Інтерв'ю Українська макроекономіка

Україна володіє величезним потенціалом, а в найближчі роки має можливість його розвинути

Франсуа Маріотт, генеральний директор Renault в Україні, розповів про те, як це – бути провідною автокорпорацією світу, про місце України в глобальній системі Renault, а також про довіру як ключову ланку інвестування та відносин між виробником і споживачем.

: Коли з’явилося представництво Renault в Україні?

Ф. Маріотт: Renault розпочала діяльність 2000 року, 18 років тому. Компанія «Renault в Україні» – дочірнє підприємство французької компанії. Ми не є приватним імпортером, а діємо як офіційне представництво в країні, тому дочірня компанія в Україні є частиною головної компанії у Франції.

: За якими критеріями було обрано український ринок?

Ф. Маріотт: Ми вирішили, що Україна є важливою європейською країною з великою територією. Якщо подивитися на рівень автомобільного ринку у 2008 році, то він сягав майже 700 000 автомобілів на рік. Сьогодні ж значно менше – близько 90 000 автомобілів на рік. Однак, ураховуючи співвідношення між розмірами нового автомобільного ринку та територією країни, можна помітити величезну розбіжність. Тут, очевидно, ідеться про потенціал країни. Через те, що Україна його має, та через те, що у найближчі роки є можливість його ще й розвинути, ми вважаємо її європейською країною з великим потенціалом.

: Які компанії становлять групу Renault?

Ф. Маріотт: Renault Group входить до альянсу Renault Nissan-Mitsubishi. Це головний автомобільний виробник світу. Минулого року ми продали понад 10 мільйонів автомобілів.

Renault Group – це Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, корейський бренд Lada і спортивний Alpine, усього п’ять брендів. Група Renault працює в Україні та є лідером на її ринку з 2015 року, тому я певен, що цього року ми як і раніше залишимося першим брендом в Україні на ринку легкових приватних і комерційних автомобілів.

Коли я кажу, що на ринку нових автомобілів в Україні нараховується 90 000 автівок Renault, які становитимуть 20% ринку або й більше, це означає, що цього року було продано 11 000 автомобілів.

: Які електромобілі пропонує Renault?

Ф. Маріотт: Renault активно розробляє автомобілі з нульовим рівнем шкідливих викидів. Zoe – одна з найпопулярніших моделей. Ми почали роботу над нею 2010 року, є першими й наразі очолюємо європейський ринок електромобілів. Ми продаємо в Україні дві машини: Zoe, яка є міським автомобілем, і Kangoo Z E, яка є невеликим легковим комерційним автомобілем із нульовим рівнем шкідливих викидів та ідеальним вибором для людей, які постійно за кермом та піклуються про довкілля.

: З якими проблемами зіткнулася компанія, коли виводила електромобілі на ринок?

Ф. Маріотт: Є два види викликів. Перший полягає в зміні способу мислення людей у напрямку збільшення віри в доступність електромобілів. Якщо подивитися на автомобільний ринок, то він на 99% не є електромобільним. Звісно, для зміни мислення потрібен час. Саме тому наша робота полягає в просуванні електромобілів в Україні та Європі, і це справді працює.

Наприклад, коли ви подивитеся на такі країни, як Норвегія, що просувають важкі електромобілі, та залучених до цього автовиробників, то побачите, що за умови використання комбінацій обох стратегій виграє і автомобільний ринок, і споживачі, бо придбання електромобіля має для них великий сенс. Отже, перше завдання полягає в зміні мислення людей.

Друга проблема є суто технічною, й пов’язана вона зі зростанням автономності автомобілів. Тепер Zoe має новий акумулятор зі збільшенням запасу ходу до 300 км, тому не потрібно заряджати автівку щодня, а лише щотижня чи навіть рідше.

Мова також іде про необхідність залучення інвестицій приватних компаній у систему заряджання автомобілів. Зміна менталітету приведе до вирішення технічних проблем та удосконалення асортименту. Розширивши діапазон вибору, ми зможемо стати лідерами й тут. Зараз ми забезпечуємо запас ходу на рівні 200 км, що достатньо для щоденного використання автомобіля. До того ж, як і раніше, прагнемо інвестувати в українську інфраструктуру з метою отримати можливість заряджати автівки всюди.

: Скільки часу Ви на посаді генерального директора Renault в Україні?

Ф. Маріотт: Шість місяців – я все ще зовсім новий хлопець (посміхається). Це цікаво, бо коли приїжджаєш у країну на нову посаду, то маєш свіже бачення. Це те, що залишається протягом усього кількох місяців, тож мені потрібно встигнути ним скористатися. Саме тому зараз, коли я щодня працюю з командою, у мене найчастіше з’являються нові ідеї, бачення й варіанти дій.

Я маю глибоку віру в потенціал країни. Вірю, що Україна та її ринок зміняться в найближчі роки. Я працював у Чехії, Словаччині, Угорщині, Югославії 10 років тому й бачив, як вони змінюються. Я пам’ятаю багато речей, які нагадують сьогодення в Україні, тому коли я повернувся в Прагу кілька місяців тому, то помітив велику різницю та швидкий розвиток. Коли ви спостерігаєте за цими країнами протягом 10 років, речі істотно змінюються. Ось чому ми мусимо вірити в Україну.

: Якби Ви мали одне слово, щоб описати Україну, що б Ви сказали?

Ф. Маріотт: Віра в Україну. Я принципово вірю серцем, а не тільки розумом. Я вірю в потенціал країни. Не можу сказати, як швидко це станеться, але дивлячись на країну, з моїм досвідом, – я вірю, що Україна розвиватиметься й ситуація для населення покращиться. Я в це вірю.

Розповім цікаву історію: коли мене сюди запросили, я сказав про це своїй доньці 14-ти років. Вона взяла телефон, щоб знайти щось про Україну через Google, але на екрані з’явилися лише «війна» й «корупція», тому це виклик для країни. Якщо ви прагнете залучити іноземних інвесторів та розвивати країну, треба також вирішити конфлікт, який існує.

У даний час, проте, надходять інвестиції в електричні панелі, що є гарним способом сказати: «Гаразд, є минуле країни, але є її майбутнє». Це символічно – зачинити одні двері й відчинити інші – це є дуже добрий шлях. Країні потрібно вирішити проблему корупції. Викликом для країни є змінити те, що з’являється на екрані при пошуку «Україна» в Google. Усе це, звісно, можливо.

: Чи є «Renault в Україні» прибутковою компанією в групі Renault?

Ф. Маріотт: Україна є прибутковою, проте країною, яка розвивається. Цього року розмір автомобільного ринку, попри прогнози, не зростає так швидко. Тим не менш, Україна є для нас прибутковою країною, навіть якщо є труднощі через величезний тиск на формування цін.

Викликом для країни є також контроль імпорту вживаних автівок, бо рівень автомобільного ринку у 90 000 буде стабільним порівняно з минулим роком, проте велика кількість машин з’являється не тільки офіційно, а й неофіційно. Коли я дивлюся на якість імпортованих автомобілів, зареєстрованих у Литві, Польщі й інших європейських країнах, я розумію, що це дуже велика проблема.

Слід ураховувати, що якість імпортованих автомобілів є поганою. Ми говоримо про автівки, що продаються як нові в Західній Європі, Німеччині чи Франції, а потім ще в Польщі, Чехії чи Литві. Коли я був там 10 років тому, то стикнувся з двома різновидами автомобілів: з країн Західної Європи, Франції чи Німеччини, а також із Польщі й Чехії. Зараз я в Україні, і ці автомобілі тут добігають третій цикл. Таким чином, це третє життя машини.

Раніше ці автомобілі не експортувалися в Україну, їх експортували до Румунії, але ще 10-15 років тому вони експортувалися до Африки. Нині африканські країни припинили імпорт цих автомобілів, бо коли вони подивилися на них з позиції забруднення й безпеки, то зрозуміли, який це величезний негативний вплив для країни.

Виклик для країни – контролювати якість імпортних автомобілів. Наше ж завдання як автовиробника – зробити їх доступнішими для українського населення. Коли ви купуєте нову автівку, ви знаєте, що саме купуєте – отримуєте безпечний автомобіль з меншим рівнем забруднення повітря. Тут мова йде про довіру, бо коли ви купуєте новий автомобіль, то можете довіряти, адже маєте гарантії від автовиробника й мережі.

Для нас дуже важливо зробити наші моделі доступнішими, вийти на ринок і запропонувати прийнятне фінансове рішення. Наприклад, на першому місці нашого цінового діапазону стоїть Renault Sandero, який коштує 289 тис. грн. Так, це дорого, але ви не побачите великої різниці, якщо подивитеся на авто вартістю 289 тис. грн. і порівняєте його з ціною на імпортні автівки. Ми також пропонуємо хороші умови кредитування для наших клієнтів, намагаємося забезпечити доступність нового автомобіля, оскільки це значно безпечніше, ніж будь-яка уживана машина.

: Які найпопулярніші моделі Renault в Україні?

Ф. Маріотт: Найпопулярнішим і найбільш продаваним автомобілем компанії є Renault Duster – ефектний спортивний автомобіль. Зараз ця модель займає половину ринку в Україні і є популярною в Європі, включно з Україною. Ми також пропонуємо інші моделі, такі як Captur, Kadjar, Koleos. Існує широкий асортимент з різними цінами для покриття 50 % ринку. Duster є першою моделлю. Друга модель – це Logan, седан, який можна придбати за 300 000 грн. Третє місце посіли Dokker – невеликий легковий автомобіль, та Sandero – хетчбек.

: Поділіться останніми досягненнями компанії та планами на майбутнє.

Ф. Маріотт: Ми очолюємо ринок і маємо мету залишитися в країні першим номером, і це також стосується довіри. Маю на увазі, що коли ми віримо в потенціал країни, нам потрібно інвестувати в неї для розвитку мережі. Глобальне лідерство для нас важливе, ми очолюємо цей ринок, а купівля Renault означає, що ви довіряєте мережі, сервісу й нам.

Ми також лідируємо на ринку легкових комерційних автомобілів, тримаючи міцні позиції. У нашій мережі працює близько 34 дилерських центрів. Ми плануємо розвивати цю мережу й збільшити їхню кількість до 50 протягом найближчих 3-х років. Нам важливо знайти дилерів та більше локацій для продажу й обслуговування автомобілів. Це також стосується полегшення життя людей, адже можливість обслуговувати машини за місцем проживання робить життя комфортнішим. Ми плануємо бути провідною компанією на ринку, розвивати мережу та підвищити нашу ефективність.

: З якими проблемами стикається автомобільна індустрія в Україні?

Ф. Маріотт: Автомобільна промисловість вимагає потужних інвестицій. Україна є однією з багатьох країн, здатних виробляти автомобілі. Польща, Угорщина, Словаччина виробляють машини, то чому так не може бути в Україні?

Якщо ви звертаєтеся до великої компанії із проханням інвестувати мільйон євро в новий завод, то це питання передусім довіри. Коли проблеми корупції й конфліктів будуть вирішені, тоді ми подивимося на сильні сторони країни: високий рівень освіти й велику кількість інженерів та фахівців з інформаційних технологій, освіта яких відповідає рівню освіти країн ЄС. Маю на увазі, що цей рівень є конкурентоспроможним на міжнародному ринку. Знову ж таки, вся річ у довірі, нам потрібно вирішити старі проблеми та розвивати сильні сторони країни, особливо освіту. Ми знаходимося в самому серці Європи з невеликими логістичними витратами. Мусимо розвивати Україну і зробити її більш привабливою для інших країн навколо нас. Це питання конкуренції.

: Ви давно працюєте в Renault. Скільки років працюєте в цій компанії та які посади обіймали?

Ф. Маріотт: Я працюю в Renault Group майже 30 років у чотирьох різних країнах: Франції, Боснії й Герцеговині, Португалії та Чехії. До України я був директором з продажу й маркетингу Dacia. Dacia – наш бренд у 44-х країнах, і це перша модель, яка була продана в Європі на приватному ринку. Я також був директором з продажів і маркетингу мікроавтобусів. Отже, мій досвід у Renault Group становить 100 % сфери продажу й маркетингу. В Україні ми намагаємося використати весь накопичений досвід, залучити контакти Renault Group, зробити Україну привабливішою та отримати більше підтримки від Renault у Парижі з метою розвитку українського бізнесу.

Читайте також: Формування чесних та прозорих правил гри починається безпосередньо із самого бізнесу

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
  •  

Напишіть коментар