Ніколя Акер, видатна фігура в світі стратегічного впливу та динаміки відносин між бізнесом та законодавчими органами Європейського Союзу, розкриває суть роботи The Acker Group, яка полягає в допомозі компаніям та приватним особам у здійсненні їхніх стратегічних інтересів в контексті європейської політики та законодавства.
The Acker Group — це не просто консалтингова компанія, а арена для впливових гравців, де звітується велике число відомих брендів та впливових особистостей. Їхні зусилля орієнтовані на створення стратегій, що забезпечують успішне лобіювання в столиці Європейського Союзу.
Але яким чином українські компанії можуть стати частиною цієї гри впливу? Ніколя Акер розкриває важливі аспекти: від правильної формулювання стратегій до побудови ефективних мереж зв’язків у брюссельському середовищі. Він вказує на ключові точки, де українські компанії можуть активно втручатися, відстоювати свої інтереси та сприяти вирішенню важливих питань через вплив на європейське законодавство та політику.
LDaily: Будь ласка, розкажіть нам трохи про себе та свій досвід.
Н. Акер: Мене звати Ніколя Акер. Це звучить ніби я німець, але я француз. Я народився в Ельзасі, неподалік Страсбурга, який, як ви могли знати, є однією з офіційних столиць Європейського Союзу.
Я вивчав політичні науки та європейське право і приїхав до Брюсселя у листопаді 1999 року на шестимісячне стажування у речника Президента Європейського парламенту. Майже 25 років минуло, і я все ще знаходжусь у Брюсселі.
Після стажування я почав працювати як консультант з питань публічних справ ЄС та адвокації. Я працював у брюссельському офісі декількох великих глобальних консалтингових компаній.
Я почав працювати незалежним консультантом у 2013 році. Я скромно назвав свою компанію «Acker Group».
LDaily: Розкажіть, будь ласка, про «Acker Group».
Н. Акер: Мою сферу діяльності називають по-різному: “лобіювання в ЄС”, “адвокація в ЄС”, “публічні справи ЄС”, “публічна політика ЄС” або просто “справи ЄС”.
Конкретно, я допомагаю своїм клієнтам, які є компаніями або торговельними асоціаціями, розуміти, передбачати і, в кінцевому підсумку впливати на європейські законодавчі та політичні ініціативи, що впливають на їхню діяльність. Метою завжди є створення регуляторного та політичного середовища ЄС, сприятливого для бізнес-цілей і стратегії розвитку моїх клієнтів.
Я є посередником між моїми клієнтами та Європейською комісією, Європейським парламентом, представниками держав-членів ЄС та іншими важливими зацікавленими сторонами в так званому “середовищі ЄС”. Я є вухами, очима, чоботами та мозком моїх клієнтів у Брюсселі.
LDaily: Які конкретні послуги надає «Acker Group»?
Н. Акер: Я надаю конкретні та індивідуальні послуги кожному клієнту. Кожен раз це різна історія. Однак, послуги, які я надаю, можна структурувати наступним чином:
Ці послуги тісно переплетені та створюють доброчинне коло. Побудова вашої репутації допомагає вам ефективно лобіювати конкретні питання. Надання експертизи за конкретних питань допомагає вам побудувати репутацію.
LDaily: Які типи клієнтів або галузі ви обслуговуєте? Чи маєте ви конкретні переваги або експертизу в певних секторах?
Н. Акер: Протягом моєї кар’єри я працював майже з всіма напрямками для всіх бізнес-секторів. На сьогоднішній день я б сказав, що маю дві ключові області експертизи:
1) “сталий розвиток” – що означає енергетику, довкілля та транспорт;
2) “цифрові справи” – тобто онлайн-платформи, додатки, цифровий ринок ЄС, ШІ та кібербезпеку.
Ще однією моєю специфікою є те, що я найчастіше надаю послуги асоціаціям та компаніям, які не представлені в Брюсселі. Як я згадував вище, я є вухами, очима, чоботами та мозком моїх клієнтів у Брюсселі. Я знаю специфіку роботи з клієнтом, який не є експертом у європейських справах.
LDaily: Україна та ЄС розпочали переговори про вступ. Як, на вашу думку, вступ України до ЄС вплине на українські компанії та бізнеси?
Н. Акер: Рішення, прийняті в Брюсселі та Страсбурзі Європейською комісією, Європейським парламентом та Радою Європейського Союзу (тобто державами-членами), визначатимуть правове та комерційне середовище, в якому будуть діяти українські компанії. Українським компаніям доведеться адаптуватися до нової реальності, з доступом до більшого ринку, але й більшою конкуренцією. Вони мають адаптуватися до нових екологічних регуляцій, більш жорстких стандартів, нових соціальних вимог, тощо. Одним словом – українські компанії мають прийняти “acquis ЄС” – тобто збір прав і обов’язків, що складають основу законодавства ЄС і включені в правові системи держав-членів ЄС.
Що стосується майбутнього законодавства ЄС, українські компанії та асоціації мають бути у позиції, щоб захищати свої інтереси та впливати на політиків ЄС, аби прийняті ініціативи максимально відповідали їх стратегічним цілям. Ось тут і стає корисним наймання такого консультанта, як я.
До речі, цього літа буде відмінний час активізуватися в Брюсселі, оскільки буде обрано новий Європейський парламент і призначено нову Європейську комісію на п’ять років. Новий п’ятирічний цикл розпочнеться з європейських виборів, і це буде відповідний час для українських компаній та асоціацій почати освітлювати європейських політиків про їх специфіки та шукати союзників у європейських інституціях.
LDaily: У контексті переговорів про приєднання Європейська комісія запросила Україну розробити закон про лобіювання. Чи можете ви поділитися своїми поглядами на цей розвиток подій?
Н. Акер: Цей запит демонструє важливість лобіювання. Цей закон посилить українські інтереси у Брюсселі. На європейському рівні лобіювання є абсолютно законною діяльністю, яка допомагає політикам отримувати інформацію та рішення при розробці законів ЄС.
Створення правових рамок для діяльності лобіювання та кодексів поведінки є необхідністю. Ця сфера не повинна перетворитися на Дикий Захід, де аматори діють необачно. Однак не менш важливо забезпечити, щоб державні службовці та обрані посадовці не шукали особистої вигоди, а дійсно діяли на загальне благо.