Восени 2008 року, коли компаніям, здавалося б, було зовсім не до участі в асоціаціях, на ринку нерухомості Києва з’являється абсолютно нове об’єднання, ні на що до цього не схоже ні за форматом, ні по суті. Саме це об’єднання ось уже десять років успішно допомагає вирішувати найактуальніші питання галузі та створювати нові ділові контакти, а ще просувати імідж ринку за кордоном і переймати досвід кращих проектів в усьому світі. Ми говоримо про асоціацію гравців ринку нерухомості України Ukrainian Real Estate Club (URE Club).
У 2008 році URE Club стає першим «клубом за інтересами» для широкого кола професіоналів в одній окремій галузі: девелоперів житлової та комерційної нерухомості, керуючих і консалтингових компаній, банків і юридичних фірм, що працюють на ринку нерухомості. До цього моменту подібні клуби в Україні об’єднували лише з особистих інтересів — наприклад, сигари або гра в гольф. На жаль, знайомого в Європі клубного формату для бізнесу, до якого вже звикли іноземні компанії, в Україні до URE Club не було як такого.
НОВІ МОЖЛИВОСТІ
Ідея полягала в створенні платформи для гравців ринку нерухомості, так як засновники Клубу на той момент всі мали пряме відношення саме до нерухомості. На такій платформі вже можна було проводити різні заходи, тематичні зустрічі, формулювати важливі, загальні для фахівців в нерухомості вимоги, стратегії і тактики розвитку. Ринок нерухомості отримав голос. Точку опори, яка, як відомо, дозволяє при бажанні перевернути світ.
Дуже швидко з’ясувалося, що криза не тільки не перешкода, але навпаки, драйвер для об’єднання компаній в асоціацію. Крім того, стало зрозуміло, що ширше може бути і коло завдань, які дозволяє вирішувати таке об’єднання.
Не тільки ефективна комунікація лідерів ринку нерухомості в рамках заходів, але і залучення міжнародних експертів, та, більш того, створення для іноземних компаній універсальної бази для виходу на ринок, отримання загальної інформації про функціонування цього ринку, місцем швидкого (і надійного!) знайомства з ключовими локальними гравцями.
З іншого боку, клуб (і в подальшому цей напрям досягне справжнього розмаху) був і відправною точкою для просування позитивного іміджу ринку нерухомості України за кордоном, обміну досвідом професіоналів з України з експертами ринків Європи, Азії, США…
Об’єднання компаній в єдину структуру дозволило вирішувати питання, пов’язані з законодавчими ініціативами і регулюванням в галузі; створювати точки впливу і лобіювати інтереси бізнесу в рамках спеціальних зустрічей з представниками влади.
Окремим вектором стало акумулювання інформації з усього ринку і генерування спеціалізованого контенту для його учасників. Іншими словами, створення повноцінного інформаційного каналу у вузькоспеціалізованій ніші, практично без посередників в особі редакторів і журналістів. Хоча окремо і планомірно проводилася робота і в плані вибудовування відносин з мас-медіа.
В цілому, співзасновникам URE Club вдалося створити своєрідну опору, точку прикладання сил із загальною місією — розвивати ринок, покращувати його інвестиційну привабливість і сприйняття міжнародною бізнес-спільнотою. URE Club отримав дуже влучний слоган: «створюючи можливості».
НОВІ ФОРМАТИ
Перший захід, організований Ukrainian Real Estate Club, відбувся 13 листопада 2008 року. Символічно, що його тема звучала як «Світова фінансова криза і ринок нерухомості України». Серед перших компаній, що звернули увагу на об’єднання, були KDD Group 1849 PLC, Deol Partners, «Інтергал-буд», «Герц», Silver Centre, KPD Consulting, Colliers, Knight Frank, СВRE, DTZ (сьогодні Cushman & Wakefield), JLL, UTG і інші.
Спочатку заходи носили формальний характер круглих столів з неформальною частиною — нетворкінгу. Але дуже скоро для учасників клуб організував перший форум, на якому вже піднімалися питання генерального плану Києва. Далі коло учасників і тематик тільки розширювалося: фінансування галузі, проблеми окремих сегментів. І, звичайно, закриті, клубні заходи в камерній обстановці.
Далі темп тільки наростав. Нагадаємо, що весь цей час на ринку ще немає об’єднань, схожих на URE Club, а платформа вже організовує міжнародні конференції, поїздку української делегації на виставку REAL VIENNA, успішно реалізується формат бізнес-турів по ринках нерухомості (ОАЕ, Австрія, трохи пізніше — Португалія , Сінгапур, Казахстан, Азербайджан, США, Швеція, Данія).
Виділяється в окремий напрямок Комітет з питань права, який в подальшому зіграв одну з головних ролей в підготовці проекту Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
З’являється формат для компаній ринку ритейлу — Retail Forum Ukraine — формат, з деякими змінами актуальний до нинішнього року, а також готельний форум (UREC Hospitality Forum). Клуб, ймовірно, перший ще в далекому 2011-у році піднімає питання зеленого будівництва, починає проводити форуми з інновацій в нерухомості, організовує унікальні зустрічі в форматі CEO Networking Dinner. Всі ці заходи отримують розвиток в наступні роки, розширюється географія зустрічей — крім Києва проходять зустрічі у Львові, Одесі, Дніпрі, Харкові.
А скільки нових ділових контактів та партнерських угод було ініційовано на базі URE Club між учасниками ринку нерухомості — підрахувати просто неможливо.
Всього за 10 років існування URE Club провів близько 200 професійних бізнес-заходів, з них — 10 бізнес-турів, 20 форумів і вже 3 масштабні премії серед проектів Східної Європи і країн Азії.
НОВА ПРЕМІЯ
Премія для компаній і проектів ринку нерухомості EE Real Estate Forum & Project Awards стала, мабуть, тим сверхпроектом, який відбувся завдяки всім рокам роботи і накопиченому досвіду профільної платформи.
Об’єднавшись з європейським видавництвом EuropaProperty.com, асоціація проводить в 2015 році безпрецедентний захід для України — міжнародний форум і премію серед проектів відразу 6 країн: Азербайджану, Білорусі, Грузії, Молдови, Казахстану та України. У 2017 році інтерес до премії був настільки великий, що організаторами було прийнято понад 200 заявок, а членам журі було вже вкрай складно відібрати і визначити переможців більш ніж в 30 номінаціях!
В рамках широких дискусійних панелей форуму експерти з України, країн Європи, США обговорюють питання інвестиційних можливостей регіону, юридичні аспекти і зв’язки з державними органами , тенденції в кожному із сегментів ринку нерухомості, а також проблеми урбанізації і розвитку міст. Захід збирає більше 200 професіоналів ринку, і наступна зустріч і премія вже заплановані на 22 листопада 2018 року.
НОВІ ВИКЛИКИ
Варто враховувати, що весь цей час асоціація тільки збільшувала загальну кількість учасників: при зростаючій конкуренції на ринку формат виявився настільки успішним, що в Києві почали відкриватися клуби для готельних операторів і компаній HoReCa, рітейлерів, інші об’єднання для девелоперів, окремі об’єднання забудовників житлової нерухомості і т.п.
Багато в чому URE Club, як першопроходець,береться за нові і нові виклики і долає їх. Серед питань, які піднімають учасники клубу, є проблеми рейдерства, дослідження за рівнем корупції в галузі і оригінальне дослідження по трендам ринку. Організація зустрічей з представниками влади, іноземними експертами в галузі архітектури, девелопменту, управління.
Новим завданням стає організація поїздки офіційної делегації Києва на MIPIM — однієї з ключових міжнародних виставок для залучення інвестицій в проекти.
«Звичайно, бути першим завжди важко, це певний виклик. І цю непросту місію на себе всі ці 10 років роботи невпинно бере URE Club. Асоціація змінюється з кожним роком, відповідно до потреб ринку і компаній, незмінним залишається одне: спеціалізація на нерухомості і пошук нових рішень і можливостей для професіоналів, компаній ринку і України» — каже Ольга Соловей, керуючий партнер і співзасновник Клубу.