Василь  Федін

Генеральний директор «Smart Maritime Group» Василь Федін - про три необхідні кроки держави для підвищення інвестпривабливості...

Генеральний директор «Smart Maritime Group» Василь Федін - про три необхідні кроки держави для підвищення інвестпривабливості України.

30a7beb8bc8ac5577c0f9ab20cccf136

«Україні потрібні реформи не у пенсійній сфері та охороні здоров’я, а у митній та податковій системах»

25.06.2017

Генеральний директор «Smart Maritime Group» Василь Федін – про три необхідні кроки держави для підвищення інвестпривабливості України.

Суднобудівна компанія «Smart Maritime Group» працює на ринку України з 2005 року. За роки своєї роботи вона зайняла лідируючі позиції в даній галузі, чим і прославилася серед європейських замовників. Головна мета, до якої прагне «Smart Maritime Group», – зміцнити позиції в ніші середньотоннажного повнокомплектного суднобудування на ринках Європи і Балтії. А Василь Федін, генеральний директор компанії, розповів LDaily, як просувається процес досягнення цієї мети і чи змогла економічна криза змінити плани підприємства.

LDaily: Василь Вікторович, охарактеризуйте, будь ласка, стан суднобудівної промисловості в Україні. Чи завмерла галузь з настанням чергової кризи?

В. Федін: У 2012 році обсяги виробництва заводів СМГ становили 92 млн доларів США. Основними замовниками наших заводів були норвезькі, голландські та мальтійські судновласники.

Після подій 2014 року, обсяги виробництва різко впали, і іноземні замовники покинули Україну. У 2016 році обсяги виробництва склали всього 15,4 млн доларів США.

Військовий конфлікт на сході України, політична нестабільність в країні не сприяють залученню іноземних замовників. Але поступово до війни теж звикають: за останні кілька місяців ряд іноземних компаній відвідали наші заводи. Будемо сподіватись на краще.

LDaily: Криза вплинула на зміну тенденцій у роботі компанії «Smart Maritime Group»?

В. Федін: У ситуації відсутності іноземних замовлень, основними замовниками стали українські судновласники. Не можу сказати, що це добре чи погано, але фактом залишається те, що ми втратили значну частину замовлень.

У цій ситуації ми змушені були переорієнтуватися на випуск не зовсім профільної продукції. Останнім часом компанія «Smart Maritime Group» брала участь у будівництві секцій запорізького мосту, мосту Одеса-Рені, випускала машинобудівну продукцію для компанії “Метінвест” і т.п.

LDaily: Існує думка, що 2016 рік був вдалим для розвитку українського бізнесу. Ви згодні з такою позицією?

В. Федін: Ніколи не чув, про таку оцінку ситуації. Згідно даних Світового банку ВВП України в 2013 році склав 180 млрд доларів. У 2016 – 93 млрд доларів США.

LDaily: Хто ваші головні конкуренти всередині країни і за кордоном?

В. Федін: В Україні у нас немає конкуренції між українськими суднобудівними заводами. Але наша країна в рейтингу сьогодні займає одну стотисячну частку світового обсягу суднобудування. Відповідно, основні наші конкуренти – це не українські заводи, а китайські, корейські, турецькі, румунські тощо верфі.

LDaily: Як ви вважаєте, що необхідно зробити державі для підвищення інвестиційної привабливості країни і суднобудівної галузі в тому числі?

В. Федін: Перше і найголовніше – необхідно припинити військовий конфлікт на Сході України. Ніхто не переконає замовників вкладати гроші в країну, де йде війна.

Друге – Міністерству закордонних справ, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України необхідно зайнятися просуванням українських товарів на зарубіжних ринках, доводити інформацію іноземному бізнесу про ситуацію в Україні. У грудні 2016 року ми отримали лист від нашого норвезького партнера про те, що вони цінують українських суднобудівників, але норвезькі банки не кредитують норвезькі компанії при замовленні продукції в Україні. Це – результат відсутності роботи Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Третє – у 2015 році компанія «Смарт Меритайм Груп» брала участь у тендері на будівництво танкера для шведського замовника. Пропозиція СМГ виявилася на 1 млн доларів більшою, ніж пропозиція норвезького заводу! Ви запитаєте, як таке можливо? За 2 роки будівництва судна українська верф заплатить банку 8 млн доларів відсотків, при процентній ставці 12%, і сплатить 2 млн доларів зборів при ввезенні обладнання. Норвезька верф отримає кредит в Експортно-кредитному агентстві і заплатить за 2 роки 250 тисяч доларів відсотків банку за відсотковою ставкою 0, 25% річних. Різниця становить 10 млн на користь норвезької верфі. Ось чому у норвезьких верфей багато замовлень і зарплата найвища в Європі.

Україні необхідні, в першу чергу, реформи не в пенсійній сфері та охорони здоров’я, а реформа митної, податкової систем. Працюватимуть заводи – будуть гроші на пенсію, і на охорону здоров’я.

LDaily: А що б ви в такому випадку порадили інвесторам, які, не зважаючи на труднощі, придивляються до країни?

В. Федін: Я б порадив не боятися України, адже криза – це не тільки падіння, будь-яка криза – це ще й нові можливості.

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

 

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».