Керуючий директор компанії Luxoft Ukraine Олександра Альхімович про сучасні моделі ведення бізнесу, складнощі розвитку IT в Україні, про способи підтримки і утримання співробітників і про те, чому таланти продовжують виїжджати з країни.
«Виконання зобов’язань і довірчі відносини з клієнтами — ось наші головні цінності», — зазначає керівник провідного постачальника послуг в галузі розробки програмного забезпечення та інноваційних IТ-рішень Олександра Альхімович. Висока якість послуг, клієнтоорієнтованість, комплексні та інноваційні рішення, сильна команда професіоналів, яка постійно поповнюється новими талантами — все це запорука незмінного успіху компанії у кожній країні, де знаходяться її центри розробки. Незважаючи на те, що штаб-квартира розташована у Швейцарії, Luxoft не асоціює себе з якоюсь конкретною країною — «якість послуг не залежить від локації, ми глобальна компанія». Безумовно, ведення бізнесу в різних країнах відрізняється. Україна знаходиться на переломному етапі розвитку, є багато недосконалостей і труднощів, але директор українського Luxoft та її велика команда називають їх «викликами», які слід прийняти і професійно ними управляти.
LDaily: Олександро, розкажіть про Luxoft, її цінності, місію, принципову відмінність від інших IT-компаній.
О. Альхімович: Luxoft існує вже 17 років. Змінивши кілька витків розвитку, сьогодні це глобальна компанія, яка представлена у 19 країнах світу і має 39 центрів розробки. Стратегія розвитку локацій зумовлена зростаючими потребами клієнтів, що стимулює компанію розвиватися в Американському (США, Мексика) і Азіатсько-Тихоокеанському регіонах (В’єтнам, Малайзія).
Поєднання різних культур, підходів та традицій поставили перед менеджементом завдання формувати єдину корпоративну культуру, цінності та принципи, декларуючи ключову місію – випереджати очікування клієнтів, об’єднуючи можливості технологій, професійні таланти, інновації та високі стандарти якості. One company — one goal — це основний принцип, який поділяють співробітники компанії при реалізації проектів і досягнення цілей незалежно від їх географії.
LDaily: На якому етапі розвитку було прийнято рішення заходити в Україну?
О. Альхімович: В Україні Luxoft успішно реалізує операційну діяльність вже протягом 12 років. Наша країна була обрана для співпраці, тому що, по-перше, це великий ринок праці, по-друге, тут багато фахівців з глибокою базовою освітою у математиці, фізиці, інженерії, по-третє, Україна близька до Європи, причому, не тільки географічно, а й культурно.
LDaily: Як трансформувалася бізнес-модель Luxoft в Україні?
О. Альхімович: Я назву кілька трендів ключових змін — диверсифікація бізнесу в нових вертикалях і ринках, таких як медицина і фармацевтика, експансія у сектор бездротових технологій, поглиблення експертизи Luxoft у сегменті телекомунікацій, зростання присутності на ринках США і Азії, нарощування експертизи у галузі «великих даних». А також розширення поточних лінійок бізнесу в таких індустріях, як фінанси, автомотів, енергетика, телеком.
Недавні придбання дозволили розширити клієнтську базу Luxoft, знизити поточну концентрацію компанії на певних клієнтів і сформувати комплексний каталог сервісів.
LDaily: Ви придбали консалтингову компанію Excelian. У чому полягала бізнес логіка даного рішення?
О. Альхімович: Так, дійсно, у 2015 році Luxoft придбав компанію Excelian, що базується у Великобританії, яка займається системною інтеграцією, а також надає консультаційні послуги, спеціалізуючись на ПО в галузі торгівлі та управлінні ризиками для фінансового сектора і товарних ринків. Експертиза компанії включає впровадження фінансових програмних платформ, створених такими лідерами індустрії, як Murex, OpenLink і Calypso.
Можливості компанії Excelian у сфері технологічного консалтингу та досвід Luxoft у розробці ПО, а також глибокі технічні та предметні знання фахівців обох компаній дозволили створити комплексний центр інформаційних технологій, який надає різні послуги у галузі фінансових, фондових і товарних ринків, включаючи системну інтеграцію, технічний консалтинг, розробку ПО і технічну підтримку. Однак важливо розуміти різницю — ми не поглинаємо компанії, а інтегруємося з ними для досягнення конкретних тактичних і стратегічних цілей.
LDaily: Олександро, назвіть топ-5 складнощів ведення бізнесу в Україні.
О. Альхімович: Перші три стосуватимуться освіти.
Ми зі свого боку не сидимо склавши руки, і намагаємося виправити існуючі проблеми: ведемо діалог із владою, намагаємося допомогти, як консультанти, експерти та драйвери змін.
LDaily: Як Ви вважаєте, яка ключова перевага може відкрити потік інвестицій в Україну?
О. Альхімович: У першу чергу, це стабільність банківської системи, адже будь-які інвестиції повинні десь перебувати. Потім я б назвала врегулювання валютного ринку, чітко налагоджену податкову політику і судову систему.
Бізнес любить тишу і зрозумілі правила гри, вони можуть бути складними, але обов’язково прозорими. Поки цього немає, створюються труднощі, які є істотним стримуючим фактором для більш активного економічного розвитку України.
LDaily: Охарактеризуйте сьогоднішній діалог держави і IТ-ринку.
О. Альхімович: Держава робить низку комплексних дій щодо стабілізації економічної і політичної ситуації в країні. Наприклад, підписання торгових угод з ЄС і Канадою, реформи у сфері закупівель, енергетиці, освіті. Важливою подією в історії нашої країни стала відміна візового режиму з країнами Європейського Союзу.
Бізнес почали чути, а діалог з владою набув конструктивності. Так, потрібно бути проактивними, об’єднуватися з партнерами, конкурентами, галузевими асоціаціями та говорити в один голос. Важливо підтримувати діалог з різними інститутами, причому, не тільки в Україні, а й за її межами.
LDaily: Наскільки відрізняється підхід до роботи у Швейцарії та Україні?
О. Альхімович: У швейцарському офісі сконцентрований ключовий склад топ-менеджерів компанії. Це та локація, яка генерує і задає темп розвитку, але підходи до роботи скрізь однакові. Як вже зазначалося, ми не виділяємо якусь країну як головну. Нам важливо, щоб клієнт розумів — ми працюємо в компанії, яка декларує єдину місію, цінності та рівень якості незалежно від локації. Крім того, ми дуже цінуємо нашу команду і робимо все для того, щоб люди розвивалися і будували кар’єру в нашій компанії.
LDaily: На ринку відсутні компанії, де немає мінливості кадрів. У вас вона мінімальна?
О. Альхімович: Згодна з вами, що немає компаній, в яких немає плинності. Для кожної індустрії існують свої бенчмарки. Однак тут немає нічого спільного зі зневагою співробітниками. Наша HR-стратегія сфокусована за низкою напрямів — управління талантами, навчання і розвиток.
Навчання для нас є принципово важливим, адже ми прагнемо побудувати економіку знань, працюючи в період постійних змін та епоху роботів, штучного інтелекту та автоматичного кермування. 65 % дітей, які зараз йдуть до школи, будуть працювати в професіях, яких ще не існує. Чому і як їх вчити? Аналогічне питання ми задаємо собі, як компанія, чому вчити наших співробітників, щоб вони були затребувані через 3-5 років? Тому навчальні програми компанії спрямовані на розвиток технічних знань, особистісних характеристик і занурення в індустрію.
LDaily: Як Ви оцінюєте IТ-школи, що відкриваються у Києві?
О. Альхімович: Думаю, це позитивний тренд. На сьогоднішній день приватні школи і комерційні ініціативи навчилися готувати непоганих тестувальників, аналітиків, дизайнерів і проектних менеджерів, використовуючи у своїх підходах міжнародні та сучасні освітні практики.
Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8