Андрій Кривошапко, СЕО Пост Фінанс, розповів LDaily про нові фінансові продукти, які суттєво полегшують життя бізнесу і споживачам.
LDaily: У вересні 2018 року у відділеннях Нової пошти почала працювати платіжна система NovaPay, розроблена компанією Пост Фінанс. Що підштовхнуло вас до власних розробок?
А. Кривошапко: Спочатку розробником нашого програмного забезпечення був зовнішній підрядник, і спершу нас це влаштовувало. Поступово, зі зростанням обсягів компанії і ускладненням процесів, почалися труднощі – важче давалися зміни, іноді зривалися терміни, тому що система відмовляла в роботі, і ми не могли прийняти оплату в відділеннях. Швидкість обслуговування знижувалася, клієнти були незадоволені, з’являлися черги. Крім того, виявилося, що масштабувати систему складно.
Тому ми прийняли рішення, що такий величезний національний бізнес не може залежати від стороннього вендора, і зібрали внутрішню ІТ-команду, яка розробила для нас власну платіжну систему та її програмне забезпечення.
LDaily: Скільки знадобилося для цього часу і з якими труднощами ви зіткнулися в процесі?
А. Кривошапко: Наша ІТ-команда на той момент налічувала близько 50 осіб. Розробка системи зайняла трохи більше року. Ми почали тестувати NovaPay у серпні 2018 року, а вже в кінці року побачили перші результати. Складнощі? Загалом, це дуже масштабний проект, який за кількістю транзакцій у хвилину можна порівняти з банківським процесинговим проектом. І з урахуванням великої мережі відділень, це був героїчний проект із запуску платіжної системи у кожному з них.
LDaily: Як створення власної платіжної системи відбилося на роботі з клієнтами?
А. Кривошапко: Лише позитивно. У першу чергу, ми прискорили бізнес-процес обслуговування клієнтів у відділенні. Мається на увазі не тільки реєстрація транзакцій у платіжній системі на програмному рівні, а в цілому весь бізнес-процес обслуговування клієнтів у відділенні, коли ми приймаємо оплату за посилку. Як результат, ми в 2,5 рази зменшили час обслуговування. Якщо ви клієнт Нової пошти, то напевно помітили, що найнеприємніший фактор – черга. Тільки-но ви приходите до відділення і бачите багато людей, що стоять перед вами, це засмучує.
За допомогою власної платіжної системи ми оптимізуємо процес. Тому все докорінно змінилося в кращий бік. Раніше відправка грошей при отриманні посилки займала в середньому більше хвилини, а зараз на це йде до 30 секунд. За умови оплати карткою – 40 секунд, тому що додатковий час витрачається на проведення платежу банківським POS-терміналом.
LDaily: За час карантину обсяг посилок збільшився більш ніж на 30%. Чи справляється ваша система з таким різким збільшенням транзакцій?
А. Кривошапко: Ми зростаємо досить швидкими темпами і приріст у 30% не був чимось екстраординарним. У травні в нас був зафіксований рекорд за кількістю транзакцій в день через NovaPay – понад 1,6 млн. До цього наш максимум був 1,5 млн – перед Новим роком. Але запас нашої міцності десятикратний, і якщо кількість транзакцій виросте у 10 разів, то вони також успішно проводитимуться.
LDaily: Від самого початку ваша компанія створювалася для надання фінансових послуг Нової пошти. Наразі ви значно розширили спектр послуг. З чим це пов’язано? Які послуги користуються найбільшою популярністю у клієнтів?
А. Кривошапко: Ми починали як сервісна компанія, яка обслуговує основний бізнес у фінансових операціях. Це наша основна діяльність дотепер. Проте зі збільшенням кількості клієнтів ми виявили, що є попит на додаткові фінансові послуги. Особливо враховуючи, що банківська мережа відділень скорочується, а наша мережа, навпаки, зростає – ми збільшуємо кількість відділень, з’являємося у нових населених пунктах, де раніше не були наявні.
По суті, клієнти можуть використовувати нашу касу як банківське відділення для здійснення платежів. Тобто, будь-який платіж, від поповнення мобільного телефону, сплати податків і зборів до оплати комунальних, ви можете зробити в Новій пошті. Тут же можна зняти гроші з картки. Для сільського мешканця досить часто це є взагалі єдиний спосіб отримати фінансову послугу, не виїжджаючи до райцентру.
У червні ми запустили також послугу з видачі міжнародних переказів. Зараз ми співпрацюємо із міжнародною платіжною системою RIA, яка наявна в 158 країнах – це близько 400 тисяч пунктів видачі. Тобто, працюючи десь за кордоном і маючи тут сім’ю, можна перевести гроші і отримати їх в Новій пошті.
LDaily: Розкажіть детальніше про це. В якій валюті можна отримати переказ? Чи користується послуга попитом?
А. Кривошапко: Перекази видаються тільки в гривні. Ви можете прийти до відділення Нової пошти та отримати переказ. А відправити його можна з відділення мережі RIA, з поштового відділення або банку – партнерів мережі у будь-який з 158 країн, через онлайн-канали. Вже зараз ми бачимо, що на цю послугу є попит. Ми вважаємо, що ми побудували місток між українцями за кордоном і їхніми рідними та близькими тут. Перекази йдуть з усього світу, зокрема зі США, Канади, Австралії, більш за все – з країн Європи. Багато відправлень з Польщі, наприклад, в липні-серпні їх було близько 30% від загальної кількості.
Головна наша перевага – у розгалуженій мережі. З нами переказ отримати зручно, тому що ми – на кожному кроці. А ще й вигідно, тому що зараз у багатьох країнах діють акційні тарифи на відправлення переказів з виплатою у відділеннях Нової пошти.
LDaily: Чи плануєте ви ще розширювати лінійку фінансових послуг?
А. Кривошапко: Так, безумовно – ми регулярно її розширюємо.
Нова фінансова послуга у нас з’являється приблизно раз на півроку.
Наша мета на найближчі пару років – стати фінтех-компанією з портфелем найрізноманітніших інноваційних продуктів – як для фізосіб, так і для бізнесу.
З останніх новинок – у кінці серпня ми запустили послугу «Сейф-сервіс». Це сервіс безпечних покупок в інтернеті, коли під час оплати за посилку захищений і продавець, і покупець.
Часто покупець не довіряє продавцю, а продавець – покупцю, і ні той, ні інший не хочуть йти на ризик. Не завжди зрозуміло, як це завдання вирішувати.
Покупець ризикує отримати в посилці не те, що очікував, а продавець остерігається, що клієнт просто не прийде, і йому доведеться сплачувати доставку свого товару в обидві сторони. «Сейф-сервіс» допомагає мінімізувати ці ризики.
LDaily: Розкажіть детальніше про цю послугу – як саме забезпечуються додаткові гарантії безпеки угод в інтернеті?
А. Кривошапко: Все досить просто: при використанні «Сейф-сервіс», угода здійснюється через мобільний додаток або бізнес-кабінет сайту Нової пошти. Потрібна сума для оплати товару не відправляється відразу на рахунок продавця, а резервується на карті, і не перераховується продавцю до момента, доки не приїхав товар, клієнт його не оглянув і не погодився заплатити. Продавцю наш сервіс дає додаткові гарантії того, що покупець прийде за товаром, тому що потрібна сума для оплати вже зарезервована.
Є якась впевненість у тому, що це не просто фейк і не просто замовлення, якого не існує. Крім того, продавець не понесе ніяких витрат на доставку, в разі відмови від посилки. Таким чином, застрахований і продавець, і покупець.
LDaily: Які послуги ви надаєте підприємцям?
А. Кривошапко: У першу чергу, це всілякі способи отримання оплати за свій товар. І за умови адресної доставки, і за умови доставки у відділення є можливість отримати гроші на рахунок, на картку або готівкою, і таким же чином оплатити картою або готівкою.
Завдяки NovaPay бізнес-клієнти компанії можуть відправляти свій товар з оплатою посилки у відділенні після попереднього огляду, за допомогою післяплати. Послугу запустили, щоб українці могли комфортніше і безпечніше замовляти товари в інтернеті.
Крім сервісів, пов’язаних з логістикою, в 2019 році ми запустили кредитування малого і середнього бізнесу в сегменті e-comm, а на початку 2020 року – вийшли на ринок з продажем інтернет-еквайрінгу.
LDaily: Можете детальніше розповісти, що таке інтернет-еквайринг?
А. Кривошапко: Інтернет-еквайрінг – це можливість заплатити за товар або послугу на онлайн-майданчику. Тобто, ви заходите на сайт, наприклад, Allbiz або якого-небудь ще гравця ринку e-comm, і купуючи потрібний товар обираєте в способах оплати – оплату на сайті через платіжну систему NovaPay. По суті, це віддалена безготівкова оплата.
LDaily: Скільки вже клієнтів користуються послугами вашого інтернет-еквайрінгу і хто вони?
А. Кривошапко: Зараз їх уже близько 60-ти, і кількість зростає з кожним тижнем.
Через NovaPay на своїх сайтах приймають оплати Allbiz, MD Fashion, Staff, видавництво «Абабагаламага», ювелірний гіпермаркет «Золотий стандарт» та інші.
LDaily: Як позначився карантин на кількості онлайн-оплат? Чи збільшилася їх кількість і на скільки?
А. Кривошапко: Так, збільшилася. На це вплинуло кілька факторів. Через закриття оффлайн-магазинів різко зросла торгівля в інтернеті. Всі продавці швидко перебудувалися на всілякі онлайн-канали продажів: сайти, вайбер-, телеграм-групи тощо. І звичайно збільшилася як кількість посилок, так і попит на фінансові послуги. По-друге, заради своєї безпеки люди прагнули до безконтактних методів оплати: через мобільний додаток, сайт.
У найгостріший період карантину, в квітні-травні, закрилося багато банківських відділень, а ми весь цей час працювали. Це також забезпечило приріст фінансових послуг, особливо в селах, райцентрах, де не працював громадський транспорт і не працювали банки. Іноді ми залишалися єдиним острівцем цивілізації та зв’язку із зовнішнім світом. У нас можна було зняти гроші, заплатити за послуги, оплатити товари.
Ми стимулювали людей переходити в онлайн – впроваджували нові можливості оплат у додатку та на сайті, навіть запустили спеціальний тариф на післяплату при оплаті онлайн, започаткували можливість заплатити за третіх осіб.
Як результат, кількість онлайн-оплат збільшилася в 2 рази.
LDaily: Тренд останніх років – це захист даних. І ваші клієнти можуть бути впевнені, що їхні дані під захистом?
А. Кривошапко: На початку року ми пройшли сертифікацію за стандартом PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard – стандарт безпеки даних індустрії платіжних карт, – ред.), чим довели відповідність наших процедур, правил і всієї інфраструктури міжнародним стандартам IT-безпеки. Вони дозволяють зберігати, обробляти і передавати дані платіжних карт.
Наші клієнти можуть бути впевненими, що ми приділяємо велику увагу питанням безпечного зберігання даних і шахраї не отримають до них доступ.
LDaily: Чи змінилися плани компанії у зв’язку з коронакризою?
А. Кривошапко: Ми реалізуємо всі заплановані проекти. Частина з них спрямована на ефективність, вони допоможуть обслуговувати клієнта швидше, а частина – пов’язана з новими послугами, про які ми говорили раніше. Плануємо таким чином працювати і до кінця року – запроваджувати нові послуги та здійснювати нові проекти, щоб ще більше задовольняти потреби наших клієнтів.
Читайте також: Криза: що робити компанії , і чого ні, в публічній площині
Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8