Сень Мей Гуань, генеральний директор Українсько-китайського міжнародного ділового центру, розповіла про відсутність ентузіазму в українських підприємців, про високий попит на нашу продукцію та необхідність презентувати себе світу.
LDaily: З якою метою було створено діловий центр і чим він корисний для бізнесу?
Сень Мей Гуань: Українсько-китайський міжнародний діловий центр був створений понад 19 років тому у форматі «єдине вікно». Метою була підтримка розвитку двостороннього ділового співробітництва між Україною та Китаєм, сприяння зростанню ринкової економіки країн. Компаніям ми корисні тим, що надаємо їм повну інформацію про потенційно цікавих партнерів і проекти, допомагаємо у вирішенні юридичних, логістичних, інвестиційних і організаційних питань. Розуміючи складність українського й китайського ринків, нюанси культур і традицій, ми намагаємося бути містком, який сприяє поліпшенню комунікації й комерційних відносин. Ми намагаємося завжди бути в центрі подій, стежити за новітніми тенденціями та новинами у світі економіки, щоб надавати нашим партнерам і клієнтам послуги на найвищому рівні. З 25 по 27 квітня в Пекіні проходитиме доволі потужна конференція «Один пояс, один шлях». У ній візьмемо участь я, як директор цього бізнес-центру, і Геннадій Чижиков, як президент Торгової палати. Цей міжнародний захід дуже високого рівня, учасників передбачається близько 2000, у тому числі глави держав, керівники найбільших світових корпорацій. Саме Торгова палата і наш діловий центр пройшли акредитацію для участі в цій конференції, і від України буде делегація з шести осіб. Я гадаю, що участь у цьому заході дуже корисна для представників від нашої країни, цікаво буде послухати виступи спікерів.
LDaily: Китаю цікаво імпортувати тільки українські продукти харчування чи, можливо, ще якісь товари й послуги?
Сень Мей Гуань: Чимало речей цікавить, однак не всі українці згодні їхати й популяризувати себе в Китаї. Багато хто не хоче витрачатися на такі поїздки. Ніхто не хоче ризикувати. Українці прагнуть приїжджати в Китай конкретно для зустрічей із якимсь партнером чи контрагентом: не просто показати свою компанію, а конкретно під якийсь договір. Український бізнес сам по собі не дуже активний. Цього року на 2-й виставці China International Import Expo, яка проводиться за підтримки уряду Китаю й розрахована на залучення компаній з усього світу для презентації своєї продукції на китайському ринку (і до якої ми почали готуватися відразу після закінчення першої), буде побудовано додатковий павільйон, де й демонструватимуться так звані предмети якості життя. Нині це доволі сильно зацікавило Китай. Попри те, якогось значного ажіотажу серед українських виробників це не викликало: небагато хто хоче вкладатися в такі заходи. Розуміючи побоювання українських компаній, ми намагаємося максимально сприяти підприємствам і запрошуємо китайські компанії відвідати Україну, організовуючи бізнес-форуми й В2В зустрічі. Робимо все можливе, щоб бізнесмени знайшли собі компаньйонів.
LDaily: Тобто основною причиною ви все-таки визначаєте недолік інвестування для того, щоб поїхати й показати свою продукцію?
Сень Мей Гуань: Саме так. Західна Європа значно активніша, ніж Україна. Там навіть невеликі компанії готові вкладати себе в презентацію, і на подібних виставках часто знаходять собі потужних клієнтів. Ще хочу зауважити, що ті українські підприємства, які все-таки погоджуються брати участь у таких заходах, отримують хороші результати. Минулого року вони вперше підтримали такий івент, і багато учасників залишилися задоволеними, тому цього року вирішили розширити свою виставкову площу до 100 м2, оскільки розраховують безпосередньо на самій виставці реалізувати значну кількість товарів і підписати контракти на наступний рік.
LDaily: Чи приїжджали на минулу виставку компанії зі справді великими контрактами, і як ви доносили інформацію тим, хто ще не готовий відвідувати Китай для презентації своєї діяльності?
Сень Мей Гуань: Так, великі постачальники вівсяної каші вже уклали контракт, і саме наш центр сприяє їм зараз в оформленні документів. Є ще одна солідна компанія, яка займається соняшниковою олією. Вона підписала кілька контрактів на постачання дуже великих обсягів. І це вкотре підтверджує, що всі витрати й зусилля варті того. Навіть якщо немає договірних результатів, компанії отримують значний досвід, вивчаючи, як інші підприємства демонструють себе на міжнародному рівні та як можна вдосконалити свою продукцію й презентацію компанії. Адже перебуваючи вдома, в Україні, дистанційно неможливо отримати такий досвід.
LDaily: Можливо, мало хто бере участь у таких заходах тому, що компанії просто не знають, які результати можна отримати від таких поїздок?
Сень Мей Гуань: Ми дуже багато інформуємо про такі успішні випадки, розповідаємо, проводимо зустрічі… Чимало компаній спочатку проявляє інтерес, але, на жаль, у найостанніший момент, коли необхідно оплачувати свою участь, відмовляються. А пояснюють це тим, що сумніваються в результативності виставки. А звідки ж китайський ринок довідається про них, якщо не на таких виставках?
LDaily: Ви кажете, що справа в грошах, а скільки коштує участь у виставці?
Сень Мей Гуань: Ціна становить $300 за квадратний метр. Із нашого боку завдання полягає тільки в сприянні їхній участі. Оскільки виставка досить серйозна, не всі підприємства отримують акредитацію, яка відбувається в кілька етапів. На цю виставку ми подаємося та оформлюємось як колективний стенд і виступаємо поручителями для компаній, які виставляються від нас. Самостійно на цей захід складно потрапити. Але оскільки ми себе вже зарекомендували, нас підтримує Торгова палата, то ми, своєю чергою, хочемо допомогти й посприяти іншим компаніям, познайомити китайський ринок з їхніми продуктами й послугами.
LDaily: Держава вам якось сприяє в просуванні бізнесу через діловий центр?
Сень Мей Гуань: Повне сприяння нам надає Торгова палата. Держава — ні.
LDaily: У які українські проекти китайський бізнес нині активно інвестує?
Сень Мей Гуань: Китайський бізнес в Україні дуже зацікавлений сільським господарством й альтернативною енергетикою, а також високими технологіями, фундаментальним будівництвом. Ми нерідко організовуємо форуми з різноманітних сфер бізнесу. Приїжджають китайські підприємці, ми їх знайомимо з українськими проектами та компаніями. Також електронною поштою надсилаємо описи проектів. Одержувачі повідомляють нам про те, що їх зацікавило, а ми вже організовуємо зустрічі. Наш центр є таким собі містком між українськими підприємствами й великими китайськими компаніями. Перш ніж приїхати в Україну, компанії КНР дізнаються про діловий центр, про його репутацію, і повністю довіряють йому. Ту інформацію щодо проектів, яку ми надсилаємо їм, вони вважають вже перевіреною й актуальною, тобто ми є тим ресурсом, який надає повні актуальні дані, знаходить і пропонує потенційно цікаві проекти.
LDaily: Чи підтримуєте ви якісь соціальні проекти?
Сень Мей Гуань: Минулого року Китайський університет фізичної культури вирішив налагодити співпрацю з українським університетом. Ми їм допомагали в наданні контактів й організації зустрічей. Нині ми перебуваємо в процесі переговорів між українським і китайським університетами стосовно програм обміну та співробітництва у сфері досліджень. На сьогоднішній день поки що узгоджено тільки проекти договорів, ще нічого не підписано, так як процес цей нешвидкий.
LDaily: Над якими проектами зараз працюєте?
Сень Мей Гуань: Цього року ми активно готуємося до листопадової виставки в Китаї, про яку вже говорили. У травні ми приймали велику делегацію компаній з КНР і провели успішний захід «Ділова зустріч Україна — Китай». Восени організовуємо інвестиційний форум. Це що стосується виставкової діяльності, але крім цього, у роботі перебуває ряд інших проектів, які ми просуваємо в Китаї.
LDaily: Хто фінансує діяльність вашого бізнес-центру? Торгово-промислова палата?
Сень Мей Гуань: Ми забезпечуємо себе з власних фінансів.
LDaily: Які плани у вас на найближчі три роки? Чи передбачається розширення?
Сень Мей Гуань: Робота наша нелегка, потребує чималих затрат часу й зусиль. Найскладнішим є процес переговорів, який нерідко буває вкрай тривалим. Якщо ми упродовж року організовуємо один великий захід, то це означає тільки те, що за ним стоїть величезна робота. Нині ми ведемо переговори за кількома напрямками, і щойно вони підійдуть до завершення й почнеться вже безпосередня діяльність, тоді, звичайно ж, можна буде говорити про розширення.
LDaily: Які напрямки бізнесу розвивали українці в Китаї 2018 року?
Сень Мей Гуань: Основним напрямком була сфера продуктів харчування. Україні потрібно себе показувати, демонструвати свої можливості, свій потенціал, свої вже досягнуті результати. Якщо себе не презентувати — ніхто ні з ким не працюватиме. Якщо продаж продуктів харчування в Україні не просувається, то необхідно продавати за кордоном, завдяки цьому й прибуток зростатиме. Китай закуповує продукти в Казахстану, Росії, Польщі та інших країн. Це не є проблемою. Просто Україні треба показати свою найвищу якість і свою перевагу на ринку. У Китаї півтора мільярда людей, які чимало їдять, і українські продукти там користуються значним попитом. Україні є куди прагнути.
Читайте також: Управління ризиками та захист активів — першочергове завдання для будь-якого бізнесу в Україні
Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8