Анатолій  Пасічник

Маркетинг директор компанії "Біонорика" Анатолій Пасічник про фармбізнес, кризу, інвестиційну привабливість України та демократичне...

Маркетинг директор компанії "Біонорика" Анатолій Пасічник про фармбізнес, кризу, інвестиційну привабливість України та демократичне управлінні в компанії.

Анатолій  <span>Пасічник</span>

 “Довіра пацієнтів – головний критерій для ведення фармбізнесу”

10.08.2017 (№ LDaily #3)

Маркетинг директор компанії “Біонорика” Анатолій Пасічник про фармбізнес, кризу, інвестиційну привабливість України та демократичне управлінні в компанії.

У гострі роки кризи українському бізнесу довелося нелегко, багато хто не витримали натиску і здалися, а деякі не тільки вистояли, а й зуміли вийти з мінімальними втратами. Про те, як керувати в кризовій ситуації, як бути на кілька кроків попереду ринку, як ризикувати і бути інноваторами, розповів спеціально для Анатолій Пасічник.

: Анатолій, розкажіть про “Біонорику”: як давно компанія представлена ​​в Україні, на чому спеціалізується?

А. Пасічник: “Біонорика” була заснована більше 80 років тому, у Німеччині. Згодом, невелике приватне підприємство розвинулося в групу компаній з офісами і партнерами, розташованими практично на всіх континентах. З цього ми справедливо можемо назвати себе глобальним гравцем ринку фітопрепаратів. “Біонорика” спеціалізується на розробці і виробництві високоефективних рослинних лікарських препаратів. А український офіс ось уже протягом  15 років вносить вагомий внесок в розвиток компанії.

: Чи правда, що “Біонорика” виробляє тільки інноваційні препарати?

А. Пасічник: Так, це дійсно так. У виробництві препаратів компанія дотримується унікальної концепції “фітоніринг” (Phyto – рослина, Engineering / Pioneering – інжиніринг / бути першопрохідцем). У даній концепції втілені знання із сфери традиційних методів лікування лікарськими рослинами і прогресивні результати наукових досліджень. Так само концепція включає в себе високий контроль на всіх етапах, починаючи з висадки рослинної сировини в грунт в екологічно чистих регіонах Європи, його вирощування, виробництво лікарських засобів і, як фінальний етап – поява на полицях аптек. Це дозволяє нам стверджувати, що у препаратів компанії “Біонорика” генеричні копії просто відсутні.

: Як “Біонорика” пережила кризу 2014-2015 років?

А. Пасічник: У зв’язку з тим, що компанія працює в Україні вже не перший рік, криза 2014-го року для нас далеко не перший. Правда, до цього ми стикалися в основному з економічними кризами і в принципі вже було розуміння, як і що необхідно робити у складні часи. Криза 2014-го обтяжена військовими діями, які тривають досі. Дуже болючою для нас, як і для України в цілому, була втрата територій, на яких було сконцентровано близько 18% бізнесу компанії.

: Чи згодні ви з таким частим на сьогодні твердженням, що криза «зіграла на руку» українській фармі?

А. Пасічник: За час кризи вітчизняні виробники дійсно зміцнили свої позиції. Подібну ситуацію ми спостерігали під час і попередніх криз. Через девальвацію гривні у пацієнтів / споживачів знизилася купівельна спроможність відносно лікарських засобів іноземного виробництва. Це пов’язано з тим, що ціна іноземних ліків часто прив’язана до будь-якої з валют. Змінюється курс валют – змінюється ціна. У такі важкі часи люди, звичайно ж, шукають для себе оптимально можливі варіанти лікування. Але мушу вам сказати, що ситуація потроху змінюється. Згідно з даними, які я маю, у 2017-му році пацієнти/споживачі стали частіше купувати імпортні ліки і іноземні виробники стали потроху повертати втрачені позиції.

: Наразі найгірше позаду і 2016 рік можна назвати роком прориву?

А. Пасічник: 2014-й і 2015-й справді були дуже складними, обсяг продажів впав, ринок скоротився практично вдвічі. Десь у першій половині 2016- го це стрімке падіння зупинилося і з’явилося відчуття, що ринок сягнув свого “дна”. До завершення 2016- го, ринок вже почав показувати позитивну динаміку в євро.

: Чи можна сказати, що “Біонорика” вийшла з усіх політичних і економічних колотнеч з рівною спиною?

А. Пасічник: На даний момент компанії і справді «дихається» трохи легше. За підсумками першого півріччя 2017-го зростання продажів “Біонорики” в євро у 1,5 рази перевищує аналогічний показник ринку країни. Більш того, один з наших ключових препаратів, заслужено увірвався до ТОП-10 найбільш продаваних лікарських засобів в Україні та надійно там закріпився.

Упевнений, що одним з ключових чинників такого  успіху є гігантський обсяг роботи, виконаний під час кризи. Ми намагалися бути дуже гнучкими: сміливо і стрімко втілювали в життя нові ідеї ведення бізнесу, пропонували їх нашим партнерам. Від деяких ідей так само стрімко відмовлялися, щойно розуміли, що вони погано працюють. І відразу приймалися за пошук нових

: Як “Біонорика” почувається в Україні протягом 15 років? Незважаючи на всі складнощі, компанія не пішла – це віра в країну або є якісь стійкі показники, що дають надію на перспективу для розвитку бізнесу?

А. Пасічник: Думаю, що це синергізм, що складається з віри в країну, в якій ми живемо, цінностей, що є в компанії та цілей, які ми ставимо. З моменту приходу компанії в Україні, постійно розширювався портфель продуктів і збільшувалася команда. Навіть у найважчі періоди, робилося все можливе для того, щоб зберегти колектив, максимально уникнувши скорочень. Ми постійно балансували: з одного боку, хотіли зберегти команду, а з іншого на нас тиснули фінансові показники, адже обсяги бізнесу сильно скорочувалися. Дуже важливим для нас було зробити все можливе, щоб максимально зберегти доступність препаратів компанії для пацієнтів і зберегти їхню довіру.

Хочу віддати належне власнику компанії, який виявив здоровий авантюризм і продовжував вірити в Україну та в українську команду. Максимально зберігши колектив в найкритичніші для нас моменти.

: Чи можна сказати, що “Біонорика” працює на випередження, “граючи в довгу”?

А. Пасічник: Звичайно. Ми завжди «граємо в довгу» (посміхається). Український ринок один з найважливіших ринків для компанії. На сьогоднішній день у нас є чітке бачення, що ми будемо робити у 2018-2023 рр. Ми точно знаємо, з якими новими проектами будемо стартувати вже у 2018 році, як будемо спочатку захищати їх копіювання конкурентами, а потім модифікувати. Наші конкуренти допомагають нам триматися в тонусі.

: Анатолій, за службовим обов’язком Ви часто буваєте у відрядженнях, який імідж має український бізнес за кордоном?

А. Пасічник: Часто закордонні партнери не до кінця розуміють, що відбувається в Україні. Останнім часом чую багато позитивних відгуків про необхідне запровадження обов’язкового медичного страхування у нас в країні. Для європейських країн це обов’язковий факт, зрозумілий сам по собі. Але ми з вами розуміємо, що до цього нам ще рости і рости. Практично всі відзначають, що Україна динамічно розвивається, і дуже позитивно оцінюють це розвиток.

: Чи можна говорити, що в Україні набирає обертів таке поняття, як “культура бізнесу”? Що ви думаєте з цього приводу?

А. Пасічник: На мій погляд, зараз ситуація значно краща, ніж кілька років тому. Промоція ліків стала більш етичною. Значну роль в цьому для фарми грає і зовнішнє середовище – державні інститути, як контролюючі органи, і внутрішнє – різні асоціації фарм. виробників, що стежать  у тому числі і за етичністю бізнесу.

: Яка модель управління у Вашій компанії? Особисто Ви – доступний керівник?

А. Пасічник: Корпоративна культура “Біонорики” відрізняється своєю відкритістю. Ми сповідуємо демократію і створюємо відмінну атмосферу. Двері мого кабінету, як і будь-якого керівника компанії, майже завжди відкрита. Комунікація із співробітниками – найважливіший компонент успіху роботи команди. Якщо ви спілкуєтеся з співробітником зі щирим інтересом і бажанням зрозуміти його/її, згодом ви будете нагороджені як керівник. Іноді, щоправда, бувають завали із часом, але я намагаюся надолужувати згаяне.

Погана комунікація губить хороші ініціативи. Останнє, чого би я хотів, – вселяти страх у спілкуванні співробітників із керівником.

: Охарактеризуйте, будь ласка, інвестиційну привабливість України? Що, на Ваш погляд, потрібно зробити, щоб інвестиції в країну заходили активніше?

А. Пасічник: Для нових компаній країна, в якій тривають бойові дії, навряд чи здасться привабливою. Та й «правила гри» вже дуже заплутані. Інша справа – збільшення інвестицій компаніями, що вже присутні в Україні якийсь час. Думаю, що вони з часом будуть збільшувати обсяг своїх інвестицій. Що ж стосується “Біонорики”, на початку 2017 року ми розширили лінійку наших лікарських засобів і для українців став доступний наш новий препарат – «Синупрет екстракт». Сьогодні це бренд компанії, що найактивніше продається в Німеччині. Ми постійно націлені на розширення нашого портфеля, а це тягне за собою збільшення кількості співробітників і обсягу інвестицій.

: Чого б Вам хотілося побажати нашій країні?

А. Пасічник: Вірити в себе, вірити в країну, в якій ми живемо. Вірити в те, що ми робимо. Бути чесними по відношенню до себе і оточуючих.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com