Євген  Коршиков

Бесіда з директором з маркетингу компанії Globex в Україні Євгеном Коршиковим про труднощі ведення бізнесу у сфері електроніки...

Бесіда з директором з маркетингу компанії Globex в Україні Євгеном Коршиковим про труднощі ведення бізнесу у сфері електроніки в Україні

korshykov

«Досягти успіху на ринку електроніки в Україні допоможе діалог зі споживачем»

30.01.2017

Бесіда з директором з маркетингу компанії Globex в Україні Євгеном Коршиковим про труднощі ведення бізнесу у сфері електроніки в Україні.

Британська компанія Globex була створена у 2008 році. У цей же час в Україні відкрилося офіційне представництво компанії. Директор з маркетингу Євген Коршиков визнається, що ввійти на ринок України виявилося складно і просто одночасно для Globex. Але правильна стратегія компанії допомогла успішно завоювати український ринок якісною автомобільною електронікою. Свою посаду в компанії Євген займає три роки. За цей час і компанія і ринок електроніки в країні зазнали певного застою у продажі продукції, але Globex відмовлявся втрачати симпатію українського покупця, тому взявся вживати важливих змін у своїй політиці. Про те, як компанія пішла на діалог зі споживачем і чому в Україні мало лідерів на ринку електроніки Євген Коршиков розповів в інтерв’ю LDaily.

LDaily: Компанія Globex з перших днів створення головним своїм напрямом обрала ринок електроніки Східної Європи. І це дуже ризиковий крок, враховуючи несприятливе економічне становище українців. З якими труднощами Вам довелося зіткнутися?

Є. Коршиков: Західноєвропейський і східноєвропейський ринки – це абсолютно два різних по бізнес-процесах ринки. Завоювати споживача Західної Європи компаніям вдається легше, чого не скажеш про споживачів Східної. Особливо це стосується ринку електроніки. В Україні Globex зіткнувся з проблемою переповненого ринку брендами. Ні для кого не таємниця, що, незважаючи на важку економічну ситуацію в країні, закордонні компанії електроніки успішно продають свій товар в Україні. Споживача вони підкуповують низькою ціною продукту. Але замовчують, що натомість вони не отримають якісний чи функціональний товар. Звичайно, український покупець, скоріш за все, зверне увагу на вартість продукту, ніж на його технічні характеристики. Тому,  компанія Globex у своєму українському представництві воліла б працевлаштовувати саме українців, які знають особливості ментальності свого народу. Саме це допомогло їй завоювати споживача в Україні.

LDaily: Які стратегічні рішення Вам довелося приймати, щоб досягти лідерських позицій на ринку електроніки в Україні?

Є. Коршиков: Ми вибрали найскладніший шлях. Ми вирішили не випускати на ринок багато безглуздою продукції і тому сконтактували зі споживачем і запитали, що він би придбав із задоволенням. Як результат ми створили соціальний проект під назвою «Продукт, який створив я і Globex». Він функціонує і сьогодні. Першим продуктом, випущеним на ринок у липні 2016 року  завдяки ініціативі, стала електронна книга. І майже за два місяці наш товар зайняв 12% ринку електронних книг в Україні. Проаналізувавши результат, ми дійшли висновку, що для продажу своєї продукції необхідно враховувати потреби і можливості свого покупця.

LDaily: Чи багато конкурентів у компанії Globex на українському ринку електроніки? Як ви змагаєтеся за лідерські позиції?

Є. Коршиков: Компанії-виробників автоелектроніки, на якій ми більше спеціалізуємося, в Україні представлено багато. Цей сегмент ринку дуже перспективний і в його розвиток вкладають великі інвестиції. Я можу сказати, що конкурентів у нас більш ніж достатньо. Але їм не завжди вдається вибитися в лідери. Причина – необдумані управлінські та економічні рішення. У результаті вони витрачають кошти і час, але в кінцевому підсумку можуть або нічого не заробити від реалізації своєї продукції, або вийти в мінус.

LDaily: Крім діалогу зі споживачем, які ще методи Ви використовуєте для просування Вашої продукції?

Є. Коршиков: Для нас одним з головних моментів в управлінні компанії є аналіз наших помилок. Не буду приховувати, що ми робимо помилки, і часто. Але це нормальний процес, таким чином, ми вчимося. Ми експериментуємо в тому чи іншому напрямі, щоб зрозуміти, у чому ми сильніші за наших конкурентів чи навпаки.

LDaily: На ринку електроніки Ваша компанія вже не перший рік. На Вашу думку, де легше вести бізнес в цьому сегменті ринку: в Європі, де вже сформувалися свої принципи, або в Україні – молодий і країні, що розвивається?

Є. Коршиков: Процес ведення бізнесу в Європі прозоріший у порівнянні з Україною. Але з огляду на невелику кількість брендів на нашому ринку, бізнес в нашій країні вести простіше. Незважаючи на це, західний ринок приймає нові товари охочіше, ніж український. Щоправда, є й інша сторона: будь-який бренд на європейському ринку стикається з величезною конкуренцією. Як наслідок  процес реалізації товарів і завоювання довіри у європейського споживача відбувається набагато складніше через високу конкуренцію. Наші колеги створили, до речі український StartUP, високоякісний продукт, який необхідний конкретно західному ринку. Але перед ними виникла проблема у завоюванні покупця, який має великий вибір аналогічних товарів. Наш так званий «бідний» ринок набагато привабливіший у цьому сенсі, нам легше завоювати клієнта.

LDaily: Розкажіть про головну цінність в компанії Globex?

Є. Коршиков: Корпоративна цінність компанії, звичайно ж, люди. Завдяки цьому персонал українського представництва Globex не змінюється вже роками. У нас немає поняття «текучка кадрів». Ми цінуємо наших співробітників і їх час і працюємо на результат. При цьому у нас лояльні умови співпраці, наприклад, наш контент-менеджер працює не з нами в офісі, а в зручному для нього місці. Ми дотримуємося правила: не має значення, де ти робиш роботу, важливо – як ти її робиш. З розвитком технологій і соцмереж ведення бізнесу дуже спростилося. І ми, як компанія з виробництва електроніки, йдемо в ногу з часом.

Бажаємо вам успіхів і процвітання