Цікава зворотня практика українських підприємств з іноземними інвестиціями: не ми до європейців, а вони до нас їдуть вчитися, щоб потім поширювати набутий досвід у своїй країні. Така особливість стала відмінною рисою українсько-німецького Nexans, який зводить вже третій завод у Львівській області, випереджаючи за якістю товару усі компанії групи Elektrokontakt GmbH.
Розмова вийшла теплою і дружньою, зовсім не схожою на стандартне інтерв’ю із бізнесменом, особливо, коли йдеться про таку потужну компанію, як Nexans. Ексклюзивно для LDaily директор «Електроконтакт Україна», дочірньої компанії німецького підприємства Elektrokontakt GmbH, яке належить відомому французькому концерну Nexans, Гаврильчик Андрій Васильович розповів про те, як здобувалася згода засновників на будівництво третього заводу, чим українські інженери здивували інвесторів, і чому на німецьких заводах працюють виключно українці.
LD: Пане Андрію, розкажіть, будь-ласка, про плани та перспективи розвитку компанії «Електроконтакт Україна»? Можливо, невдовзі варто очікувати на четвертий завод?
Гаврильчик А. В. : Я пишаюся тим, що саме наше підприємство має дуже добру репутацію. Ми працюємо в Україні з 2007 року. Перший завод звели у місті Перемишляни, у 2011 році ми розпочали завод у місті Золочеві і ось зараз, у 2016 році, будуємо третій завод у місті Броди. Тож ми завжди рухаємось і маємо для того кілька причин.
Перша – це якісна продукція. Коли у 2007 році ми розпочали працювати над першим виробництвом, а у 2008 році почалася криза, і чи зможемо ми розвиватися було абсолютно незрозуміло. Тоді на підприємстві працювало до 100 осіб. І тим не менше ми показали, що ми в змозі виконувати замовлення, забезпечуючи якість продукції.
До речі щодо якості: компанія «Електроконтакт Україна» має найкращу репутацію у групі компаній «Elektrokontakt GmbH, заводи якої розташовані у багатьох країнах світу, – у Чехії, Словаччині, Китаї, Тунісі, Мексиці. І Україна поміж них вирізняється саме якістю виробничої ї продукції.
Друга – це фінансові показники. Йдеться не про рівень зарплати, яку в нас звикли порівнювати із зарплатнею у Євросоюзі, ні. А мається на увазі – продуктивність, з якою працюють робітники на виробництві і ефективність налагодження виробничих процесів. І та ж сама якість продукції. І саме комплекс цих показників робить нас привабливими і такими, що заслуговують на повагу.
Тому відповідаючи на запитання чи буде четвертий завод – сказати напевно не можу. До будівництва третього заводу ми підходили з іншою концепцією у порівнянні із тим, як ми робили це у перших випадках. Що мається на увазі? У першому і другому випадку підприємство працювало за схемою оренди приміщень, потім реконструкції і організації виробництва. На третьому заводі, у Бродах, було інакше. Ми запропонували керівництву збудувати новий сучасний завод. Ймовірність того, що нам це погодять дорівнювалася приблизно 10%-15%. Та й ми самі не дуже у це вірили, але нам вдалося переконати керівництво, що бродівське будівництво цього вартує, і почати успішно проектувати. Перша черга заводу має площу понад 20 тисяч квадратних метрів. І коли ми його запустимо, а ці 20 тисяч стануть успішними, тоді ми зможемо запустити і другу чергу, а це ще приблизно 15 тисяч квадратних метрів. Отже, якщо усі наші оптимістичні плани здійсняться, на наступні 5 років нам є чим займатися.
LD: Пане Андрію, наведіть приклад, який засвідчує, що українська продукція «Елетроконтакт-Україна», не поступається якістю іншим компаніям Elektrokontakt GmbH?
Гаврильчик А.В.: У нас сьогодні навчається керівник технічного відділу з Болгарії. Він приїхав до нас перейняти виробничий досвід, його вчать наші інженери, керівники технічного відділу. Йдеться про забезпечення виробничих процесів та про організацію. Таким чином він переймає український досвід, який поїде поширювати на виробничому підрозділі у Болгарії.
LD: Назвіть своїх конкурентів, українських чи світових, хто з них найпотужніший?
Гаврильчик А.В.: Насправді конкурентів доволі багато, на Львівщині, наприклад, є, але то конкуренти міжнародного ринку. В Україні – кожен має свої замовлення і тільки на замовлення виготовляє продукцію.
Щодо власне наших конкурентів – це компанія з іноземним капіталом, наприклад, Leoni, що теж на Львівщині, та ряд компаній на Закарпатті, наприклад «Форшнер-Україна».
LD: Як відбувається співпраця з державними органами?
Гаврильчик А.В.: Безумовно робота в Україні має свої особливості. І ми тут, розуміючи усі реалії, від самого початку зайняли певну позицію. Вона полягала у тому, що ми принципово не даємо хабарів. І це найпростіший шлях. Інколи з’являлися такі думки, «ну скільки ж можна ходити по одному і тому ж колу, може варто віддячити комусь і вже би все давно вирішили…». Але – ні. Ми дотримуємося взятих на себе принципів, і показуємо, якщо нас скеровують ходити по великому колу, то ми підемо по великому колу і зробимо.
Перш за все, ми працюємо у правовому полі і не відчуваємо жодних гріхів за собою. І якщо ми бачимо, що хтось має до нас претензії, то наполегливо відстоюємо свої права у суді. Ми впевнені у своїх діях та у своїй правоті, бо чітко дотримуємося усіх вимог, що передбачає чинне законодавство. Однак, якщо знаходяться якісь недопрацювання, ми чесно платимо штраф.
Хочу ще додати, що коли в нас виникла нестандартна ситуація і ми зрозуміли, що самі ради вже не дамо, ми звернулися з проханням про допомогу до львівського губернатора, який допоміг нам відстояти свої ж інтереси, просто маючи гарне мислення господарника.
LD: Хто працює на вашому виробництві, скільки іноземців чи українців?
Гаврильчик А.В.: Весь штат, який є у нас, це виключно українці, немає жодного іноземця, аж до генерального директора підприємства. Тим самим ми доводимо, що зі своїми питаннями ми справляємось самостійно на належному рівні і немає потреби когось залучати ззовні. Ми, звичайно, працюємо з колегами з інших країн, але це зовсім інша підтримка – виключно інформування та обмін досвідом. Юристів залучаємо тільки місцевих. До речі, зовсім недавно прийняли на роботу штатного юриста, львів’янина.
Хочу додати, що багато компаній з іноземними інвестиціями на ключові посади призначають іноземців, які мають позитивний досвід роботи десь в інших країнах. Чому вважається, якщо іноземець приїхав до України, то він буде краще справлятися зі своєю роботою, ніж українець? Я так не думаю. На мій погляд, українці цілком досвідчені люди, які можуть дати собі раду краще за будь-якого іноземця, тому я переконаний, що керівник має бути місцевий, який добре знає менталітет.
L.D.: Чи використовуєте ви у виробництві таємні унікальні технології? Якщо – так, як ви захищаєте право на них?
Гаврильчик А.В.: Стосовно виробничих технологій – є безумовно. Вони розробляються і німецькими і українськими інженерами. Так, тут є певні ноу-хау. А що стосується будівництва, це на сто відсотків український продукт, який розробили українські архітектори. Немає нічого такого чого би ми, українці, на місці не змогли реалізувати. Щодо нашого проекту, немає ніякої особливої думки з-за кордону. Усі ідеї – повністю наші.
Коли ми закінчили першу стадію проекту, їздили до Німеччини і презентували його там, показуючи завод, який би ми хотіли збудувати. Німецьке керівництво було приємно здивоване тим, що в Україні спроектовано на такому рівні, і скажу вам, що навіть не було ніяких запитань.
L.D.: Чому саме Львівщина? Які особливості привабили інвесторів для розвитку виробництва саме тут?
Гаврильчик А.Д.: Перша причина – це те, що близько кордон з Польщею. Друга, саме у нашому випадку, – логістика. Якщо подивитися на наші заводи, наприклад, у Перемишлянах, це 40-45 км від Львова, завод Золочеві, у напрямку Тернополя, це від Перемишлян 30 км, завод у Бодах, також десь 40-45 км від Золочіва у напрямку Києва. Тобто ми вибудували дуже зручний і логічний для роботи ланцюжок.
До того ж, перш ніж зайти сюди, інвестори вивчали можливість інвестування, де є достатньо людських ресурсів, достатня кількість кваліфікованих кадрів, вивчалися земельні ділянки і площі, де можна розпочати виробництво. Комплекс усіх цих переваг привів іноземну компанію саме сюди, до Перемишлян, які стали такою собі відправою точкою. А вже потім, перш ніж розвивати виробництво у Золочеві, ми їздили і до Івано-Франківської області, і до Тернопільської, і якраз у нашому випадку найбільш логічно було розмістити завод у Золочеві.
L.D.: Скільки усього людей залучено до роботи на ваших виробництвах зараз?
Гаврильчик А.В: Залучено чимало людей. У місті Перемишляни, на першому заводі, в нас працює понад 300 осіб. На другому, у Золочеві, станом на сьогодні ми маємо понад 1300 осіб, і на Бродівському виробничому підрозділі планується десь до 1500 осіб, і це лише перша черга. Якщо буде прийнято рішення про будівництво другої черги виробництва у Бродах, то це додатково ще приблизно 1000 робочих місць. Тобто у цілому Бродівський виробничий підрозділ за усіма оптимістичними прогнозами дасть приблизно до 2500 робочих місць.
L.D.: Чи займалася компанія-засновник вибудовуваням комплексного захисту інвестицій в Україні? Я маю на увазі стратегічне планування захисту?
Звичайно, проблеми в Україні є і будуть. І відомо було, що є ряд проблем в державі, але з другого боку хочу сказати, що в кожній країні є своя специфіка і ряд своїх проблем. І знаєте, як кажуть, вовків боятися у ліс не ходити. Звичайно, це певні ризики, але вони передбачаються і страхуються. Завжди ведеться попередній моніторинг. Наприклад, у німецькій компанії є ряд представництв, які досліджують ситуацію в країнах, а передбачувані ризики, про які я вже зазначив, відображаються в установчих документах, які, у свою чергу, ретельно опрацьовуються. Безпосередньо робота організована таким чином, щоб усі ці ризики передбачити і максимально убезпечитися.
Спілкувалась Жанна Гаращук
Данія надасть 6 млн євро на відновлення енергетичної інфраструктури України, пошкодженої внаслідок російських атак. Про це оголосила міністерка у європейських справах Данії Марія Б’єрре Хольст, передає пресслужба уряду. За її словами, ці кошти спрямують у фонд енергетичної підтримки України енергетичного співтовариства. Хольст також наголосила, що підтримка України була і залишається одним із пріоритетів Данії. Країна прагне бачити Україну […]
Рада директорів Європейського банку реконструкції й розвитку (ЄБРР) схвалила інвестиції в Україну на суму понад 1,3 млрд. євро. Про це повідомив премʼєр-міністр Денис Шмигаль. Йдеться про вісім проєктів на підтримку державного й приватного секторів. Зокрема, у сфері відновлення транспортної та енергетичної інфраструктури, у підтримці урядових програм щодо розвитку розподіленої генерації та посилення енергоефективності. За словами Шмигаля, частина […]
Майже 70 000 працівників Volkswagen вийшли на страйк через масштабні плани скорочень у компанії. Про це повідомляє пресслужба профспілки IG Metall. Працівники протестували проти планів керівництва скоротити заробітну плату і закрити деякі заводи в Німеччині. Наступні переговори щодо заробітної плати між керівництвом компанії та робітниками заплановані на 9 грудня. Угода про зарплату у VW поширюється на шість […]
Україна підписала меморандум про взаєморозуміння та кредитну угоду з Європейським Союзом щодо залучення до 35 млрд євро макрофінансової допомоги (MFA). Про це повідомила пресслужба Міністерства фінансів. Від України угоду підписали міністр фінансів Сергій Марченко та голова Національного банку Андрій Пишний. Від ЄС – віцепрезидент Європейської комісії Валдіс Домбровскіс. “Остаточний обсяг MFA буде визначено після затвердження суми […]
Рада на засіданні 4 грудня ухвалила в цілому законопроєкт №9256-д про ліквідацію Комісії з регулювання азартних ігор і лотерей (КРАІЛ) та посилення контролю за гральним бізнесом. Про це повідомив віцепрем’єр, міністр з питань цифровізації Михайло Федоров. Суть закону – реорганізувати Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ) і прибрати з процесу видачі ліцензій людський чинник. Цифровізувати […]
Верховна Рада України ухвалила в цілому законопроєкт №9319, який, зокрема, передбачає скасування збільшення податків “заднім числом” для ФОП. Про це повідомив заступник голови податкового комітету Ярослав Железняк. Законопроєкт стосується оподаткування винагород за гіг-контракти у резидентів Дія.Сіті. Для резидентів зі статусом стартапу – скасування норми про незастосування пільгової ставки ПДФО 5 % та мінімального ЄСВ до доходів спеціалістів, якщо […]
Мінекономіки відновило надання статусу критичності підприємствам для бронювання працівників від мобілізації. Відомство оновило статус для перших семи підприємств за новими критеріями. Про це розповіла перший віцепрем’єр-міністр – міністр економіки України Юлія Свириденко, повідомляє прес-службу міністерства. “Перші сім підприємств успішно пройшли процедуру оновлення критичності за новими критеріями. Це компанії зі сфери виробництва скляних виробів, меблів, текстилю, керамічної плитки […]
Новий пакет санкцій США, запроваджений у листопаді, суттєво ускладнив російським компаніям можливість проводити прямі платежі до Китаю, змушуючи шукати альтернативні, а інколи й сумнівні шляхи для розрахунків. Про це повідомляє The Moscow Times. Китай, що став головним постачальником товарів до Росії, тепер активно використовує послуги платіжних агентів. Ці агенти пропонують зручні схеми розрахунків через взаємозаліки […]
Проблеми американського концерну Boeing віднімуть 0,5% від темпів зростання ВВП США в 2020 році. Про це розказав міністр фінансів США Стівен Мнучін. “Немає сумнівів, що ситуація з Boeing сповільнить економічне піднесення. Boeing – один з найбільших американських експортерів, і проблеми з припиненням польотів літаків 737 MАХ може відняти 0,5 процентного пункту від темпів зростання ВВП […]
ДаліУспішно завершилися випробування надзвукового боліда Bloodhound Supersonic Car на міському аеродромі Корнуолла. Автомобіль здивував присутніх глядачів швидким розгоном і швидкістю, яку розвинув транспорт в лічені секунди, тобто до 322 кілометрів на годину. Керував таким швидким транспортом Енді Грін, королівський офіцер ВПС Англії. Даний експериментальний варіант традиційно оснащений реактивним двигуном від винищувача Eurofighter Typhoon. Потужності двигуна […]
ДаліСьогодні Корейська біржа відкрилася падінням акцій Samsung Electronics на 1,2%; цінні папери Samsung C & T Corp. впали на 3,2%. Акції Samsung Electronics обвалилися через новини про арешт глави корпорації Лі Чже Єна. Керівник звинувачується в масштабній корупції. Прокуратура вважає, що голова компанії заплатив $ 36,3 мільйона уряду країни за схвалення злиття Samsung і компанії […]
ДаліКомпанія Meta вивчає можливість створення окремої соціальної мережі де можна буде ділитися останньою інформацією. Про це повідомляє CNN із посиланням на заяву представника компанії. “Ми вважаємо, що існує можливість для окремого простору, де творці контенту та громадські діячі зможуть ділитися своєчасною інформацією про свої інтереси”, – йдеться у заяві представника компанії. Зазначається, що задумана соцмережа за концепцією […]
ДаліПерша в світі приватна космічна компанія підприємця, винахідника і мільярдера Ілона Маска привернула нові інвестиції – $500 млн замість очікуваних $250 млн, продавши свої акції приватним інвесторам по $220 за штуку. Про це повідомляє канал CNBC. Кошти спрямують на «три амбітних проєкти» — багаторазовий корабель Crew Dragon для доставки вантажів на МКС, систему навколоземних супутників […]
ДаліЗ огляду на те, що спалах пандемії COVID-19 ще не пройден, економісти розглядають різні сценарії, які очікують світову економіку в найближчі 5 років. Прогнози коливаються від “швидкого і різкого відновлення” до “глибокої глобальної фінансової кризи”. Міжнародний валютний фонд в п’ятницю заявив, що світові банки будуть стикатися з втратою прибутку протягом наступних п’яти років, так як […]
ДаліПродовжуючи тему правильного оформлення відносин між інвестором і забудовником ми продовжуємо інформувати про юридичні тонкощі можливих варіантів оформлення таких відносин в рамках спецпроекту «Будівельні афери». Ми вже говорили про те, як оформляти угоду пайової участі, попередній договір купівлі-продажу, сьогодні ж мова піде про особливості взаємодії між забудовником та інвестором на етапі документального оформлення відносин, а […]
ДаліПредставники компанії Boeing ведуть переговори з українськими партнерами про можливість відкриття додаткового аеродрому для посадки і обслуговування американських авіалайнерів. Про це в рамках прес-конференції повідомив Юрій Рожков, який на даний момент є головою комісії Херсонського ради з питань управління об’єктами комунальної власністі області. Будівництво нової авіаплатформи заплановано саме на території Херсонського аеродрому, оскільки особливості його […]
ДаліЗа попередніми даними, міська адміністрація закупить 50 нових вагонів метро. Такі зручності в столиці мають з’явитися вже до кінця 2020 року. Радник глави Києва повідомив Дмитро Давтян, що влада столиці хоче підписати договір з ЄБРР і отримати фінансування покупки вагонів. Очікується, що угода відбудеться в найближчі 3 місяці. Читайте також: Столичне метро стане довшим на […]
ДаліНаціональний банк має думку скасувати фіксований курс валют, який було введено на час воєнного стану, і повернутися до плаваючого курсу. Про це в інтерв’ю виданню The Asahi Shimbun розповів голова центробанку Кирило Шевченко. “Хочу повідомити, що зараз ми розглядаємо можливість пом’якшення деяких валютних обмежень. Ми також думаємо, як повернутися до режиму плаваючого обмінного курсу. Такий […]
ДаліЗапрошуємо усіх бажаючи взяти участь у І Фінансовому Форумі ААУ (“Асоціація адвокатів України”) – заході, який служить платформою для обговорення та вирішення проблем у сфері фінансів – адвокатури та бізнесу, обговорення фінансово–правових аспектів, питань реструктуризації та оподаткування. Форум проводитиметься 21 жовтня 2016 року, з 09:00 до 18:00 у готелі «Русь», вул. Госпітальна, 4, Київ, Україна. Додаткову інформацію […]
ДаліАкції Nvidia, що збільшилися на 109,7% з початку року, в понеділок досягли нового рекордного історичного максимуму, в результаті чого, ринкова капіталізація Nvidia вперше перевищила $ 300 млрд., це значно перевищує ринкову оцінку Intel в $ 210 млрд. Експерти Уолл-Стріт відзначили, що Nvidia стала одним з головних бенефіціарів умов пандемії, оскільки попит на її графічні процесори […]
ДаліЗагальний обсяг інвестицій в будівництво заводу виробника електромобілів компанії Tesla в Шанхаї становитиме близько 50 млрд юанів (близько $ 7 млрд). “Представники Tesla в Шанхаї також підтвердили успішну реалізацію проекту, який, з інвестиціями в розмірі близько 50 млрд юанів, стане найбільшим виробничим проектом з іноземним капіталом в історії Шанхаю і першим для Tesla за межами […]
ДаліUber вже намагався дати більше автономії водіям, щоб вони вважалися підрядниками, а не співробітниками. Каліфорнійський суд видав попередній наказ, яким зобов’язав Uber і Lyft негайно перекваліфікувати водіїв з підрядників в співробітників компанії. Наказ вступить в силу через 10 днів. В якості незалежних підрядників водії Uber і Lyft не отримують страховку, декретну відпустку, оплату лікарняних і […]
ДаліВиноробною галуззю України зацікавилися угорські бізнесмени. Вони готові вкладати і розвивати виноробство з перспективою продажу українського вина в Європі. Про таку зацікавленість було заявлено під час зустрічі міністра аграрної політики і промисловості України Тараса Кутового з послом Угорщини в Україні Ерно Кешкеном. Як повідомила прес-служба міністерства, угорські бізнесмени зацікавлені в розвитку сільськогосподарських технологій у […]
Далі