Ансгар  Борнеманн

Генеральний директор Nestle в Україні й Молдові Ансгар Борнеманн розповів LDaily про останні події в компанії, співпрацю...

Генеральний директор Nestle в Україні й Молдові Ансгар Борнеманн розповів LDaily про останні події в компанії, співпрацю з Європейською бізнес асоціацією, гарні новини для вітчизняного бізнесу, а також про плани підприємства.

bornemann 2

Варто продовжувати процес гармонізації законодавства із законами ЄС задля експорту й вільної торгівлі

29.10.2018 (№ LDaily #7)

Генеральний директор Nestle в Україні й Молдові Ансгар Борнеманн розповів про останні події в компанії, співпрацю з Європейською бізнес асоціацією, гарні новини для вітчизняного бізнесу, а також про плани підприємства.

: Насправді, це не перша наша зустріч. Перше інтерв’ю вийшло у нашому «швейцарському» номері. Які зміни відтоді відбулися в компанії?

А.Борнеманн: Не можу сказати, що в Nestle не сталося змін після останнього інтерв’ю. Ми отримали підтвердження щодо великих інвестицій у нашу харківську фабрику «Мівіна», куди ми найближчі три роки вкладатимемо близько 30 мільйонів швейцарських франків в модернізацію підприємства й удосконалення технології виробництва вермішелі «Мівіна» для українського ринку, а також на експорт. Сьогодні понад 30 відсотків вермішелі швидкого приготування, виготовленої в Харкові, йде на інші європейські ринки Nestle. Велика Британія, Німеччина й Іспанія входять у топ-3 країн за обсягом експорту.

Реконструкція стосуватиметься не тільки модернізації виробничих ліній, які стануть більш ефективними й автоматизованими, а й значного вдосконалення технології виробництва різноманітних інноваційних продуктів. Більш того, інвестиції будуть спрямовані на поліпшення умов праці працівників. Здається, в останньому інтерв’ю я не згадав про ці три напрямки нашої подальшої роботи. Штаб-квартира Nestle погодилася на інвестиції в Україну і це дуже гарна новина для нас.

: Нещодавно ми мали зустріч з віце-президентом однієї кавової компанії, і він порушив тему фальсифікації продукції, яка істотно впливає на її якість. Чи стикалися Ви з цією проблемою?

А.Борнеманн: Я вважаю, що це велика проблема для виробників брендової кави, бо є певні компанії, які виробляють та продають сфальсифіковані продукти під марками Nescafe Classic чи Nescafe Gold. Вони підробляють упаковку, виробляють неякісну каву і продають її торговцям і споживачам на відкритих ринках. Це є великою проблемою для нас, бо ми хочемо гарантувати нашим споживачам найвищі стандарти якості та чудовий смак.

: Чи є ризик натрапити на підроблені продукти в супермаркетах й у великих торгових центрах?

А.Борнеманн: Я не думаю, що вони є у великих торгових центрах чи супермаркетах, оскільки такі ритейлери мають хороші стандарти якості, тож гарантують якість продукції від оригінальних виробників.

: Як Вам вдається вирішувати цю проблему? Співпрацюєте з державними органами чи владою?

А.Борнеманн: Ми співпрацюємо з Європейською бізнес асоціацією та іншими виробниками, які також є членами Асоціації. Це спільні ініціативи, і ми переконані, що вони відповідають антимонопольному законодавству України.

: З якими іншими труднощами ви зіткнулися від часу створення компанії в Україні?

А.Борнеманн: Nestle з’явилася в Україні 24 роки тому. Були різні ситуації й виклики, наприклад, дві економічні кризи. Найбільша сталася після Революції гідності, коли українська економіка зазнала значного спаду. Девальвація гривні істотно збільшила витрати на товари, придбані за межами країни, що призвело до підвищення цін. Це не було компенсовано збільшенням заробітної плати, тому купівельна спроможність українського споживача впала, що спричинило зменшення багатьох категорій на українському ринку до 50%.

Це була найбільша економічна криза, що кинула виклик організації та вимагала адаптуватися до змін. Водночас за останні три роки досягнуто чимало позитивних результатів. В Україні відбулися такі потужні зрушення, яких за останні 20 років не зазнала жодна інша європейська країна. Протягом минулих 3-4 років країна пережила більше змін в правильному напрямку, ніж упродовж 20-22 років. Звісно, залишається ще багато справ.

Як приклад позитивного досвіду, це робота з митницею. Більше немає проблем із відшкодуванням податків чи проведенням публічних торгів (державні тендери). Сподіваємося, цього року інфляція залишатиметься нижче 10 відсотків, що зробить бізнес передбачуванішим для нас. Звісно, є ще багато речей, які потрібно зробити, наприклад, боротьба з корупцією. Це одна з проблем, яка не має швидких рішень. В Україні буде створено антикорупційний суд, що є гарною новиною. Це незалежний орган, який оцінюватиме, судитиме та розслідуватиме справи разом із НАБУ й іншими державними органами протидії корупції. Економіка стає стабільнішою та набирає обертів, продажі всіх категорій теж зростають, але попереду ще довгий шлях.

: Чи вважаєте Ви Україну інвестиційно привабливою країною?

А.Борнеманн: Гадаю, що маємо йти вперед, бо цього заслуговує народ України. Україна є дуже цікавою для інвестицій країною. Передусім для інвестицій не короткострокових, а довгострокових. Що є важливим для інвестицій? Передбачуваність. Якщо ви вкладаєте гроші, то хочете отримати прибуток. Такі фактори, як передбачуваність, фінансова стабільність, інфляція й курс валют мають бути достатньо прогнозованими. Населення України – близько 42 мільйонів, що свідчить про великий потенціал, можливості ринку сільськогосподарської продукції, оскільки 30 відсотків чорнозему розміщується на території України. В країні дуже хороший рівень освіти та кваліфікації людей. Важливі зміни лежать в площині верховенства права, боротьби з корупцією та формування іміджу країни, який ми маємо постійно покращувати за її межами, демонструючи великі можливості, що існують в Україні. Нині ми повинні зробити все можливе, щоби молоді громадяни прагнули побудувати кар’єру та поліпшити власне життя в Україні. Зараз багато молодих людей залишають Батьківщину, і це є викликом для держави. Повинно бути чітке уявлення про молоду українську спільноту, упевненість, що вона зможе досягти успіху в Україні. Це добре, якщо молодь може поїхати закордон, а потім повернутися на Батьківщину з міжнародним досвідом, щоб допомагати подальшому розвитку своєї країни.

Якщо ми поглянемо на наші категорії товарів, показник споживання на душу населення (що в середньому споживає українець) дуже низький порівняно із Західною чи навіть Східною Європою. Отже, за умови економічного розвитку та підвищення купівельної спроможності споживання також збільшуватиметься, що створить у нашому сегменті великі можливості для зростання.

: Якими є показники рентабельності Nestle в Україні з-поміж інших компаній Nestle?

А.Борнеманн: Nestle в Україні входить до регіону країн Європи, Близького Сходу й Північної Африки. Nestle в Україні в цьому регіоні є одним з основних факторів зростання. Ми маємо можливість працювати зі стабільною й передбачуваною ринковою кон’юнктурою та розвиватися значно швидше, ніж решта Європи.

: Ви є членом Європейської бізнес асоціації. Чому вирішили приєднатися до Асоціації та які маєте очікування?

А.Борнеманн: Компанії й виробники мають інтереси й вимоги, яких вони прагнуть досягти з метою створення рівноправних умов. Потрібно представляти не одну компанію, а цілу галузь перед державою, суспільством і політиками. Асоціація є фантастичним інститутом, щоб дослухатися до всіх учасників, вирішувати, які є проблеми, що потребують уваги. Вона має відповідні комітети, де компанії працюють разом, щоб сформулювати власні ідеї. У більшості країн з ринковою економікою такі асоціації функціонують як голос промисловості для держави, суспільства.

: Як довго Ви є членом асоціації?

А.Борнеманн: Понад 15 років. Хоч би в якій країні Nestle була присутньою, ми є активним членом бізнес-асоціацій для привнесення ідей і досвіду компанії. Наприклад, Угода про асоціацію з ЄС, де закони й правила мають узгоджуватися з законодавством ЄС, щоб полегшити потік товарів. Ми в Nestle маємо великий досвід роботи в Європі, тому ділимося ним із робочими групами Асоціація для підтримки різних державних органів, щоб наблизитися до норм ЄС.

: Як член Асоціації, які маєте плани? Які наступні кроки?

А.Борнеманн: Як я вже сказав, крім певних галузей існує багато великих ініціатив. Наприклад, ми є частиною харчового комітету. Наш менеджер зі зв’язків із органами державної влади очолює цей комітет Асоціації. З одного боку, важливо продовжувати роботу в наступному році над узгодженням українського законодавства із законами ЄС, що буде корисним для експортних операцій і вільної торгівлі. У всіх інших сегментах, банківській справі, ІТ й логістиці існує безліч заходів для ефективного й успішного ведення бізнесу. З другого боку, є інші гострі теми, такі як приватизація, боротьба з корупцією, формування антикорупційного суду, дотримання законодавства й система правосуддя. Потенціал країни величезний, але це важка робота й безперервна праця, яку повинен робити кожен, компанії, уряд і всі інституції, щоб розвинути повний потенціал цієї країни.

Читайте також: Щоб бути успішним в Україні, потрібно забути все, що ти знав до входження на її рино

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».