Дмитро Волконський про успішний трафік-бізнес і особисту ефективність.
Дмитро Волконський, серійний IT-підприємець у сфері Affiliate Marketing, засновник інвестиційної компанії UATECH і член ради CEO Club Ukraine, поділився з LDaily своїми лайфхаками з розвитку бізнесу, менеджменту команд і планування.
LDaily: Цього року одній із ваших компаній Trionika виповнюється десятиліття. Паралельно ви інвестуєте в інші проєкти, проводите щорічну галузеву конференцію SEMPRO. Як вам вдається балансувати між ролями керівника, партнера та інвестора?
Д. Волконський: У перерахованих проєктах працює близько 200 осіб, і цей колектив — наше головне досягнення. Немає більшої радості, ніж працювати з людьми, які тебе драйвлять. До Trionika я ніде не зустрічав таких згуртованих і націлених на результат професіоналів. Вони допомагають мені з підготовкою SEMPRO і в рамках діяльності інвестиційного спрямування UATECH. Без команди займатися цим було би просто не цікаво.
Буквально на днях отримав від співробітника приватне повідомлення: «Вирішив написати, що ти зібрав відмінну команду в Trionika, чекаю не дочекаюся понеділка…» — такі коментарі я чую час від часу, саме вони надають наснаги рухатися далі до поставлених цілей.
Відчуваю, що мої портфельні компанії поки що не досягли висот, до яких я прагну, але розуміючи весь потенціал своїх колег і партнерів, упевнений — ми ще не раз усіх зможемо здивувати.
LDaily: Як управляти великим колективом і підтримувати ефективність персоналу?
Д. Волконський: Мені подобаються дві фрази, що визначають мій стиль менеджменту. Перша — «Тільки поставлені в жорсткі умови організації процвітають»: тут я жорсткість сприймаю як системність, без якої неможливо побудувати щось велике. Друга — «Успіх компанії залежить від швидкості руху частинок усередині неї»: я люблю діяти швидко й можливі помилки компенсувати швидкістю створення чогось більшого. При цьому я завжди прислухаюся до своїх колег, і якщо не бачу прихованих персональних мотивів в їхніх ідеях, то готовий погоджуватися з думкою більшості.
Будь-яка ідея не варта нічого без якісної реалізації. Тому для мене найважливіше — це добре мотивована команда, яка насамперед сама вірить у те, що робить, без цього досягти успіху вкрай складно. Якщо команда або відповідальний працівник не підтримує обраного шляху, не варто чекати хорошого результату.
Як у дитинстві казав мій тренер із шахів, краще грати за поганим планом, ніж зовсім без плану. Те ж саме в бізнесі. Нехай людина натхненно реалізує свій план, у який вона вірить, ніж з-під палки буде йти нав’язаним їй шляхом.
LDaily: Ви не раз говорили в інтерв’ю, що вважаєте системність однією з ключових цінностей у роботі. В чому це проявляється?
Д. Волконський: Системність — невід’ємна частина розвиненої компанії. Вона включає чітко прописані бізнес-процеси, стратегію зі SMART-цілями й відповідальних за їх реалізацію співробітників. Традиційні правила — підготувати адженду перед зустріччю й фолоуап у кінці, щотижневі звіти й ретроспективний аналіз — це базові прояви системності.
Раніше я думав, що несистемні люди не здатні на високий результат. Хоча є чимало прикладів хаотичних особистостей, які досягали значних успіхів. Який шлях вигідніший — власний вибір кожного. У цінностях нашої компанії закладено три поняття — Люди, Швидкість і Системність. Спираючись на них, ми й підбираємо співробітників у команду. Ці цінності відображають і мої погляди на світ, бажання створювати щось більше й добре кероване.
LDaily: Що ви цінуєте в співробітниках і партнерах?
Д. Волконський: Мені приємно бачити, коли людина має тверді життєві принципи, коли це грамотний фахівець із системним підходом до роботи та до життя загалом, зі щирим інтересом до команди. Я ціную в людях логічний і послідовний підхід до процесів, здатність багато й старанно працювати та при цьому залишатися енергійним.
LDaily: Що вами рухає як інвестором — холодний розрахунок чи драйв? Що впливає на ваше кінцеве рішення?
Д. Волконський: Інвестиції — це виробнича необхідність моєї діяльності. Не можу назвати себе професійним інвестором із холодним розрахунком. Як мінімум тому, що не стану вкладатися в компанію з потенційно високим ROI (коефіцієнт рентабельності інвестицій. — Ред.), але з не комфортними для мене партнерами. Я займаюся інвестуванням не стільки заради грошей, скільки заради складності завдань.
Навіть більше, у трафік-індустрії створити щось дуже значне в рамках одного проєкту досить важко. Так як ринок доволі мінливий, актуальність проєктів дуже швидко втрачається, а отже, необхідно диверсифікувати свої зусилля на кілька компаній, щоб створити щось масштабне в цьому напрямі.
Можна було б створювати нові проєкти з нуля, розраховуючи, що вони коли-небудь «вистрілять». Однак це шлях для тих, хто молодий, у кого немає досвіду й грошей, і хто може ризикувати своїм часом і працювати упродовж п’яти-семи років над чимось, на його думку, значущим. Я вже не можу собі цього дозволити. Інвестувати в проєкти з перевіреною бізнес-моделлю, нехай навіть з меншим ROI, — для мене логічніший шлях розвитку. Навіть більше: прямувати від нуля до мільйона — удесятеро складніше, ніж від мільйона до двох, залучаючи фінансування під свою репутацію й досвід у цій сфері.
LDaily: Як ви оцінюєте рівень розвитку українського IT-бізнесу?
Д. Волконський: З одного боку, сьогодні IT-бізнес спрощується. Різноманітність програмного забезпечення дає змогу працювати віддалено, буквально за годину робити сайти за допомогою шаблонів і в лічені хвилини запускати рекламу в Facebook. Готові рішення допомагають створювати нові проєкти з партнерами по всьому світу й робити продукт глобальним.
З другого боку, на ринку посилюється конкуренція. Коли майже 20 років тому я вступав до університету на факультет кібернетики, конкурс на бюджет був шість осіб на місце. Нині на цей самий напрям — 100 абітурієнтів. А отже, і в бізнесі конкуренція зросла відтоді як мінімум у 15 разів.
Ми прагнемо закривати дефіцит розробників. Щорічно в Україні не вистачає близько 100 000 фахівців. З маркетологами й продуктологами ще складніше. Важко знайти кваліфікованих співробітників і налаштувати їхню роботу так, щоб слідувати маркетинговим стратегіям і відповідати міжнародному рівню продуктів.
Десять років тому протестувати й випустити мобільний додаток могло обійтися в тисячі, максимум десятки тисяч доларів. Тепер знадобляться сотні або навіть мільйон, щоб спробувати зайняти якусь нішу. Я більше фокусуюся на трафік-бізнесі. На відміну від продуктових рішень, у цій сфері можна з меншим бюджетом отримати швидкий і вагомий результат. Єдиний мінус — рідко виходить капіталізувати бізнес із високою оцінкою й мультиплікаторами.
LDaily: Ваші поради по тайм-менеджменту — що справді працює?
Д. Волконський: Усі завдання я ділю на короткі повсякденні й на стратегічні. Перші — відразу ж розкидаю по календарю, а другі — окремо групую в списки за напрямами. На вихідних заглядаю в стратегічний документ, щоб упевнитися: чи правильно я рухавсь упродовж тижня і що варто робити наступного? Планування допомагає мені швидко адаптуватися до нових обставин і впевнено рухатися до мети, однак це часом напружує моїх хаотичних друзів, так як вихідні я теж планую.
LDaily: З огляду на вашу різнобічну діяльність, як ви зберігаєте work-life balance?
Д. Волконський: У мене давно стерті кордони робочих і вихідних днів. Я люблю міксувати work-life упродовж дня, неважливо, вихідний це чи будній. Весь тиждень до глибокої ночі можу розбиратися із завданнями, однак ніколи в неробочий час не потурбую своїх співробітників. У повноцінній відпустці я не був із моменту заснування Trionika 2010 року. Але я задоволений своїм способом життя, адже займаюся улюбленою справою. А отже — як свідчить східна мудрість, — ще жодного дня не пропрацював.
Із всесвітнім карантином робота увірвалася в наше життя по повній. Балансу як такого більше не існує. У нових умовах важливо фокусуватися на чомусь одному. Граючи з дітьми — гратися. Обідаючи — їсти. Спілкуючись із рідними — не занурюватися в телефон. Працюючи — не відволікатися на оточуючих. Нам знадобиться тепер іще більше дисципліни, щоб уміти фокусуватися на тому, що має найвищий пріоритет у даний момент.
Читайте також: Успішним буде той бізнес, який витратив час на вивчення нового бізнес-середовища
Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8