Повернутися на сайт
Ми оптимізували роботу і готуємо базис для зростання, яке обов’язково розпочнеться після закінчення кризи

Ми оптимізували роботу і готуємо базис для зростання, яке обов’язково розпочнеться після закінчення кризи

Зміст

15.06.2020 (№ LDaily #14)

Ми оптимізували роботу і готуємо базис для зростання, яке обов’язково розпочнеться після закінчення кризи

Віталій Седлер, СЕО та співзасновник компанії Intellias, поділився з читачами LDaily досвідом в організації ефективної діяльності ІТ-компаній на період карантину. Насамперед, це можливість перевести значну частку співробітників у формат віддаленої роботи, водночас забезпечивши всіх працівників засобами захисту від COVID-19, також украй необхідно розробити антикризовий пакет дій щодо оптимізації роботи з клієнтами, створення резерву фахівців і скорочення витрат. І не менш важлива складова — соціальна відповідальність у спільній із владою та громадою боротьбі з пандемією.

LDaily: Як ви адаптували роботу компанії до умов карантину?

В. Седлер: Ще на початку березня в Intellias було створено спеціальну кросфункційну команду, яка стежить за розвитком епідемічної ситуації, оперативно впроваджуючи необхідні заходи. За тиждень від початку карантину понад 96% спеціалістів компанії були переведені в режим праці з дому, а робочі зустрічі та освітні заходи перейшли в онлайн. При цьому наш офісний саппорт допоміг із підготовкою всього необхідного для віддаленої роботи, у тому числі з перевезенням техніки та меблів у разі потреби. Ми провели внутрішнє опитування, яке показало, що близько 70% співробітників потребують тих чи інших засобів захисту на період карантину. Тому ми закупили медичні маски, санітайзери й рукавички та сформували відповідні набори, які доставили нашим спеціалістам у зручний для них спосіб.

Крім того, ми підтримуємо стратегію масового тестування населення, тому Intellias виділив 1,5 млн грн на закупівлю 10 000 тестів для швидкої діагностики захворювання на коронавірус. Компанія передала першу партію експрес-тестів Львівському ІТ-кластеру, який спільно з Львівською обласною та міською владою запустив кампанію з масового тестування населення в місті та області. Тести вже використовуються для виявлення випадків зараження на коронавірус серед медичного персоналу, працівників комунальних служб та людей із груп ризику. Частина тестів також буде передана Асоціації «ІТ Україна» для поширення в Києві.

LDaily: Коронавірус — це дуже серйозний удар по економіці. Уже очевидно, що економічної кризи нам не минути. На вашу думку, чи зачепить ця криза IT-галузь?

В. Седлер: Безперечно, ситуація у світі дуже вплинула на умови ведення бізнесу, в тому числі й на ІТ-галузь. Але ми маємо значну перевагу в можливості віддаленої роботи — Intellias оперативно відреагував на впровадження карантину й швидко перейшов у режим роботи з дому, і далі виконуючи свої зобов’язання перед клієнтами.

У часи економічного спаду на ІТ-ринку є два різноспрямовані тренди: з одного боку — замовники зменшують ІТ-бюджети, що призводить до скорочення або закриття проєктів, з другого — вони серйозніше вивчають варіанти переносу розробки з дорогих онсайт локацій на ефективніші ринки, у тому числі й в Україну. І залежно від того, який тренд переважає, відбувається або зростання ІТ-бізнесу, або скорочення. При цьому навіть у межах однієї індустрії ці тренди можуть проявлятися по-різному: у той час, коли переважна частина українського ІТ-ринку переживатиме спад, в окремих компаній бізнес може навіть зростати. Але загалом в умовах кризи через COVID-19 негативний тренд є значно сильнішим.

За оцінками експертів, зокрема консалтингової компанії McKinsey, очікувана криза перевищуватиме масштаби спаду 2008 та 2014 років. Ми спостерігаємо спад ринкового попиту на ІТ-послуги — але це не означає, що попит зник зовсім. Це дає поштовх для пошуку нових клієнтів у тих сферах, які зростатимуть — eCommerce, eLearning, iGaming, — а також у тих регіонах, в яких економіка або вже відновлюється, або менше постраждала від кризи (Близький Схід та Азійсько-Тихоокеанський регіон).

LDaily: З позицій бізнесу, до яких дій ви вдаєтеся, щоб протистояти негативним трендам ринку?

В. Седлер: Щоб оперативно реагувати на нові економічні умови та протистояти наслідкам економічному спаду, ми сформували кросфункційну робочу групу з участю топ-менеджменту та експертів з різних підрозділів для ухвалення важливих, та головне — швидких бізнес-рішень. Ми постійно тримаємо зв’язок із замовниками та спільно розробляємо нові способи співпраці на цей період. Загалом, щоб адаптуватися до нових реалій, в Intellias ми розробили антикризовий пакет дій, зокрема: оптимізація роботи з клієнтами, формування розширеного резерву спеціалістів та скорочення витрат компанії.

Наша основна ціль — зберегти команду й експертизу компанії, а також підготувати базис для зростання, яке розпочнеться після закінчення кризи. Тому ми ухвалили рішення інвестувати в розширений резерв спеціалістів. Для цього компанія виділяє власні кошти, також співзасновники Intellias відмовляються від прибутку компанії та своїх зарплат як мінімум до кінця 2020-го. Крім того, 5% винагороди всіх спеціалістів Delivery відділів (інженери, тестувальники, аналітики тощо) та 10% винагороди для управлінських позицій рівня Director і вище теж спрямовуватимуться на фінансування резерву.

2020 року ми працюватимемо за принципом Intellias Employees First, тобто при відкритті вакансії безумовний пріоритет буде в працівників компанії, а не в зовнішніх кандидатів. При цьому формуватимемо резерв зі спеціалістів, яких зачепило скорочення. Лише в разі, коли на резерві не матимемо відповідного спеціаліста, вакансія буде відкрита назовні.

LDaily: Чи впала продуктивність роботи після переведення співробітників на віддалену роботу?

В. Седлер: Нам вдалося зберегти доволі продуктивну роботу під час карантину. При цьому тривалість робочого дня для інженерів у середньому не змінилася. А ось для управлінської команди нині непростий період. Особисто я зараз працюю по 10-12 годин на день. Сьогодні надзвичайно важливо оперативно реагувати й ухвалювати необхідні рішення, адже вистоїть саме той, хто зможе швидко адаптуватися до змін.

LDaily: У багатьох IT-компаній уже почалися зупинки проєктів. Чи зіткнулися ви з цим?

В. Седлер: З одного боку, у портфелі Intellias невелика частка проєктів для travel & hospitality сфер, які переживають справжній колапс через пандемію. З другого — однією з наших спеціалізацій є розробка програмного забезпечення для автомобільної галузі, яка теж помітно постраждала: виробництво та продаж нових автівок практично зупинені, що вкрай негативно впливає на надходження доходів по всій вертикалі автомобільної індустрії. На щастя, ми маємо довготривалі відносини з більшістю наших клієнтів, це додає впевненості в тому, що зможемо зберегти майже всі проєкти.

Prev Next
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com