Ніколя  Акер

Ніколя Акер, видатна фігура в світі стратегічного впливу та динаміки відносин між бізнесом та законодавчими органами Європейського...

Ніколя Акер, видатна фігура в світі стратегічного впливу та динаміки відносин між бізнесом та законодавчими органами Європейського Союзу, розкриває суть роботи The Acker Group, яка полягає в допомозі компаніям та приватним особам у здійсненні їхніх стратегічних інтересів в контексті європейської політики та законодавства. The Acker Group — це не просто консалтингова компанія, а арена для впливових гравців, де звітується велике число відомих брендів та впливових особистостей. Їхні зусилля орієнтовані на створення стратегій, що забезпечують успішне лобіювання в столиці Європейського Союзу. Але яким чином українські компанії можуть стати частиною цієї гри впливу? Ніколя Акер розкриває важливі аспекти: від правильної формулювання стратегій до побудови ефективних мереж зв'язків у брюссельському середовищі. Він вказує на ключові точки, де українські компанії можуть активно втручатися, відстоювати свої інтереси та сприяти вирішенню важливих питань через вплив на європейське законодавство та політику.

Ніколя  <span>Акер</span>

Українським компаніям доведеться адаптуватися до нової реальності, з доступом до більшого ринку, але й більшою конкуренцією

08.05.2024 (№ LDaily #21)

Ніколя Акер, видатна фігура в світі стратегічного впливу та динаміки відносин між бізнесом та законодавчими органами Європейського Союзу, розкриває суть роботи The Acker Group, яка полягає в допомозі компаніям та приватним особам у здійсненні їхніх стратегічних інтересів в контексті європейської політики та законодавства.

The Acker Group — це не просто консалтингова компанія, а арена для впливових гравців, де звітується велике число відомих брендів та впливових особистостей. Їхні зусилля орієнтовані на створення стратегій, що забезпечують успішне лобіювання в столиці Європейського Союзу.

Але яким чином українські компанії можуть стати частиною цієї гри впливу? Ніколя Акер розкриває важливі аспекти: від правильної формулювання стратегій до побудови ефективних мереж зв’язків у брюссельському середовищі. Він вказує на ключові точки, де українські компанії можуть активно втручатися, відстоювати свої інтереси та сприяти вирішенню важливих питань через вплив на європейське законодавство та політику.

LDaily: Будь ласка, розкажіть нам трохи про себе та свій досвід.

Н. Акер: Мене звати Ніколя Акер. Це звучить ніби я німець, але я француз. Я народився в Ельзасі, неподалік Страсбурга, який, як ви могли знати, є однією з офіційних столиць Європейського Союзу.

Я вивчав політичні науки та європейське право і приїхав до Брюсселя у листопаді 1999 року на шестимісячне стажування у речника Президента Європейського парламенту. Майже 25 років минуло, і я все ще знаходжусь у Брюсселі.

Після стажування я почав працювати як консультант з питань публічних справ ЄС та адвокації. Я працював у брюссельському офісі декількох великих глобальних консалтингових компаній.

Я почав працювати незалежним консультантом у 2013 році. Я скромно назвав свою компанію «Acker Group».

LDaily: Розкажіть, будь ласка, про «Acker Group».

Н. Акер: Мою сферу діяльності називають по-різному: “лобіювання в ЄС”, “адвокація в ЄС”, “публічні справи ЄС”, “публічна політика ЄС” або просто “справи ЄС”.

Конкретно, я допомагаю своїм клієнтам, які є компаніями або торговельними асоціаціями, розуміти, передбачати і, в кінцевому підсумку впливати на європейські законодавчі та політичні ініціативи, що впливають на їхню діяльність. Метою завжди є створення регуляторного та політичного середовища ЄС, сприятливого для бізнес-цілей і стратегії розвитку моїх клієнтів.

Я є посередником між моїми клієнтами та Європейською комісією, Європейським парламентом, представниками держав-членів ЄС та іншими важливими зацікавленими сторонами в так званому “середовищі ЄС”. Я є вухами, очима, чоботами та мозком моїх клієнтів у Брюсселі.

LDaily: Які конкретні послуги надає «Acker Group»?

Н. Акер: Я надаю конкретні та індивідуальні послуги кожному клієнту. Кожен раз це різна історія. Однак, послуги, які я надаю, можна структурувати наступним чином:

  • Надання інформації та аналізу політичної та законодавчої діяльності ЄС, яка впливає на діяльність моїх клієнтів. Це включає інформацію про те, де ми знаходимося в законодавчому процесі, і відповідно, хто відповідальний (чиновники Європейської комісії, члени Європейського парламенту, представники держав-членів).
  • Стратегічні консультації: обговорення з клієнтами найкращого шляху дій для впливу на ініціативи, які мають для них значення.
  • Підвищення профілю та створення репутації моїх клієнтів як надійних експертних партнерів для інституцій ЄС. Це, наприклад, організація особистих зустрічей з відповідними політичними діячами, організація цільових політичних заходів (наприклад, обіди-дебати), забезпечення участі в брюссельських політичних заходах як ключових спікерів, складання позиційних документів, вироблення відповідних дописів у соціальних мережах.
  • Лобіювання за конкретними питаннями та ініціативами ЄС. Це знову ж таки включає організацію особистих зустрічей, складання позиційних документів, поправок, відповідей на консультації, тощо.

Ці послуги тісно переплетені та створюють доброчинне коло. Побудова вашої репутації допомагає вам ефективно лобіювати конкретні питання. Надання експертизи за конкретних питань допомагає вам побудувати репутацію.

LDaily: Які типи клієнтів або галузі ви обслуговуєте? Чи маєте ви конкретні переваги або експертизу в певних секторах?

Н. Акер: Протягом моєї кар’єри я працював майже з всіма напрямками для всіх бізнес-секторів. На сьогоднішній день я б сказав, що маю дві ключові області експертизи:

1) “сталий розвиток” – що означає енергетику, довкілля та транспорт;

2) “цифрові справи” – тобто онлайн-платформи, додатки, цифровий ринок ЄС, ШІ та кібербезпеку.

Ще однією моєю специфікою є те, що я найчастіше надаю послуги асоціаціям та компаніям, які не представлені в Брюсселі. Як я згадував вище, я є вухами, очима, чоботами та мозком моїх клієнтів у Брюсселі. Я знаю специфіку роботи з клієнтом, який не є експертом у європейських справах.

LDaily: Україна та ЄС розпочали переговори про вступ. Як, на вашу думку, вступ України до ЄС вплине на українські компанії та бізнеси?

Н. Акер: Рішення, прийняті в Брюсселі та Страсбурзі Європейською комісією, Європейським парламентом та Радою Європейського Союзу (тобто державами-членами), визначатимуть правове та комерційне середовище, в якому будуть діяти українські компанії. Українським компаніям доведеться адаптуватися до нової реальності, з доступом до більшого ринку, але й більшою конкуренцією. Вони мають адаптуватися до нових екологічних регуляцій, більш жорстких стандартів, нових соціальних вимог, тощо. Одним словом – українські компанії мають прийняти “acquis ЄС” – тобто збір прав і обов’язків, що складають основу законодавства ЄС і включені в правові системи держав-членів ЄС.

Що стосується майбутнього законодавства ЄС, українські компанії та асоціації мають бути у позиції, щоб захищати свої інтереси та впливати на політиків ЄС, аби прийняті ініціативи максимально відповідали їх стратегічним цілям. Ось тут і стає корисним наймання такого консультанта, як я.

До речі, цього літа буде відмінний час активізуватися в Брюсселі, оскільки буде обрано новий Європейський парламент і призначено нову Європейську комісію на п’ять років. Новий п’ятирічний цикл розпочнеться з європейських виборів, і це буде відповідний час для українських компаній та асоціацій почати освітлювати європейських політиків про їх специфіки та шукати союзників у європейських інституціях.

LDaily: У контексті переговорів про приєднання Європейська комісія запросила Україну розробити закон про лобіювання. Чи можете ви поділитися своїми поглядами на цей розвиток подій?

Н. Акер: Цей запит демонструє важливість лобіювання. Цей закон посилить українські інтереси у Брюсселі. На європейському рівні лобіювання є абсолютно законною діяльністю, яка допомагає політикам отримувати інформацію та рішення при розробці законів ЄС.

Створення правових рамок для діяльності лобіювання та кодексів поведінки є необхідністю. Ця сфера не повинна перетворитися на Дикий Захід, де аматори діють необачно. Однак не менш важливо забезпечити, щоб державні службовці та обрані посадовці не шукали особистої вигоди, а дійсно діяли на загальне благо.