Повернутися на сайт
Ашан Рітейл Україна — трансформація і новий вектор розвитку

Ашан Рітейл Україна — трансформація і новий вектор розвитку

Зміст

02.04.2020 (№ LDaily #11)

Ашан Рітейл Україна — трансформація і новий вектор розвитку

Вікторія Луценко, генеральний директор Ашан Рітейл Україна.

Ашан Рітейл — це міжнародна мережа роздрібної торгівлі, створена 1961 року у Франції Жераром Мюльє.

Нині Ашан представлений у Європі, Азії та Африці, є 11-м світовим дистриб’ютором продуктів харчування (джерело — Deloitte), а також 35-м роботодавцем у світі (джерело — Fortune). Ашан об’єднує всі формати комерції продуктів харчування, нараховуючи близько 4000 точок продажів.

В Україні мережа працює з 2008 року.
До 2017-го Ашан був гіпермаркетом-дискаунтером — 11 гіпермаркетів у п’яти великих містах України.

Це пов’язано насамперед із тим, що історично якірним форматом компанії були гіпермаркети. Проте ми бачимо, як змінюється ринок і споживач, розуміємо, що теж повинні змінюватися й відповідати новим вимогам наших клієнтів — мова йде про те, щоб ставати все ближчим і доступнішим до клієнта. Тому одним з основних завдань у нашій новій стратегії збереження лідерства у гіпермаркетах, а також робота над форматами наближенності та онлайн комерції.

Саме зважаючи на це з 2017 року в Україні розпочалася глибинна трансформація мережі: ми подвоїли наше підприємство, стали мультиформатними, відкрили перші супермаркети та магазини біля дому, і головне — ми розпочали роботу над новою стратегією й розширенням функціоналу електронної комерції та digital-послуг.

11 гіпермаркетів в 2017 році і 26 магазинів різних форматів на поточний момент, активна експансія і розширення на ринку, а також подвоєння команди (3500 співробітників — понад 6000 співробітників).

Звичайно ж, після такого зростання наступає фаза стабілізації та відточування всіх процесів.

Наші основні завдання зараз — це розширення товарного асортименту і гами, зміцнення бренду й нові маркетингові послуги, які раніше модель дискаунтера не передбачала. Стосовно асортименту — ми працюємо над розширенням гами другої та третьої цінових третин, адже хочемо, щоб у всіх наших клієнтів завжди був вибір незалежно від рівня доходу. Відповідно, якщо раніше ми робили акцент на першу цінову третину, то нині працюємо над серцем гами і преміум-товарами, зберігаючи перевагу в цінах економ-сегмента. Оновлення гами особливо стосується наших Privat Labels, власних торгових марок — локальних й імпортних. Саме BТМ (товари з пташкою й ексклюзивні бренди від Ашан — Cosmia, Actuel, In Extenso, Qilive) є нашою сильною стороною, вони приваблюють клієнтів і споживачів співвідношенням якості та ціни, унікальністю пропозиції, а також мають значний потенціал для розвитку на українському ринку.

Як уже було сказано, після активного року експансії ми перебуваємо у фазі стабілізації й налагодження процесів. Основний фокус діяльності у 2019 році спрямований на електронну комерцію і онлайн послуги. Ми вже працюємо в цьому напрямку онлайн послуги й маємо торговий сайт shop.auchan.ua, послугу самовивозу Click & Collect, мобільний додаток, що об’єднує всі digital-опції в одному інструменті. Таким чином, хоча фізично ми представлені в дев’яти містах, але завдяки e-commerce поставляємо в усі міста України та з радістю констатуємо, що наш бренд визнаний і завойовує все більше клієнтів в усіх куточках країни.

Ашан на українському ринку представлений уже понад 10 років. Нині ми мультиформатний ритейлер, який працює в напрямку physical (physical + digital = прагнення супроводжувати клієнта де б він не знаходився та який канал здійснення покупок не обрав би). В умовах конкурентного середовища і стрімких змін ми хочемо зберегти свою нішу, не забуваючи й про те, що гіпермаркет і далі є якірним та рентабельним форматом, який не відходить у минуле (як кілька років тому припускали бізнес-аналітики). Інше питання, що завдання гіпермаркету змінюються, тому в цьому разі наша мета — це грамотно використовувати площі, змінивши деякі функції й підходи в роботі з великими магазинами.

І звичайно ж, ще одна не менш важлива для нас мета — це постійна робота з клієнтським досвідом: поліпшення й опрацювання client journey, створення wow-ефектів для наших відвідувачів. Саме для досягнення цих цілей у червні ми запустили програму лояльності — ще один інструмент, який дасть змогу нам залучати й заохочувати клієнтів, знайомити їх із нашими новинками. А також вивчати їхній досвід відвідування наших магазинів і переваги, персоналізувати надалі пропозиції і мати індивідуальний підхід до кожного.

Таким чином, останні два роки стали поворотними для Ашан в Україні: ми подвоїли підприємство, стали мультиформатними, змінили стратегію й вектор розвитку.

Підбиваючи підсумки, хочеться сказати, що для успішного бізнесу в роздрібній торгівлі необхідно зрозуміти зміни, які переживає ця сфера в останні роки. Раніше роздрібна мережа була дистриб’ютором товарів, посередником між постачальником і споживачем. Нині ж сучасний ритейлер — це не тільки дистриб’ютор, а й насамперед комерсант, який знає свого споживача, постійно поліпшує його клієнтський досвід, створює wow-ефект і додаткову вартість, тим самим вирізняючись серед інших гравців ринку.

Prev Next
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com