Генеральний директор BASF в Україні Андреас Лір розповів LDaily про місце компанії на мінливому вітчизняному ринку, її шлях у нашій країні тривалістю в понад чверть століття, а також про конкретні вияви корпоративної соціальної відповідальності: збагачення продуктів вітамінами, наукові дослідження й виховання цікавості до хімії через дитячі освітні програми.
LDaily: Як довго компанія присутня на українському ринку?
А.Лір: BASF з’явилася в Україні 1992 року. Це сталося відразу після встановлення офіційних німецько-українських дипломатичних відносин. Таким чином, BASF була одним із перших представників великого європейського бізнесу, що вийшов на український ринок. За 25 років компанія значно змінилася й перетворилася з невеликого представництва на добре розвинений середній бізнес. 1992 року в компанії працювало лише 10 осіб. Сьогодні понад 150 працівників і представників BASF обслуговують потреби основних галузей промисловості практично в усіх регіонах України. З акцентом на сільське господарство ми маємо міцні позиції в наданні ефективних і сталих рішень для автомобільної галузі й інфраструктури, будівництва, виробництва товарів народного споживання, догляду за домом, харчування, особистої гігієни, а також пакувального товару, фарб і покриттів, лікарських засобів, пластмас і паперу.
LDaily: Коли ви стали генеральним директором BASF в Україні?
А.Лір: Я обійняв цю посаду 2012 року. Перед тим, як працювати в Україні, мав можливість застосувати професійний досвід на різних керівних посадах в офісах BASF по всьому світу. Зокрема, у Південній Африці, на Близькому Сході, у Китаї, Росії, Туреччині та Східній Європі. Нині я також відповідаю за кластер країн Східної Європи, до складу якого входять Україна, Молдова, Грузія й Вірменія.
LDaily: Якими були критерії вибору, коли компанія вирішила вийти на український ринок?
А.Лір: BASF з’явилася на українському ринку 26 років тому. Чому ми зробили цей крок? Відповідь дуже проста: ми повірили в цю країну та побачили хороші перспективи розвитку нашого бізнесу тут. Розташування в центрі Європи, сприятливі умови для сільського господарства із 30% чорнозему, освічене населення, а також не до кінця розвинений у багатьох сферах ринок. Усі ці фактори зробили Україну привабливою для BASF. Таким чином, 1992 року компанія вийшла на її ринок, щоб допомогти українським підприємцям стати успішнішими в розвитку бізнесу, впровадивши в країні нові технології, продукти й рішення.
LDaily: Як змінилася компанія за час діяльності в Україні?
А.Лір: BASF зробила разючий прогрес. Зараз я кажу не тільки про розвиток команди й розширення бізнесу, а й про роль підприємства в країні. 2017-й був найуспішнішим за ці минулі 26 років. Сьогодні ми маємо збалансований промисловий бізнес і міцний сільськогосподарський підрозділ, який і далі зростає разом із розвитком країни. У нашій повсякденній роботі з клієнтами й партнерами ми завжди розмірковуємо, аналізуємо та прагнемо пропонувати їм найкращі рішення й досвід.
Як німецька компанія з понад 150-річним досвідом, ми привносимо в Україну європейські стандарти ведення сталого бізнесу й намагаємося змінити бізнес-середовище в країні на краще. Крім того, протягом останніх 2-4 років BASF в Україні стала соціально відповідальнішою, бо ми розуміємо, що ніколи не будемо успішними в бізнесі, якщо не дбатимемо про людей і країну, в якій працюємо.
LDaily: Ви маєте рацію: соціальна відповідальність дуже важлива для сталого розвитку бізнесу. Чи не могли б Ви розповісти нам більше про соціальні проекти BASF в Україні?
А.Лір: Ми багато робимо для підтримки розвитку хімічної освіти в Україні. Минулого року запустили дитячу лабораторію BASF в Києві, яка є передовою інтерактивною освітньою програмою для дітей віком від 6 до 12 років. У спеціально обладнаній лабораторії вони, наче маленькі вчені, проводять досліди, й у такий спосіб пізнають навколишній світ. Ми віримо, що цей проект допоможе дітям зацікавитися наукою та виявити глибокий інтерес до хімії в майбутньому. Крім цього, ми намагаємося підтримувати талановитих студентів, пропонуючи їм програми стажування у BASF. Також у партнерстві з Німецько-українською промислово-торговельною палатою ми займаємося впровадженням програми професійної освіти в Україні.
У червні BASF ініціювала реконструкцію Шарівського палацово-паркового комплексу на Харківщині, який є унікальним об’єктом культурної спадщини й архітектурною пам’яткою національного значення. Проект став можливим завдяки українським фермерам, оскільки компанія інвестує в нього 25 гривень від продажу кожного літра препарату Architect™ – інноваційного морфорегулятора-фунгіциду для вирощування соняшника. Ми маємо багато інших ініціатив і ще більше планів, бо переконані, що позитивно впливаємо на розвиток України загалом й українського народу зокрема.
LDaily: Ми знаємо, що BASF підтримує ініціативу щодо фортифікації продуктів харчування в Україні. Що було зроблено до цього часу й чому це важливо?
А.Лір: Тренд на фортифікацію харчових продуктів (збагачення вітамінами й мікроелементами) зростає в багатьох галузях харчової промисловості як відповідь на потребу людини в поживних речовинах. Дефіцит вітамінів і мінералів зачіпає приблизно третину населення в усьому світі. Тим часом у країні ця сфера розвивається й відкриває широкі перспективи для молочних продуктів, жирів, олії та інших продуктів. З одного боку, реалізація харчової фортифікації є корисною для здоров’я людей, а з іншого боку, вона допомагає українським виробникам соняшникової олії вийти на нові ринки (наприклад, в Африці, Азії й Південній Америці), де фортифікована олія є обов’язковою. У такий спосіб виникають нові можливості для розвитку бізнесу наших клієнтів і партнерів. Ми створили робочу групу з фортифікації продуктів харчування, яка об’єднує представників відповідних міністерств України, неурядових організацій, науки й бізнесу. І вважаємо, що заходи, які ми вживаємо щодо харчової фортифікації, матимуть і позитивний вплив на здоров’я населення, і перспективи бізнесу в Україні й за кордоном.
LDaily: BASF є лідером світової хімічної галузі. Чи стикалися Ви коли-небудь з підробленими продуктами?
А.Лір: Контрафактна продукція завжди є великою проблемою. Ми бачимо, як фальшивий продукт виходить на ринок у різних галузях, зокрема, в сільському господарстві й у сфері захисту сільськогосподарських культур. Але це є проблемою не лише BASF. Це також створює перешкоди для інших гравців ринку.
Щорічно наша компанія інвестує приблизно два мільярди євро в дослідження й розробки, тому BASF завжди досягає виняткової якості своїх виробів. Проте підроблені продукти піддають ризику критерії якості BASF. Ми регулярно відстежуємо й протидіємо контрафактній продукції. Спільно з бізнесовими організаціями, зокрема Європейською бізнес асоціацією, та українським урядом ми проводимо багато спільних заходів для ефективного вирішення проблеми фальшивої продукції на ринку.
LDaily: Як контрафакт впливає на прибуток компанії?
А.Лір: Це важко оцінити. Можете собі припустити, що він має значний вплив, інакше ми так сильно не боролися б із цим явищем. Власне, мова йде не лише про шкоду, заподіяну прибутку компанії. Підроблені продукти можуть створювати значну небезпеку для людей і навколишнього середовища, оскільки вони не мають реєстраційних посвідчень. Ви ніколи не знаєте, яким є вміст і стандарти контрафактного продукту. Таким чином, разом з іншими гравцями ринку, асоціаціями й українським урядом, ми вживаємо всіх можливих заходів для боротьби з контрафакцією.
LDaily: BASF є міжнародною компанією, яка присутня на багатьох ринках у всьому світі. Якою є рентабельна частина BASF в Україні в глобальному масштабі?
А.Лір: Україна є дуже важливим ринком для BASF. Особливо якщо розглядати кластер країн Східної Європи, до якого також входять Молдова, Грузія й Вірменія. Ми твердо віримо в потенціал країни й продовжуватимемо підтримувати наших клієнтів і партнерів у регіоні.
LDaily: Як ви оцінюєте інвестиційний клімат в Україні?
А.Лір: У BASF ми дуже тісно співпрацюємо з представниками практично всіх галузей промисловості, що дає нам можливість відчувати повсякденний пульс країни.
Я маю визнати, що інвестиційний клімат покращився.
Європейський бізнес приходить в Україну. Попереду ще багато змін і роботи. Загалом, ми дуже оптимістично налаштовані.
LDaily: Якою була мета стати членом Європейської бізнес асоціації?
А.Лір: Відповідь проста: Асоціація об’єднує багато компаній та надає чимало інструментів, які можуть бути ефективно використані для зміни на краще бізнес-середовища в країні. Для BASF як компанії та для мене особисто як її представника важливо підтримувати суспільство, сприяючи сталому розвитку країн, в яких ми працюємо, впливаючи на значні зміни та лобіюючи інтереси щодо справедливих і конкурентних бізнес-процесів.
Нині Україна переживає складні часи, але це також новий етап у її житті. На шляху до європейської інтеграції країна потребує підтримки, тож міжнародні компанії, які тут працюють, мають узяти на себе відповідну ініціативу та сприяти обміну знаннями й професійним досвідом з українськими партнерами. Вони також повинні встановлювати цивілізовані правила й високі європейські стандарти ведення бізнесу та взаємодії з ключовими зацікавленими сторонами, урядовими й місцевими органами влади. Я вірю, що, об’єднавши зусилля в рамках діяльності Асоціації, український і європейський бізнеси рухатимуться разом в одному напрямку, маючи можливості сприяти розвитку, долати нові виклики, використовувати нові перспективи та досягати успіхів.
Читайте також: Щоб бути успішним в Україні, потрібно забути все, що ти знав до входження на її ринок
Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8