліч корективів у процес обслуговування клієнтів, що не тільки призвело до низки додаткових розтрат, а й докорінно змінило підхід до заправки автомобілів. Розкажіть, будь ласка, які зміни відбулися на SOCAR?

Є. Мамєдов: Справді, в умовах карантину автозаправні комплекси по всій країні продовжили свою діяльність у штатному цілодобовому режимі. В якомусь плані нам пощастило більше, ніж ресторанам чи ТРЦ, але винятково тому, що АЗС — це стратегічний об’єкт: пальне потрібне, щоб дістатися на роботу чи відвідати літніх родичів, щоб без перебоїв доставити до місця призначення продукти харчування, медикаменти та чимало іншого.

Але звичайно, довелося в терміновому порядку вводити режим посилених заходів безпеки. Забезпечувати персонал засобами індивідуального захисту, закуповувати сотні літрів спиртовмісних миючих засобів для обробки поверхонь АЗК, десятки літрів антисептика для безкоштовної дезінфекції рук клієнтів. Розробили графіки підвищеної гігієни для працівників, процедури первинного огляду персоналу перед початком робочої зміни. Встановили захисне скло в прикасовій зоні, зробили розмітку на підлозі, що допомагає зберігати дистанцію. Змінили асортимент у кафе та магазині, ввели більше позицій у стерильній, індивідуальній упаковці, стали працювати в форматі «to go» — кава та їжа із собою.

Таким чином, витрати на експлуатацію станцій зросли. Доходи ж знизилися, так як автомобілісти почали менше користуватися своїми засобами пересування в умовах карантину. Зросла й стаття витрат на соціальні проєкти. У складний для країни час ми надали допомогу медикам і місцевій владі в регіонах розміщення мережі АЗК SOCAR: виділяли пальне, закуповували медобладнання, засоби індивідуального захисту.

Але є й позитивний момент того, що відбувається. Нинішня ситуація дала змогу глянути на звичні операційні процеси під іншим кутом зору. SOCAR не звикати змінювати сприйняття, вектор руху ринку паливного ритейлу. І останнім часом ми активно йдемо в бік діджиталізації, розширення послуг і сервісів.

Наприклад, на АЗК на Столичному шосе, який був відкритий у серпні минулого року, вже є такі незвичні для автозаправки сервіси, як інтерактивний дитячий столик з функцією Multi-touch, обмін валют, столик з обігрівом на літньому майданчику, ультрасучасні робогрилі. У санітарній зоні — тільки сенсорне обладнання: кран, дозатор рідкого мила, злив. Також минулоріч ми почали розробляти можливість замовлення продукції маркету через мобільний додаток.

У нинішніх умовах, коли треба було мінімізувати контакти між людьми, частина цих нововведень виявилася дуже доречною.

Так, ми оперативно допрацювали функцію попереднього замовлення. Відгуки гостей — позитивні. Безпечно, зручно, економить час у дорозі.

За допомогою мобільного додатка Level можна розплатитися за пальне біля колонки, не виходячи із салону машини. У такий самий спосіб оплатити товари на касі, не використовуючи готівки, яка може бути переносником інфекцій.

Розширений асортимент маркету дає змогу придбати інгредієнти для родинної вечері: оливкову олію, французький паштет, заморожені овочі й фрукти, креветки й рибу в паніровці, чимало іншого.

По суті, вчергове змінюється сама концепція автозаправної станції. Паливні ритейлери конкурують не тільки між собою, а й із гравцями фінансового ринку, продуктового ритейлу, частково — з гравцями ринку торгово-розважальних послуг. І це тільки початок. Є ідеї, концепції, що дають змогу зробити АЗК ще більш цікавим і привабливим місцем для відвідування.

LDaily: Як працює офісний персонал в умовах карантину?

Є. Мамєдов: Слідуючи сучасним тенденціям, ще минулого року ми розпочали модернізацію й плавне перенесення мережевої інфраструктури в «хмарний простір». Була навіть розроблена політика віддаленого доступу. Тому з початком карантину вдалося доволі оперативно налагодити діяльність офісного персоналу в дистанційному режимі, при цьому бізнес-процеси не постраждали, скоріше, навпаки. У нових умовах ми стали працювати ефективніше, злагодженіше. Усі дорослі люди, тож розуміють, що від їхньої роботи залежить збереження бізнесу, збереження команди.

LDaily: Наскільки просіли продажі пального?

Є. Мамєдов: Продажі пального впали більше, ніж на 30%. Причини всім зрозумілі — люди менше стали використовувати автомобілі, економлять. При цьому кількість відвідувань знизилася, а середній чек незначно підвищився. Більшість стала заправлятися до повного бака.

LDaily: Крім карантину також упала ціна на нафту. Як це відбилося на роздрібних цінах у мережі АЗС SOCAR?

Є. Мамєдов: Ціни на нафту знижувалися з початку року. Український ринок роздрібних нафтопродуктів реагував відповідно. Тільки за останній час роздрібні ціни просіли на 2-3 грн за літр залежно від виду пального.

Але існують фактори, які стримують цей процес: зміцнення долара, зниження продажів, зростання витрат на утримання станцій. На даний момент ще є передумови для подальшого зниження роздрібних цін, але все залежатиме від тривалості та глибини кризової ситуації.

Ми намагаємося оптимістично дивитися в майбутнє. Як стверджує відомий афоризм: усе, що нас не вбиває, робить нас сильнішими.

Prev Next
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com