Сергій  Шаменко

Про складнощі розвитку авіабізнесу LDaily розповів генеральний директор української авіаційної компанії «Анда Ейр» Сергій Шаменко

Сергій  <span>Шаменко</span>

«Розвитку авіації в Україні заважає його ж законодавство – хаос і подвійні стандарти»

25.10.2016

Про складнощі розвитку авіабізнесу LDaily розповів генеральний директор української авіаційної компанії «Анда Ейр» Сергій Шаменко.

Поговоривши з цією людиною на думку спадає одне – «не завдяки, а всупереч …». Саме ця фраза, як ніяка інша, характеризує діалог з представником національної авіації, який багаторазово туди повертався, і, повернувшись знову, обіцяє розвивати український lowcost для українських пасажирів і українських же туристів.

LDaily: Сергію, скажіть, поява нової авіаційної компанії в Україні є позитивним сигналом щодо  привабливості інвестклімату в Україні? Якщо це не так, тоді нащо вам «Анда Ейр»?

С. Шаменко: Я, як людина, яка давно має відношення до авіації і неодноразово до неї повертався, хочу розділити це питання на 2 частини. Пропрацювавши останні кілька років директором в компанії «Дат» я випробував своїх підходи до ведення цього бізнесу і був упевнений, що за наявності відносно невеликих інвестицій можна успішно стартувати. Наприклад, проведений нами аналіз ринку показав, що пасажиропотік в країні залишився таким самим, як і був до часів кризи, і це вселило в нас упевненість, що наші підходи дозволять заробляти і успішно розвиватися. Якщо коротко, тоді так: «Ми побачили перспективи». Це відповідь на частину питання «чому».

Друге, не можна не враховувати, що в будь-яку кризу люди все-одно дозволяють собі відпочивати. Причому, хочу звернути увагу, що відпочиваючих менше не стало. Правда, простежується така тенденція: в Україні зараз вкрай мало компаній, що займаються пасажироперевезеннями і набагато більше тих, хто спеціалізується на вантажоперевезеннях. Але навіть ті кілька компаній, які спеціалізуються на пассажироперевезеннях, ут не знаходяться, тобто, юридична особа зареєстрована в Україні, а безпосередньо парк розташований в іншій країні.

Ми фактично зайшли на напівпорожній ринок і хочемо працювати саме тут, в Україні, і спеціалізуватися на пассажироперевезеннях, незважаючи на низку нелегких умов, таких як, наліт годин, їх ціна і ще багато чого. На даний момент у нас є всі шанси розвиватися у своїй країні, якщо ж ми не доб’ємося необхідних показників, будемо шукати альтернативні шляхи, і, можливо, вийдемо на зарубіжні ринки.

LDaily: Чи входить у ваші плани залучення інвесторів?

С. Шаменко: Я не вірю в те, що в Україну прийдуть іноземні інвестори для розвитку авіаційного бізнесу. Чому? Тому що українське законодавство через свою невпорядкованості не дозволяє спокійно почати і розвиватися. Додаткові складнощі створюють нечіткі визначення та подвійне трактування. Хоча, я, наприклад, вважаю, що закон не повинен мати подвійний зміст і «своє» розуміння.

Якщо ж говорити про нашу компанію, ситуація така: ми одночасно повинні отримати літак і сертифікат експлуатанта, що вкрай складно через невпорядкованість українського законодавства, про яке я вже сказав. До того ж особлива складність авіаційного бізнесу полягає ще і в тому, що навіть за наявності літака і необхідних документів, але, ще не почавши польоти, вже ростуть рахунку на сервіс. Поясню в чому справа: літак не може просто стояти на льотній смузі, йому щодня потрібні сервісні технічні роботи, які, до речі, не кожна компанія може виконати, і яку також належить знайти і укласти договір на обслуговування. Тому, повертаючись до питання про залучення інвесторів, я не вірю в їхній прихід саме в українську авіацію через складність і дуже дорогий старт у цьому бізнесі.

LDaily: І все-таки ви не звернули з цього шляху, значить, перспектива залишається і бізнес можливий?

С. Шаменко: Я не припускав, що буде аж так складно. Звичайно, я очікував труднощів, але такого хаосу і подвійних стандартів, звичайно ж, ні. Виявилося, що домовитися із закордонним інвестором про лізинг літака легше, ніж отримати дозвільні документи в українських чиновників.

Хочу, до речі, відзначити, що в більшості європейських країн процедура старту авіаційного бізнесу розписана чітко і буквально покроково і по діях, чого не скажеш про нашу країну.

LDaily: Як ви при таких складнощі захищаєте свої активи і страхуєте ризики?

С. Шаменко: В авіації захист ризиків зводиться до альтернативних шляхів відходу. Я маю на увазі наступне: якщо в Україні не вдасться налаштувати бізнес, доведеться летіти за кордон, хоча ми робимо все для того, щоб розвиватися тут. Але, як бізнесмен, я можу точно сказати, що вже на старті незайвим буде прорахунок альтернативних варіантів.

LDaily: А як йдуть справи з пасажиропотоком?

С. Шаменко: Ще не почавши літати, ми вже працюємо з кількома туристичними компаніями – «Феєрія Мандрів», Tour Professional Group, TPG за програмою «під ключ», головна мета якої полягає у завантаженні наших літаків пасажирами.

І сьогодні, до речі, українських компаній, що дозволяють собі працювати «під ключ» зовсім небагато, тому ми дуже дорожимо такою співпрацею і за певними пунктами договору поступаємося і навіть допомагаємо один одному.

LDaily: «Анда Ейр» – компанія з двома власниками. Чи зафіксована у вас партнерська угода?

С. Шаменко: Відносини з партнером у нас довірливі. Ми всі рішення і труднощі ділимо 50X50. Але, звичайно ж, є фактичний розподіл обов’язків: я, наприклад, спеціалізуюся на малій авіації, а він – на великий і документообігу.

LDaily: Коли у вас запланований перший рейс і чи сформована команда?

С. Шаменко: Ми вже пропустили сезон, який збігається з початком відпускного періоду, а планували почати літати саме в літню авіацію. Хотіли почати з Болгарії, Грузії та Албанії, але не встигли.

Наша команда тримається на 5 пост-холдерах – технічних директорах, кожен з яких сертифікований в авіаційному департаменті. Крім того, абсолютно всі співробітники в нашій компанії, крім комерсантів і бухгалтерії, отримали пакети дозвільних документів від авіадепартаменту, наприклад, у оператора своя сертифікація, у наземної служби – своя.

LDaily: Який напрямок ринку ви б могли назвати найперспективнішим для інвестування?

С. Шаменко: Я б все-таки виділив авіацію, тому що це бізнес без кордонів з урахуванням навіть найскладнішої ситуації в країні, на відміну від інших напрямків. У цей список я б ще додав аграрний і автомобільний ринки, хоча, авторинок і надто складний.

LDaily: Дякуємо і бажаємо удачі у вашій нелегкій і благородній справі!

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com