Аналітика

Як підписання асоціації з ЄС вплинуло на український бізнес

Угода про асоціацію з ЄС була підписана Президентом України 16-го вересня 2014-го року, і це те, до чого так довго прагнула і чого так довго чекала вся країна. Але що ми маємо сьогодні, і чи виправдані очікування? Саме про це ми вирішили поговорити в рамках щотижневої рубрики “Аналітика від Lawyers Daily” цього разу.

У першу чергу, йтиметься про бізнес і про те, як ратифікація угоди відобразилася на прибутках українських підприємців. Почнемо з агросектору, який, по праву, вважається сильною стороною України на міжнародному ринку. У першому півріччі 2016-го року показники українського експорту сільськогосподарської продукції продовжили падіння. За перші п’ять місяців, за даними Міністерства економічного розвитку і торгівлі, загальний показник знизився на 11,5%: збитки у грошовому еквіваленті склали 13,7 мільярдів доларів. На зниження показників, у першу чергу, вплинула втрата старих ринків збуту і складний механізм отримання дозволу на здійснення поставок до країн ЄС. Таким чином, серед українських агропромислових компаній, які змогли скласти конкуренцію закордонним опонентам: державне підприємство ДПЗКУ, виробник зерна – компанія “Нібулон” і агрохолдинг – “Миронівський агропродукт”.

Що стосується загальних показників прибутковості українських експортерів за період 2016-го року, то вони впали майже на 11%, у порівнянні з 2015 роком, і продовжують негативну динаміку. У грошовому прояві сума втрат галузі товарного експорту сягає 17,4 мільярдів доларів. Чи пов’язано це з корумпованістю внутрішньої системи взаємовідносин бізнесу з державою або причина криється в непідготовленості українських підприємців до роботи на ринку ЄС? Однозначної відповіді не передбачено, але цифри говорять самі за себе.

Читайте також: Чому український бізнес втрачає позиції на міжнародному ринку?

  •  
  •  

Напишіть коментар