Сергій  Шаменко

Про складнощі розвитку авіабізнесу LDaily розповів генеральний директор української авіаційної компанії «Анда Ейр» Сергій...

Про складнощі розвитку авіабізнесу LDaily розповів генеральний директор української авіаційної компанії «Анда Ейр» Сергій Шаменко

Сергій  <span>Шаменко</span>

«Розвитку авіації в Україні заважає його ж законодавство – хаос і подвійні стандарти»

25.10.2016

Про складнощі розвитку авіабізнесу LDaily розповів генеральний директор української авіаційної компанії «Анда Ейр» Сергій Шаменко.

Поговоривши з цією людиною на думку спадає одне – «не завдяки, а всупереч …». Саме ця фраза, як ніяка інша, характеризує діалог з представником національної авіації, який багаторазово туди повертався, і, повернувшись знову, обіцяє розвивати український lowcost для українських пасажирів і українських же туристів.

LDaily: Сергію, скажіть, поява нової авіаційної компанії в Україні є позитивним сигналом щодо  привабливості інвестклімату в Україні? Якщо це не так, тоді нащо вам «Анда Ейр»?

С. Шаменко: Я, як людина, яка давно має відношення до авіації і неодноразово до неї повертався, хочу розділити це питання на 2 частини. Пропрацювавши останні кілька років директором в компанії «Дат» я випробував своїх підходи до ведення цього бізнесу і був упевнений, що за наявності відносно невеликих інвестицій можна успішно стартувати. Наприклад, проведений нами аналіз ринку показав, що пасажиропотік в країні залишився таким самим, як і був до часів кризи, і це вселило в нас упевненість, що наші підходи дозволять заробляти і успішно розвиватися. Якщо коротко, тоді так: «Ми побачили перспективи». Це відповідь на частину питання «чому».

Друге, не можна не враховувати, що в будь-яку кризу люди все-одно дозволяють собі відпочивати. Причому, хочу звернути увагу, що відпочиваючих менше не стало. Правда, простежується така тенденція: в Україні зараз вкрай мало компаній, що займаються пасажироперевезеннями і набагато більше тих, хто спеціалізується на вантажоперевезеннях. Але навіть ті кілька компаній, які спеціалізуються на пассажироперевезеннях, ут не знаходяться, тобто, юридична особа зареєстрована в Україні, а безпосередньо парк розташований в іншій країні.

Ми фактично зайшли на напівпорожній ринок і хочемо працювати саме тут, в Україні, і спеціалізуватися на пассажироперевезеннях, незважаючи на низку нелегких умов, таких як, наліт годин, їх ціна і ще багато чого. На даний момент у нас є всі шанси розвиватися у своїй країні, якщо ж ми не доб’ємося необхідних показників, будемо шукати альтернативні шляхи, і, можливо, вийдемо на зарубіжні ринки.

LDaily: Чи входить у ваші плани залучення інвесторів?

С. Шаменко: Я не вірю в те, що в Україну прийдуть іноземні інвестори для розвитку авіаційного бізнесу. Чому? Тому що українське законодавство через свою невпорядкованості не дозволяє спокійно почати і розвиватися. Додаткові складнощі створюють нечіткі визначення та подвійне трактування. Хоча, я, наприклад, вважаю, що закон не повинен мати подвійний зміст і «своє» розуміння.

Якщо ж говорити про нашу компанію, ситуація така: ми одночасно повинні отримати літак і сертифікат експлуатанта, що вкрай складно через невпорядкованість українського законодавства, про яке я вже сказав. До того ж особлива складність авіаційного бізнесу полягає ще і в тому, що навіть за наявності літака і необхідних документів, але, ще не почавши польоти, вже ростуть рахунку на сервіс. Поясню в чому справа: літак не може просто стояти на льотній смузі, йому щодня потрібні сервісні технічні роботи, які, до речі, не кожна компанія може виконати, і яку також належить знайти і укласти договір на обслуговування. Тому, повертаючись до питання про залучення інвесторів, я не вірю в їхній прихід саме в українську авіацію через складність і дуже дорогий старт у цьому бізнесі.

LDaily: І все-таки ви не звернули з цього шляху, значить, перспектива залишається і бізнес можливий?

С. Шаменко: Я не припускав, що буде аж так складно. Звичайно, я очікував труднощів, але такого хаосу і подвійних стандартів, звичайно ж, ні. Виявилося, що домовитися із закордонним інвестором про лізинг літака легше, ніж отримати дозвільні документи в українських чиновників.

Хочу, до речі, відзначити, що в більшості європейських країн процедура старту авіаційного бізнесу розписана чітко і буквально покроково і по діях, чого не скажеш про нашу країну.

LDaily: Як ви при таких складнощі захищаєте свої активи і страхуєте ризики?

С. Шаменко: В авіації захист ризиків зводиться до альтернативних шляхів відходу. Я маю на увазі наступне: якщо в Україні не вдасться налаштувати бізнес, доведеться летіти за кордон, хоча ми робимо все для того, щоб розвиватися тут. Але, як бізнесмен, я можу точно сказати, що вже на старті незайвим буде прорахунок альтернативних варіантів.

LDaily: А як йдуть справи з пасажиропотоком?

С. Шаменко: Ще не почавши літати, ми вже працюємо з кількома туристичними компаніями – «Феєрія Мандрів», Tour Professional Group, TPG за програмою «під ключ», головна мета якої полягає у завантаженні наших літаків пасажирами.

І сьогодні, до речі, українських компаній, що дозволяють собі працювати «під ключ» зовсім небагато, тому ми дуже дорожимо такою співпрацею і за певними пунктами договору поступаємося і навіть допомагаємо один одному.

LDaily: «Анда Ейр» – компанія з двома власниками. Чи зафіксована у вас партнерська угода?

С. Шаменко: Відносини з партнером у нас довірливі. Ми всі рішення і труднощі ділимо 50X50. Але, звичайно ж, є фактичний розподіл обов’язків: я, наприклад, спеціалізуюся на малій авіації, а він – на великий і документообігу.

LDaily: Коли у вас запланований перший рейс і чи сформована команда?

С. Шаменко: Ми вже пропустили сезон, який збігається з початком відпускного періоду, а планували почати літати саме в літню авіацію. Хотіли почати з Болгарії, Грузії та Албанії, але не встигли.

Наша команда тримається на 5 пост-холдерах – технічних директорах, кожен з яких сертифікований в авіаційному департаменті. Крім того, абсолютно всі співробітники в нашій компанії, крім комерсантів і бухгалтерії, отримали пакети дозвільних документів від авіадепартаменту, наприклад, у оператора своя сертифікація, у наземної служби – своя.

LDaily: Який напрямок ринку ви б могли назвати найперспективнішим для інвестування?

С. Шаменко: Я б все-таки виділив авіацію, тому що це бізнес без кордонів з урахуванням навіть найскладнішої ситуації в країні, на відміну від інших напрямків. У цей список я б ще додав аграрний і автомобільний ринки, хоча, авторинок і надто складний.

LDaily: Дякуємо і бажаємо удачі у вашій нелегкій і благородній справі!

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com