Повернутися на сайт
osadcha №4

Про значення цілісності компанії та своєчасне переосмислення цінностей і компетенцій

Зміст

17.04.2020 (№ LDaily #4)

Про значення цілісності компанії та своєчасне переосмислення цінностей і компетенцій

S&P Investment Risk Management Agency – єдине консалтингове агентство в Україні, що спеціалізується на захисті ризикових інвестицій. Йдеться про аудит і мінімізацію ризиків, врегулювання корпоративних конфліктів у великому бізнесі, а також, про супровід компанії після виведення її із кризи.

Інтерв’ю з Наталією Осадчою – максимально відверте, у ньому розкриті більш глибокі питання, ніж ведення бізнесу. Це – повна переоцінка себе, своїх знань і умінь, місця компанії на ринку з урахуванням усіх її компетенцій і застосовуваних інструментів. А також, відповідь на питання – як молода, красива і тендітна жінка може справлятися з чоловічою роботою, залишаючись при цьому жінкою.

Розмова з Наталією ще раз підтвердила той рідкісний виняток із правила, який стверджує, що в Україні є люди з високими цінностями, абсолютно чітким розумінням свого місця у житті, а також зі своїм, на 100% дієвим, підходом до бізнесу.

: Розкажіть, будь ласка, про ідею створення компанії S&P та її трансформацію.

Н. Осадча: Більше 10 років тому ми з моїм партнером Сюткіним Миколою заснували Siutkin and Partners Law firm, яка спеціалізувалася на захисті інвестицій. На той момент ми вже мали більше 10 років досвіду роботи у великих іноземних компаніях. У корпоративі ми досягли багато чого – великих окладів, бонусів, привілеїв. Ми доросли до керівників юридичних департаментів і заступників генеральних директорів, відповідали за реалізацію і збереження інвестицій великих іноземних компаній. Працюючи у корпоративі, ми набули колосального досвіду, але нам стало тісно і захотілося спробувати свої сили вже в якості зовнішніх радників. Основною ідеєю створення компанії було стати правильним аутсорс партнером для великого іноземного та українського бізнесу, робити те, що ми робили для своїх CEO. Чесна порада незалежного консультанта ззовні може кардинально змінити бачення будь-якої проблеми просто тому, що коли перебуваєш усередині, просто неможливо побачити повну картину, а отже, вибрати правильний вектор руху. А консультант, який може прорахувати і озвучити сценарії розвитку складних бізнес-проектів, прокласти правильний вектор руху і провести туди бізнес – це цінно. І ще це цінно тим, що ми виробили свою, не схожу ні на яку іншу, методику, і цьому не можна навчитися ні в університетах, ні в бізнес-школах, тільки величезна кількість років практики і пройдених конфліктів дають такий шанс.

10 років ми існували на ринку як Siutkin and Partners, але всі ці десять років ми розуміли, що робимо набагато більше, ніж юриспруденція в її чистому вигляді.

Це вже зовсім інша послуга, яка звичайно спочатку була створена на базі юридичної. Дуже часто такі трансформації можна спостерігати у різних сферах з професіоналами, які починали експериментувати і «схрещували» свої базові навички і знання із зовсім іншими інструментами. Прикладів безліч, починаючи від художників, які досягли своїх меж у класичній сфері і перейшли у категорію «сучасне мистецтво».

При цьому, вони застосовують свій колосальний базовий досвід, але поєднують його з іншими, не типовими інструментами. Так і в нашій роботі, юридичні інструменти є, звичайно, основою, без яких неможливо створити надбудову. Але, вже тривалий період часу, вони становлять лише 35-40% від загальної маси інструментів, які ми використовуємо у своїй практиці. Останній рік ми часто задавали собі питання, хто ж ми є зараз? Що ми робимо? Як ми це робимо? І зрозуміли для себе, що ми вже давно не юридична компанія у чистому її вигляді.

Тому ми провели ребрендинг, частково змінили назву визначили для себе ринок, основні компетенції та інструменти, які використовуємо. Після цього всередині стало набагато легше. Це схоже на те, коли ти себе довго шукав, зрозумів, хто ти є насправді, тобі дали ім’я, яке відповідає внутрішньому наповненню.

: Розкажіть, будь ласка, про S&P Agency та його відмінності.

Н. Осадча: Найперше і, мабуть, найважливіше, це те, що ми працюємо як зовнішній радник і консультант CEO і/або власника бізнесу. Чому саме на цьому рівні? Тому що тільки на цьому рівні можна працювати зі складними бізнес питаннями і конфліктами. У будь-якій бізнес структурі є багаторівнева система підпорядкування, і в кожному сегменті є свої правила, інформація подається керівнику вже на початку оброблена, не в чистому вигляді. Тому, звичайно, СЕО складно отримати об’єктивну інформацію з різних об’єктивних і суб’єктивних причин. На тій стадії, на якій звертаються до нас, вже ніхто не розуміє, в чому причина конфлікту і як його вирішувати. Ми даємо СЕО зовсім інше, альтернативне бачення проблеми.

Іноді, і навіть досить часто, наші висновки є некомфортними, оскільки показують бізнесу їхні помилки.

Повірте, дуже складно визнати, що виною всьому стала саме ваша помилка. У більшості випадків ми можемо з великою ймовірністю визначити, хто стоїть за конфліктом, а з цього вже вимальовується і стратегія захисту. Ми цінні тим, що ми абсолютно об’єктивні, наші прогнози збуваються з точністю 99 % і тому ми ефективні для бізнесу. Адже, якщо знати заздалегідь, як будуть розвиватися події, негативні наслідки можна попередити, тоді і кризи не буде, лише злегка зачепить. І ще дуже важливий момент:

ми діємо тільки тими інструментами, які нам дає чинне законодавство. І, повірте, їх у нас більш ніж достатньо.

: Щоб перейти на новий рівень, обов’язково проходити через кризу?

Н. Осадча: Дуже часто – так. Перехід на якісно новий рівень завжди відбувається через кризу. Це стосується і людини, і компанії. Якщо людина не пройшла через кризу, вона не змінилася, а якщо вона не змінилася, вона залишиться на тому ж самому місці, де і була.

Те, що ми спостерігаємо дуже часто: якщо компанія має амбітні цілі, вона обов’язково пройде через кризу. Криза, як правило, з’являється лише з однією метою, зробити бізнес та її власників кращими і сильнішими.

Зрозуміло, що, проходячи через кризу, компанія повинна буде змінитися, змінити бізнес-процеси, мислення, принципи роботи. Причому, іноді, бізнесу доводиться змінюватися у досить стислі терміни. Деякі зміни компанія має проводити вже під час конфлікту, але найзначніші зміни проводяться, звичайно ж, вже після завершення конфлікту, з урахуванням «роботи над помилками».

: Чи правда, що завдання S&P Agency, зробити бізнес сильнішим?

Н. Осадча: Я б так не сказала. Нас можна порівняти з інструктором з рафтінгу. Ми допомагаємо бізнесу дістатися до запланованої точки і пройти бурхливий маршрут цілим і здоровим. Ми – провідники, які допомагають бізнесу почуватися більш вільно у непростих ситуаціях. І, швидше за все, як наслідок нашої співпраці, бізнес дійсно починає себе відчувати сильнішим, а його позиції на ринку – зміцнюватися, він отримує імідж дійсно сильної компанії. І знаєте яку закономірність ми відзначили?

Бізнес починає інвестувати тільки тоді, коли ситуація стає контрольованою і він відчуває себе вільним.

: Чи може хтось в Україні конкурувати з S&P Agency?

Н. Осадча: Мені складно про це говорити, тому що S&P Agency створила свою унікальну модель та формулу, яка трансформувалася та відточувалася протягом дуже тривалого періоду часу. Крім того, кейси наших клієнтів є настільки складними, а рівень конфліктів настільки високим, що складно казати про велику кількість охочих брати участь у таких специфічних справах.

: Як оцінюють СЕО зміни, спричинені вашим співробітництвом?

Н. Осадча: Дуже позитивно. Всім зрозуміло, що бізнес дуже гарно вміє рахувати та мислить цифрами, а тому наша ефективність також вимірюється у цифрах. І коли є розуміння скільки ми зберегли для компанії та/або компанія отримала завдяки нашій співпраці, то вже формується наша економічна ефективність та цінність нашої співпраці для бізнесу. Але разом з тим, окрім економічності, наші клієнти отримують ще дуже багато цінного, вже у вигляді нематеріальних активів.

: Дивлячись на Вас дуже складно повірити, що ви займаєтеся складними бізнес-конфліктами. Чи вважаєте Ви свою роботу чоловічою і як Ви з цим справляєтеся?

Н. Осадча: Зовнішність часто оманлива (посміхається). Чи вважаю я свою роботу чоловічою – частково так. Я дійсно навчилася якимось незрозумілим для себе чином поєднувати непоєднувані речі. І тут потрібно особливо подякувати нашому CEO і моєму партнеру Миколі Сюткіну, який не тільки у спорті отримав титул Ironman, але і чесно доводить цей статус у бізнесі. Він дійсно є у нас тим стержнем, який є необхідним для успішного проходження конфлікту. Але коли мені потрібно виконати свою частину роботи і відстояти клієнта, у мене якимось чином включається внутрішньої ресурс, і тоді я перестаю бути «милою дамою», а стаю «жорстким воїном». Просто спочатку були складнощі із «вимиканням» цього статусу, особливо вдома, але я з цим справилася. Якщо ви запитаєте мене, чи люблю я свою роботу, то відповім, не замислюючись, – дуже. Це одна з основних місій у моєму житті і це безмежний творчий потік.

: Я знаю, що ви маєте науковий ступінь PhD, практично 10 років тому, додатково до основної освіти, отримали також ступінь MBA в Американському Університеті, чи не замислювалися про викладацьку кар’єру?

Н. Осадча: Чесно кажучи, викладацька кар’єра, в її чистому вигляді мене не дуже приваблює. Свою основну цінність я бачу в практичній площині, де є реальні люди, справи, бізнеси, які потребують нашої допомоги.

Разом з тим, наша компанія доволі часто проводить навчання CEO,CFO. Так, наприклад, нещодавно ми, в рамках співпраці з Посольством Швейцарії, провели навчання керівників швейцарських компаній на Swiss Business Meeting. Відгуки були дуже позитивні. Були присутні близько 40 керівників, ми презентували навчання на тему Конфліктів. Ми хотіли показати бізнесу наше бачення конфлікту показати, які помилки робить CEO та як правильно виходити з нього. Це були чисто практичні поради. Ми хотіли розширити бачення бізнесу, оскільки, відповідно до нашого досвіду, визначення конфлікту є набагато ширшим, ніж бізнес собі уявляє. Відповідно до нашої систематизації, конфлікт – це будь-яка ситуація, яке може мати негативні наслідки для бізнесу в майбутньому (і не тільки майнові, а ще й репутаційні, бізнесові, особисті, тощо). І, повірте, це достатньо великий сектор проблем. Наприклад, кримінальна справа, порушена відносно компанії по «надуманих» підставах, по нашій класифікації вже підпадає під визначення конфлікту. Не повернута вчасно сума ПДВ, зупинення судна в порту та завдання компанії збитків в сотні тисяч євро аналогічно будуть кваліфікуватися нами як конфлікт.

Одне можна сказати з впевненістю, такі навчання є корисними для бізнесу, бо вони мають велику практичну цінність, особливо для іноземного інвестора, для якого «правила гри» в Україні не є зрозумілими.

: І останнє, але головне питання. Які цінності Ви можете визначити для себе, як основні?

Н. Осадча: Перше для мене – чесність. Для мене особисто, це основне кредо, як в особистому житті, так і в бізнесі.

Друге, це довіра і повага. Ми працюємо тільки за умови повної довіри з клієнтом. Без довіри, віри і поваги неможливо врятувати ні бізнес, ні компанію. І, звичайно ж, свобода, свобода вибору, свобода волі. Саме тому до нас приходять наші клієнти, і ми допомагаємо їм знайти свободу.

Prev Next