Новини

Укрзалізницю звинуватили в масовому підтасовуванні тендерів

Учасники проекту Zалізниця без корупції заявили, що 60% тендерів УЗ мають ознаки підставних.

У 2018 році державна компанія Укрзалізниця провела понад 10 тисяч процедур закупівель через систему ProZorro. При цьому 60% з них мають ознаки фіктивних – з підставними учасниками. Про це заявив керівник проекту Zалізниця без корупції Володимир Даценко.

За даними організації, у 2018 році УЗ оголосила 19,3 тис. процедур. З них не відбулися 44,4% – через недостатню кількість учасників, ще 5,1% закупівель Укрзалізниця скасувала за власною ініціативою. Всього успішно відбулося тільки 38% оголошених торгів, зокрема із загальної кількості 11% було конкурентних.

Як уточнив Даценко, всього за результатами аукціонів УЗ підписала 8,6 тис. договорів.

“Обсяг закупівель – 27,93 млрд гривень в рік. У порівнянні з 2015 роком обсяг закупівель в Укрзалізниці як у національній валюті, так і в доларах США збільшився майже у два рази”, – уклав керівник антикорупційного проекту.

Він додав, що, за таким підрахунком, ключові показники УЗ істотно відрізняються в негативну сторону від середніх показників у системі ProZorro. Даценко додав, що відсоток економії компанії на держзакупівлі становить 3,3%, тоді як середній показник у ProZorro – 4,3%, тобто показник Укрзалізниці на 25% гірший.

“Відсоток процедур з мінімальною кількістю учасників – 60,7 за всіма процедурами. Це говорить про те, що більшість тендерних процедур Укрзалізниці відбувається з мінімальною конкуренцією, з мінімальною кількістю учасників. Відсоток процедур без цінової конкуренції в аукціонах – 60,4%. Це ті тендери, де учасники протягом трьох раундів не зробили жодного кроку зниження. Це говорить про те, що, швидше за все, цей тендер проведено з формальною конкуренцією, з формальними підставними учасниками, або ж конкуренти не побажали знижувати початкові ціни”, – підсумував Даценко.

Читайте також: Нардеп організував корупційну схему в Укрзалізниці – НАБУ

Слідкуйте за нашим телеграм каналом: https://t.me/ldaily

  •  

Напишіть коментар