Повернутися на сайт
Ринок гнучких офісів розвивається набагато швидше, і з лютого цього року перейшов в активну фазу. Це безперечно тренд і певна відповідь пандемії з боку офісної нерухомості

Ринок гнучких офісів розвивається набагато швидше, і з лютого цього року перейшов в активну фазу. Це безперечно тренд і певна відповідь пандемії з боку офісної нерухомості

Зміст

01.04.2021 (№ LDaily #17)

Ринок гнучких офісів розвивається набагато швидше, і з лютого цього року перейшов в активну фазу. Це безперечно тренд і певна відповідь пандемії з боку офісної нерухомості

Юлія Литвиненко, директор мережі IWG в Україні, в інтерв’ю LDaily розповіла про тенденції ринку гнучких офісів і планах компанії.

LDaily: В Україні, до ситуації з COVID-19, активно розвивалася сфера коворкінгів — розвивались як міжнародні мережі, так і місцеві гравці. Як ви оцінюєте потенціал ринку гнучких просторів в Україні й у світі? Як COVID-19 відіб’ється на цьому бізнесі?

Ю. Литвиненко: Потенціал гнучких робочих просторів безсумнівно високий. Нове покоління ще до пандемії не готове було лімітувати себе графіком та місцем роботи, а карантинні обмеження тільки показали, що ефективним можна бути й без постійного офісного простору. Нині ми починаємо жити в новій реальності, де графік роботи з 9 до 18 відходить у минуле. І роботодавці повинні це розуміти та пристосовуватися до змін.

Важливо усвідомити, що під поняттям «гнучкий офіс» — або «flex офіс» — ми розуміємо офіс на будь-який термін без його фіксації та на різні формати організації: коворкінг, приватний офіс, офіс на декілька днів чи на місяць, переговорні кімнати. Флекс-рішення надають можливість обрати формат роботи для різних членів команди: хтось звик і працює з офісу за своїм робочим столом, а хтось змінює локацію декілька разів на день, для інших важливо працювати недалеко від дому чи дитсадка, неподалік зустрічі. Не варто забувати й про пошуки натхнення в різних локаціях.

Майбутнє — за гнучкими просторами. Компаніям уже зараз варто замислитися над флекс-рішеннями. Важливо, щоб бізнеси незалежно від свого розміру могли обирати бізнес-центр, який подобається, не переплачуючи за квадратні метри, а за необхідності — легко розширювалися.

LDaily: Як сьогодні оцінюєте ринок комерційної нерухомості?

Ю. Литвиненко: Очікувано, що карантинні заходи негативно вплинули на комерційну (а саме офісну) нерухомість. Наразі ринок перебуває на спаді. До другого-третього кварталу 2021 року підйому не передбачається. Ближче до кінця року ситуація має стабілізуватися, і вже в першому-другому кварталі 2022-го прогнозується дуже повільне відновлення.

Проте, як я й зазначила вище, ринок гнучких офісів розвивається набагато швидше, а з лютого цього року перейшов в активну фазу. Це безперечно тренд і певна відповідь пандемії з боку офісної нерухомості.

LDaily: Як змінилася вакантність офісів Regus? Як змінилася орендна ставка у вашій компанії? Що відбуватиметься зі ставками оренди в гнучких просторах в Україні?

Ю. Литвиненко: З початком пандемії вакантність зросла на близько 15%. Однак після закінчення першого локдауну заповнюваність підвищилася ц вирівнялася з доковідними показниками.

Ми не тільки не закрили жодного офісного простору, а навпаки, відкрили дві нові локації Regus — Avenue 53 та Regus в БЦ Володимирський, — щоб задовольнити зростаючий попит.

Ставки були дещо знижені, також ми надали знижки та відстрочки платежів нашим резидентам під час пандемії. Наразі й далі діє спеціальна пропозиція на перші місяці оренди.

LDaily: Якщо поглянути на резидентів офісів, то хто вони?

Ю. Литвиненко: Цільова аудиторія — міжнародний та український бізнес із різних секторів: аграрний, промисловий, будівельний, соціальний сектор, представництва, асоціації, ІТ та інвестиційні компанії.

LDaily: Великий бізнес усе частіше орендує гнучкий робочий простір повністю або їх більшу частину. Така тенденція зумовлена популярністю коворкінгів чи браком звичайних офісів?

Ю. Литвиненко: Ця тенденція зумовлена зручністю, прагненням до інновацій і нетворкінгу, а також раціональністю щодо коштів.

Зручність — тому що коворкінг надає комплексну послугу, яка економить значний час на організаційні й адміністративні питання. Навіть більше: якщо говорити про мережу, як у випадку з IWG, члени команди самі обирають локації, які зручні саме для них. Постійні ж резиденти можуть скористатися будь-яким коворкінгом Regus чи Spaces у світі та Україні з повністю підготовленою офісною інфраструктурою. Знайти та забронювати необхідне приміщення можна через спеціальний мобільний додаток.

Інновації та нетворкінг — кожна локація відрізняється одна від одної. Навіть у нашій мережі ви не побачите однакових бізнесів-центрів. Вони всі з різним дизайном, різними краєвидами з вікон, різними командами, котрі по-різному створюють атмосферу на локаціях. Можливість змінити звичну атмосферу й попрацювати в інших бізнес-центрах надихає і збільшує ресурсний потенціал кожного.

Нетворкінг — запорука успіху сьогодні. Ділові зв’язки та колаборація швидко створюються в наших бізнес-центрах. Партнери легко знаходять одне одного й створюють успішні проєкти.

Раціональність коштів — адже формат флекс-рішень є набагато вигіднішим порівняно зі стандартною орендою. Традиційна оренда площі передбачає інвестиції в ремонт, меблі, обслуговування комунікацій та приміщень, клінинг, оплату супутніх послуг. Крім того, усе вище перелічене вимагає інвестицій часу.

LDaily: Як нові умови праці (віддалена робота, гнучкий графік) змінять попит на коворкінги в Україні?

Ю. Литвиненко: Хоч як парадоксально, однак лише підвищать попит. Вважаю, що ми всі вже відчули переваги й недоліки роботи з дому. Особливо недоліки: адже далеко не кожен має можливість і бажання працювати в домашній атмосфері. Спостерігаю тенденцію оренди робочого місця в індивідуальному порядку — співробітники хочуть самостійно оплачувати оренду, якщо компанією ухвалено рішення не виділяти на це кошти.

Також багато людей не мають можливостей зосередитися вдома, або ж домашній простір не надихає, знижує продуктивність. Звичайно, є й ті, кому комфортно працювати з дому, проте все ж таки й у них виникає потреба в переговорних кімнатах чи робочих місцях на короткий період.

LDaily: Які плани у Regus на цей рік?

Ю. Литвиненко: Ми не плануємо зупинятися, тож і далі розвиватимемо мережу. На сьогодні мережа IWG plc в Україні представлена двома брендами — Regus і Spaces. Офісні приміщення Regus можна знайти в 11 бізнес-центрах: Horizon Tower, Kyiv Podil, Gulliver, Horizon Park Business Center, Podil Heritage, IQ centrer, Silver Breeze, Forum West Side, Avenue 53 та  в БЦ «Володимирський».

15 березня ми відкрили нову локацію Regus, розташовану у БЦ «Володимирський» (вул. Петра Сагайдачного, 11, поблизу метро «Поштова площа») загальною площею 1200 кв. м.

Поки що всі локації містяться в Києві, однак уже незабаром анонсуємо відкриття нових локацій в інших містах України. Кожне відкриття — це зважене рішення всіх сторін, наші партнери мають реальну можливість спостерігати, як наш бізнес справляється з кризою.

Prev Next
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com