Патрисія  Шморгун-Гаврилишин

Патрисія Шморгун-Гаврилишин, співзасновниця мережі клінік Porcelain Group, розповіла про діяльність компанії в умовах повномасштабної...

Патрисія Шморгун-Гаврилишин, співзасновниця мережі клінік Porcelain Group, розповіла про діяльність компанії в умовах повномасштабної війни, а також поділилася досвідом не тільки вирішення проблем, а й реалізації соціально значимих проєктів.

Патрисія  <span>Шморгун-Гаврилишин</span>

Одне з найголовніших завдань цього періоду для нас — збереження команди

15.06.2023 (№ LDaily #19)

Патрисія Шморгун-Гаврилишин, співзасновниця мережі клінік Porcelain Group, розповіла про діяльність компанії в умовах повномасштабної війни, а також поділилася досвідом не тільки вирішення проблем, а й реалізації соціально значимих проєктів.

LDaily: Який ваш досвід ведення бізнесу під час війни? Які зміни відбулися у вашій компанії, з якими труднощами зіткнулися та як їх долали?

П. Шморгун-Гаврилишин: Звичайно, ми не готували наш бізнес до такого розвитку подій… Із початком повномасштабного вторгнення наша компанія майже на два місяці вимушено призупинила роботу всіх трьох локацій. Лише на початку квітня 2022-го ми поступово почали відновлювати діяльність. І відразу ж зіткнулися з рядом труднощів. По-перше, ми втратили доволі велику кількість пацієнтів — багато з них виїхало з України. По-друге, також виїхали з України і співробітники нашої компанії, зокрема фахівці різних ланок та рівнів: від допоміжного молодшого медичного персоналу, технічного персоналу, асистентів лікарів, адміністраторів — і до провідних лікарів та менеджерів.

Щодо матеріалів, які ми використовуємо в роботі, то вони стрімко здорожчали, їх наявність стала обмеженою, а терміни постачання — дуже тривалими.

Ми були вимушені значно скоротити наш графік роботи.

Найважчим періодом був листопад 2022 — середина лютого 2023 року. Через ракетні обстріли, які призвели до проблем з електропостачанням, наш персонал працював 1-2 години на день, нерідко без світла, при температурі в межах +13 у приміщеннях.

Іноді ми просто не мали можливості працювати. Узагалі! Цілими днями… Ввели режим планування роботи «день-день», згодом «тиждень-тиждень».

Упродовж 2022 року завантаження компанії становило в середньому 30%.

Згодом ми придбали генератори, які змогли забезпечити безперебійну роботу в нашій компанії. Відтоді це велика перевага.

Окремо хочу зупинитися на персоналі. Це найцінніше надбання нашої компанії. Більшість співробітників працює в нас понад 10-15 років. А є й такі, що з моменту відкриття Porcelain, тобто 27 років!

Тому одне з найголовніших завдань цього періоду для нас — збереження команди. Підтримка й мотивування тих, хто працює зараз, а також постійний зв’язок із тими співробітниками, які нині тимчасово перебувають у різних країнах Європи та планують повернутися в Україну.

За цей час структура нашої компанії дещо змінилася через витік фахівців. Це більше стосується апарату управління — менеджерів. Тому ми перерозподілили їхні обов’язки на інших членів команди.

Умови, в яких ми працювали й працюємо далі, вплинули на статки компанії, які скоротилися на 60%.

Зараз особливу увагу приділяємо медичному аспекту нашої роботи, а також сервісу для пацієнтів.

Планування ж стало короткостроковим — 1-3 місяці.

LDaily: Наскільки складно під час війни залучати нових клієнтів?

П. Шморгун-Гаврилишин: Звичайно, дуже важко. Механізми залучення пацієнтів через звичайні ресурси (просування в інтернеті, соцмережах тощо) поки що не працюють так ефективно, як раніше. Пік спаду припав на листопад 2022-го — січень 2023 року. Відверто кажучи, тоді нових пацієнтів не було взагалі… Велика кількість потенційних пацієнтів виїхала за межі України, це переважно жінки й діти. Через зменшення доходів люди обирали клініки з більш дешевого сегменту, навіть незважаючи на нижчий рівень якості й сервісу. Змінився й контингент первинних (нових) пацієнтів: з’явилася певна кількість переселенців з тимчасово окупованих територій, які переїхали до Києва та Київської області. Через війну критично зменшилася кількість пацієнтів-іноземців, яка в довоєнні часи становила до 15% від загальної кількості пацієнтів на місяць.

LDaily: Чи відчуваєте нестачу кваліфікованих лікарів, ураховуючи, що в Україні активно проходить кампанія з мобілізації?

П. Шморгун-Гаврилишин: Так, звичайно. Це стосується практично всіх сфер медицини, у яких ми спрацюємо. Є певний брак лікарів через призивну кампанію, також деякі фахівці пішли до лав ЗСУ з власної ініціативи.

Мобілізаційна активність торкнулася й нашої компанії. Наразі в лавах ЗСУ перебуває один із наших штатних висококваліфікованих фахівців. Це дещо змінило можливість надавати відповідні фахові послуги нашим пацієнтам, тому змінюємо графіки, навантажуємо інших штатних спеціалістів.

LDaily: Ви заснували Фонд. Розкажіть, будь ласка, про нього: яка мета й напрям діяльності?

П. Шморгун-Гаврилишин: У перші три місяці повномасштабного вторгнення я об’єднала зусилля зі своїм чоловіком і зібрала кошти для вирішення нагальних внутрішніх гуманітарних потреб нашого цивільного та військового населення. Зважаючи на величезну кількість внутрішньо переміщених осіб (ВПО), ми побачили, що стрімко зростає криза житла, і вирішили створити Благодійний фонд в Україні — www.MoveUkraine.org. Його мета — забезпечити хоч і тимчасове, однак гідне житло для цих осіб. Із серпня по грудень  2022 року ми відремонтували будівлі в Івано-Франківській та Львівській областях для розміщення 450 ВПО. А 2023-го плануємо розмістити 1500 ВПО у громадах, які пропонують підтримку для соціальної, освітньої й економічної інтеграції. Група Porcelain співпрацює з MoveUkraine, щоб підтримати лікування зубів для переміщеного населення. Також MoveUkraine розвиває проєкти соціального житла в рамках реконструкції.

LDaily: На вашу думку, що очікує Україну після закінчення війни? Як ваша компанія готується до можливих змін в економічному та політичному кліматі країни?

П. Шморгун-Гаврилишин: Коли війна закінчиться, ми цілковито поринемо у відбудову. Я прогнозую масовий приплив людей і коштів із Європи, Великої Британії й Північної Америки, щоб не лише відновити зруйновані міста й селища та їхню інфраструктуру, а й інвестувати в усі сфери бізнесу. Відбудеться шалено активний обмін досвідом і технологічними ноу-хау для створення сучасних, екологічних міських і сільських громад. Великі корпорації масово інвестуватимуть і створюватимуть робочі місця, водночас зростатимуть і розширюватимуться стартапи малого та середнього бізнесу.

-Porcelain Group бере на себе обслуговування пацієнтів-іноземців, якщо виникатиме така потреба, і надаватиме найякісніші послуги.