Олексій Мироненко, генеральний менеджер групи компаній MIKO Group, усупереч коронакризі оптимістично дивиться на розвиток логістичної галузі в Україні. І для цього є всі підстави: на переконання досвідченого менеджера, енергійна, молода та амбіційна команда, особиста відповідальність, професіоналізм і високі вимоги до якості здатні творити чудеса, попри будь-які економічні негаразди.
LDaily: Розкажіть, будь ласка, про компанію MIKO Group. У чому ваша перевага перед конкурентами?
О. Мироненко: MIKO Group — логістична група компаній із центром в Україні. Ми працюємо на ринку вже 13 років, співпрацюємо з найбільшими європейськими хімічними концернами та іншими клієнтами з різних галузей промисловості. MIKO Group займається перевезеннями складних і стандартних вантажів: наливних, насипних, палетованих та інших. У нас також є великий парк своїх автомобілів.
MIKO починалася в далекому 2007 році як офіс, де перебувало всього два співробітники. Зараз, крім головного офісу в Дніпрі, у нас є представництва в Польщі й Чехії, а наш колектив становить понад 120 професіоналів. Команда — наша головна перевага. Такої якості обслуговування, експертизи у сфері перевезень та спектра послуг немає ні в кого на ринку.
LDaily: Будь-який бізнес починається з людей. Розкажіть, будь ласка, про особливості підбору працівників й умови роботи у вашій компанії. Який він, мотивований співробітник у компанії MIKO Group? Як ви працюєте з мотивацією персоналу?
О. Мироненко: У MIKO Group ми віддаємо перевагу молодим співробітникам. Уся наша команда — це енергійні, мотивовані люди, які буквально творять чудеса. І клієнт навіть не помічає тієї титанічної роботи, яка передувала кожній доставці. Наш головний принцип: якщо взяв на себе зобов’язання, ти повинен виконати їх, хоч би чого це коштувало.
Для мене важливо, щоб люди навколо були молоді й амбітні, щоб були спроможні зробити прорив разом із компанією. Щоб у них була енергія не зупинятися. Коли ми тільки починали, я особисто провів 400 співбесід, щоб знайти тих самих співробітників. Відібрав трьох… Вони досі працюють з нами, і пройшли кар’єрними сходами від рядових співробітників до керівників проектів, роблячи неоціненний внесок.
Потрібно також розуміти, що ми — дуже дружна команда. Люди, що розділяють наші спільні цінності та принципи, залишаються з нами надовго. Ми працюємо й відпочиваємо разом, беремо участь у соціальних активностях і спортивних заходах.
LDaily: З якими компаніями ви співпрацюєте?
О. Мироненко: Співпраця з європейськими хімічними концернами BASF і DOW — особлива гордість MIKO Group. Для української компанії завоювати довіру таких гігантів — це непросте завдання. Ми єдина група логістичних компаній на нашому ринку, яка виконує вимоги Європейської Ради хімічної промисловості (CEFIC) для транспортних, експедиційних компаній і станцій очищення, що підтверджено оцінкою згідно з SQAS.
CEFIC встановлює високі стандарти якості перевезення хімічних вантажів, яких дотримується кожен співробітник. Це дає нам можливість працювати з найсуворішими щодо вимог до перевезень заводами. Уже понад 13 років ми займаємося доставкою хімічних вантажів для наших клієнтів у Європі й Україні. Хімічні речовини відрізняються від інших вантажів властивістю вступати в реакції, тому їх перевезення пов’язане з виконанням великої кількості вимог, чимало з яких специфічні для кожного окремого продукту.
Це значно вище піднімає планку управління процесами й контролю якості, на відміну від перевезень інших вантажів. Я впевнений, що такого рівня експертності в цьому питанні немає в жодної логістичної компанії в СНД.
MIKO Group працює не тільки з хімічними вантажами. Наша дочірня компанія Cargo Delivery працює в стандартних секторах економіки, забезпечуючи таку саму якість послуг, що й MIKO Group. Структура компанії одна, і теж підпорядкована високим європейським стандартам якості.
LDaily: Що змінив коронавірус на ринку логістичних послуг? Що він іще змінить у логістиці й глобальних ланцюжках поставок?
О. Мироненко: Я думаю, що коронавірус прискорить автоматизацію всіх процесів у світі, і насамперед вплине на ланцюжок поставок. Значення людського фактора в цьому секторі поступово падатиме. Карантин показав, що віддалена робота за ефективністю нічим не поступається роботі в офісі та особистими зустрічами. Автоматичні програми для ланцюга поставок, Zoom, Skype, віртуальні рейтинги компаній і фахівців, які в них працюють, — за цим майбутнє. Я гадаю, вже через пару років на пропозицію про особисту зустріч клієнти здивовано відповідатимуть: «Може, ви все-таки надішлете свою презентацію в месенджер, і домовимося про зустріч у режимі онлайн?»
LDaily: Чи змінювали ви бізнес-процеси в компанії через коронакризу?
О. Мироненко: Наш офіс пішов на карантин, але суть роботи залишилася такою самою. Було дуже цікаво за цим спостерігати: для мене віддалена робота була схожа на невеликий експеримент. Виявилося, що наша ефективність підвищилася, і навіть зросла порівняно з періодом до коронакризи. У віддаленій роботі немає нічого складного, якщо підібрати хорошу команду й налагодити бізнес-процеси «на березі».
LDaily: Які виклики стоять перед логістичними компаніями, що працюють в Україні? У чому особливість українського ринку логістики? Чому ви взагалі вирішили займатися логістикою?
О. Мироненко: Україна — доволі специфічний в усіх відношеннях ринок. Але якщо робити свою справу добре й виконувати всі зобов’язання перед клієнтами, на будь-якому ринку можна досягти успіху. Послідовності в усьому й відповідальності за свої рішення мене навчив мій дід, Павло Минович Мироненко. Я безмежно поважаю цю людину, і саме завдяки йому почав займатися логістикою. Мене можна назвати спадковим транспортником.
Я бачу в нашій країні тренд на розвиток інтермодальних перевезень. За портами й залізницею — майбутнє, тим більше, що Україна дуже вигідно розташована географічно. Через особливості нашої інфраструктури ми маємо весь потенціал, щоб стати величезним логістичним центром для таких перевезень. Головне — докласти зусиль до розвитку цієї галузі, не втратити цю можливість і робити все з глуздом.
LDaily: Які інвестиції заплановані на найближчі кілька років? Чи змінили ви плани щодо інвестицій через коронавірус?
О. Мироненко: Я бачу нашу місію в підвищенні стандартів для всього ринку логістики в Україні. Ми хочемо, щоб українських компаній з європейською філософією ставало все більше. Саме тому ми консультуємо клієнтів із питань, пов’язаних з організацією логістики, проводимо внутрішній аудит для наших перевізників, працюємо тільки з кращими й подаємо приклад для всієї галузі. Ми хочемо побудувати екологічну в усіх сенсах цього слова, прозору й чесну компанію з максимальною відповідальністю за те, чим ми займаємося в рамках світового тренду sustainable development.
Зараз ми розвиваємо мережу мийок для цистерн, які транспортують хімічні та інші вантажі. Наші мийки були прийняті в загальноєвропейську галузеву організацію EFTCO і проходять регулярні перевірки з боку CEFIC. Я впевнений, що за підходом до роботи, як у MIKO Group, майбутнє міжнародної логістики.
Читайте також: Криза: що робити компанії , і чого ні, в публічній площині
Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8