Костянтин  Михайленко

У 2001 році компанія Pyramida зайшла на український ринок кухонної техніки, голосно заявивши про великі амбіції і відкривши...

У 2001 році компанія Pyramida зайшла на український ринок кухонної техніки, голосно заявивши про великі амбіції і відкривши завод у Київській області. Зайнявши лідируючі позиції ще тоді, Pyramida досі їх утримує: вона перша з продажу витяжок в Україні і входить до трійки лідерів ринку духових шаф і варильних поверхонь. Завдяки чому компанія так довго тримає першість? Про це та багато чого іншого LDaily розповів Костянтин Михайленко, заодно поділившись і власними спостереженнями про бізнес-тенденції в Україні.

maxresdefault 3

“Бізнес-партнера потрібно сприймати як члена родини”

16.02.2017

Серйозна розмова з діловою людиною – Костянтином Михайленком, CEO компанії Pyramida Technik, про тенденції розвитку бізнесу в Україні

У 2001 році компанія Pyramida зайшла на український ринок кухонної техніки, голосно заявивши про великі амбіції і відкривши завод у Київській області. Зайнявши лідируючі позиції ще тоді, Pyramida досі їх утримує: вона перша з продажу витяжок в Україні і входить до трійки лідерів ринку духових шаф і варильних поверхонь. Завдяки чому компанія так довго тримає першість? Про це та багато чого іншого LDaily розповів Костянтин Михайленко, заодно поділившись і власними спостереженнями про бізнес-тенденції в Україні.

LDaily: Пане Констянтин, розкажіть, будь ласка, про розвиток крупного бізнесу в Україні на прикладі Вашої компанії Pyramida. Які тенденції у цьому процесі є найбільш очевидними? 

К. Михайленко: Україна попри всі політичні події та географічні зміни залишається однією з найбільших держав Європи як за своєю площею, так і, що не менш важливо, за чисельністю населення. І, навіть враховуючи низький, порівняно з представниками ЄС, рівень середнього заробітку, ми маємо досить великий ринок збуту і споживання товарів.

У 2016 році темпи зростання продажів перевищили навіть найоптимістичніші очікування! Люди просто втомилися відмовляти собі в покупках.

Як показує практика, за різким падінням слід чекати крутого злету. І ті, у кого вистачить на це терпіння і підшкірного жиру, будуть винагороджені сповна

LDaily: Що, на Ваш погляд, негативно впливає на стрімкий розвиток бізнес-середовища в Україні? Чи існують шляхи вирішення цих проблем?

К. Михайленко: Одним з основних факторів, який безпосередньо впливає на розвиток вітчизняного бізнесу, як і раніше залишається курс валют. А якщо бути більш точним, то його різкі коливання. І, не дивлячись на всі гучні вигуки про вітчизняне виробництво, паливо, кредити, комплектуючі, обладнання, – все це безпосередньо залежить від валютного курсу в країні.

На сьогодні

я бачу тільки одне рішення – розвиток експорту. І тим самим – залучення валюти. Тільки так можна зменшувати ризики, які чекають на всіх гравців українського ринку

LDaily: З Вашої точки зору, в Україні вкорінюється поняття «культура бізнесу»?

К. Михайленко: Безперечно, на ринку з’являється все більше гравців, які пройшли Західну школу бізнесу, і зарубіжних компаній, які просто не розуміють, як можна грати не за правилами. Решті ж доводиться приймати нові умови гри. Сучасний ринок кардинально відрізняється від того, який ми мали ще десять років тому. І ті, хто цього не розуміє, хто не намагається крокувати в ногу з часом, у кінцевому підсумку вимруть як динозаври.

LDaily: Чи користується Ваша компанія послугами зовнішніх консультантів, які досить популярні серед бізнесменів в Європі?

К. Михайленко: На мою думку, є кілька нюансів, які просто необхідно враховувати під час залучення зарубіжних консалтингових компаній. По-перше, це висока вартість їх послуг, як правило, з прив’язкою до валюти, що в результаті відлякує багатьох.

По-друге, це нерозуміння ними менталітету, реалій і проблем українського бізнесу. В жодній школі МВА не вчать боротися з різкою і величезною девальвацією валюти або корупцією.

І, навіть прийнявши рішення працювати з подібного роду партнерами, ви повинні усвідомлювати, що ніхто краще за вас не знає вашу компанію, середовище, в якому ви працюєте, і цілей, які перед собою ставите. Будь-які рекомендації не можна сприймати як керівництво до дії. Все потрібно ретельно зважити і приміряти до вашого бізнесу.

LDaily: Ви, напевно, маєте досвід роботи з іноземцями. На Вашу думку, з ким легше вести бізнес – з європейцями чи українцями? 

К. Михайленко: Безумовно, наша компанія має великий досвід роботи як з європейськими, азіатськими партнерами, так і з вітчизняними компаніями. Це наші клієнти і споживачі, а, значить, перші, до кого ми повинні прислухатися, кого повинні чути і розуміти.

Працювати завжди легше з тим, хто на одній хвилі з тобою, хто готовий йти на поступки, ризикувати і рости разом в довгостроковій перспективі. Адже партнер – це як член родини

Серед основних проблем у спілкуванні із зарубіжними партнерами – нерозуміння українських реалій і небажання нести будь-які ризики. Багато що хочуть перекласти на плечі імпортера. А ці плечі не завжди виявляються такими міцними, як це може здатися на перший погляд.

LDaily: Що б Ви порадили інвесторові, який планує «зайти» в Україну? На що, у першу чергу, слід звертати увагу?

К. Михайленко: Потрібно знайти локального партнера, який вже зарекомендував себе з позитивної сторони і має  розуміння вітчизняного ринку. Набратися терпіння. І головне – пам’ятати, що

будь-який бізнес повинен орієнтуватися не тільки на фінансовий результат, а й на поліпшення як країни в цілому, так і на якість життя в ній кожної окремо взятої людини