Олександр  Кощеєв

Саме про таку тенденцію розповів генеральний директор Українського лізингового фонду і заступник голови ради директорів Української Асоціації лізингодавців Олександр Кощеєв, пояснивши LDaily завдяки чому компанія домоглася таких результатів, а над чим ще треба працювати. Виявилося, що упевнена динаміка на ринку лізингових послуг почалася ще з минулого року, активізувався один з основних сегментів - сільське господарство, який почав активно купувати техніку в лізинг.

Олександр  <span>Кощеєв</span>

«Кожен 4-ий автомобіль в лізинг беруть через ULF Finance, і ми не зупиняємося на цьому показнику»

24.11.2016

Саме про таку тенденцію розповів генеральний директор Українського лізингового фонду і заступник голови ради директорів Української Асоціації лізингодавців Олександр Кощеєв, пояснивши LDaily завдяки чому компанія домоглася таких результатів, а над чим ще треба працювати. Виявилося, що упевнена динаміка на ринку лізингових послуг почалася ще з минулого року, активізувався один з основних сегментів – сільське господарство, який почав активно купувати техніку в лізинг.

Також дуже цікаво було почути думку Олександра про характеристику компаній, що «вижили» у період затяжної кризи і загального неспокою в країні.

LDaily: Олександре, розкажіть, як сьогодні почувається лізинговий ринок України?

О. Кощеєв: Зростання лізингового ринку в 1-му півріччі цього року склало 21% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року: загальна вартість профінансованих предметів лізингу склала 2,5 мільярди гривень проти 2 мільярдів гривень. Ці дані включають показники по ринку транспорту.

Але є ще один важливий сектор для фінансування, який останнім часом показує значне зростання – сільгосптехніка та обладнання.

LDaily: Що на цьому фоні відбувається з автомобільним лізингом? Як на ситуацію впливає нестабільний курс долара?

О. Кощеєв: Ринок лізингових продажів помітно розворушився: за останні 8 місяців у лізинг було передано 2,7 тисяч автомобілів, що на 61% вище за аналогічний показник 2015 року (1 676 одиниць). Також за останні 4 місяці рівень проникнення лізингових продажів у загальні продажі б’є всі рекорди: середній показник за цей період склав 8,15% (проти 6,72% в 2015 році).

Така позитивна динаміка з одного боку пояснюється зростанням загальних продажів автомобілів (на 44% 41 347 одиниць, січень-серпень 2016 проти 28 745 одиниць за січень-серпень 2015), з іншого боку – активізацією гравців лізингового ринку, в тому числі у частині кобрендингових програм з автосалонами/автобрендами з метою запропонувати клієнтам привабливіші умови з фінансування.

Стрибки курсу долара США дуже впливають на автомобільний ринок, так як всі ціни на імпортні автомобілі безпосередньо прив’язані до валюти. Відповідно, коли курс піднімається, вартість машин так само піднімається. За останні кілька років середня вартість авто виросла з 250 до 600 тисяч гривень.

Якщо розглядати ринок у розрізі сегментів, то в такій ситуації найбільше постраждав low-cost, підняття цін для даного типу клієнтів було істотним і непомірним. З іншого боку, всі інші сегменти показали зростання у порівнянні з минулим роком. У більшій мірі це відноситься до сегменту volume, в якому представлена ​​найширша лінійка марок: Fiat, Peugeot, Citroen, Nissan, Renault, Skoda, VW, Ford, Toyota і ін.

LDaily: На прикладі вашої компанії, який вид лізингу найбільш затребуваний сьогодні і чому?

О. Кощеєв: Складно виділити окремий вид лізингу як популярний, так як послуга наповнюється виходячи з потреб конкретного клієнта. Якщо говорити про нашу компанію, то близько 80% договорів ULF Finance – це договори чистого фінансового лізингу без наповнення сервісними послугами. При цьому є частина клієнтів, які з певних причин не готові самостійно записуватися на ТО, «перевзуття», контролювати процес ремонтів, узгоджувати страхові події зі страховою компанією. Для цього пулу клієнтів ми можемо запропонувати наповнити угоду фінансового лізингу сервісними послугами, які необхідні саме їм.

Альтернативою цієї пропозиції може бути оперативний лізинг, який, крім вище перерахованого, дає клієнтові можливість не викуповувати авто, а, наприклад, змінювати його на новішу модель по закінченню терміну лізингу. Такий вид лізингу зрозумілий міжнародним компаніям або великим компаніям, які набувають велику кількість машин. Якщо оцінювати український ринок лізингу нових автомобілів у цілому, то оперативний лізинг займає близько 2/3 ринку.

Окремо хочеться відзначити фінансування б / у автомобілів після лізингу, яке за останні пару років користується все більшою популярністю серед наших клієнтів.

LDaily: Який стан справ із законодавчою базою?

О. Кощеєв: В цілому законодавча база з регулювання ринку лізингу в Україні одна з кращих серед пострадянських країн. Але завжди є моменти, які необхідно вдосконалити.

Найбільш проблемним виглядає питання податку на додану вартість в ситуації дострокового повернення предмета лізингу. З 1 січня 2015 року набула чинності нова версія закону про електронний адмініструванні ПДВ. При вилученні предмета лізингу боржник часто не бажає реєструвати податкову накладну, а лізингова компанія не може на це вплинути і згідно з новою редакцією закону при подальшому продажі предмета лізингу повинна повторно заплатити цей податок до бюджету. Це категорично неправильно з точки зору економічної справедливості.

Ще однією проблемою, яку хотілося б вирішити, є оплата ПДВ при купівлі авто на б/у ринку. Джерелом автомобілів з пробігом у більшості випадків є фізичні особи, які не є платниками ПДВ. Купуючи у них машину і передаючи її в лізинг, лізингова компанія повинна платити ПДВ за всю вартість. Не так давно це питання було вирішене для автодилерів: під час перепродажу б/у автомобілів ПДВ враховується з різниці в ціні, а не з усієї вартості авто. На даний момент ми намагаємося вплинути, щоб і лізингова компанія була таким покупцем-продавцем.

LDaily: Чи приймає Український лізинговий фонд участь у формуванні або удосконаленні законодавчої бази?

О. Кощеєв: Як заступник голови ради директорів Української Асоціації лізингодавців я беру активну участь у вирішенні тих проблем, про які говорив вище.

Наприклад, недавно почали активніше працювати з Комітетом з фінансової політики і банківської діяльності та з Нацкомфінпослуг над новою редакцією закону про фінансовий лізинг. Чинний лізинговий закон морально застарів і не відповідає новим реаліям. Проект передбачає усунення прогалин та неузгодженостей між різними нормативними актами, які регулюють лізингову діяльність, і вводить низку нових понять, що сприяють становленню цивілізованих правил гри.

У напрацюваннях до закону також є додатковий фокус на захист інтересів лізингоодержувачів і споживачів-фізосіб, виходячи з логіки, що є сторона, яка апріорі слабше і менш підкована в юридичному плані.

LDaily: Чи правда, що лізингові послуги користуються все меншим попитом, чи спостерігається така тенденції в Українському лізинговому фонді?

О. Кощеєв: За даними продажів ULF Finance ми бачимо зворотню тенденцію: після обвалу продажів в 2014 році з кожним роком продажі нашої компанії набирають обертів як по кількості, так і у відсотках (частка ринку). На даний момент кожен 4-ий автомобіль в лізинг береться через ULF Finance, і ми не зупиняємося на цьому показнику, розробляючи для клієнтів лояльні пропозиції щодо фінансування. Якщо подивитися на частку ULF у загальних автопродажах, то у 2014 вона становила близько 1%. За 8 місяців 2016 року цей показник збільшився до 1,7%.

Наша компанія є ексклюзивним лізинговим партнером програми BMW Financial Services в Україні, також діють спеціальні пропозиції на автомобілі Toyota, легкові і комерційні автомобілі Renault.

LDaily: Олександр, охарактеризуйте, будь ласка, як бізнесмен, компанії, які зуміли «вижити» в період тривалої кризи в країні на прикладі тих, хто надає лізингові послуги?

О. Кощеєв: В першу чергу, це компанії з «чистою історією», у кого немає серйозних проблем за спиною, наприклад, складних клієнтів, профінансованих на великі суми, які з якихось причин перестали платити.

По-друге, – це компанії, остаточні власники яких не розчарувалися в країні і не розпорядилися піти.

І третє – компанії з працюючою бізнес-моделлю, при якій є чітке розуміння, що і кому можна продавати, а також оцінені і прийняті ризики. У деяких наших колег по ринку лізингу ризик-політика дуже консервативна, і вони не працюють з малим і середнім бізнесом, а тримаються за великий сегмент. Але це ж є і їхньою  проблемою, тому що вони конкурують між собою, борються за угоди не завжди на вигідних для себе умовах.

Наша ж компанія не боїться працювати з малим і середнім бізнесом, фізичними особами, і це видно з наведених вище цифр. У цьому сегменті поки що конкуренція менш жорстка.

Ми формуємо ризик-політику на довгі роки, але при цьому, у разі необхідності, коригуємо її. Наприклад, в період подій 2013 ми переглянули нашу ризик-політику: виключили низку видів діяльності зі списку тих, з ким могли б співпрацювати, а також переглянули мінімальні аванси.

ULF Finance (Український лізинговий фонд) працює на фінансовому ринку України з 2011 року. За даними Українського об’єднання лізингодавців компанія посіла перше місце за новими реєстраціями транспорту (за 9-ть місяців 2016- го і річними показниками 2015 і 2014 років) і 1 місце за обсягом нового бізнесу (за показаннями 2015 року). Вартість профінансованих предметів лізингу за підсумками минулого року склала 979,2 мільйонів гривень.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com