Інтерв'ю Логістика і перевезення Топ інтерв'ю

Україна стала першим ринком в регіоні, де ми представили наші нові вантажівки

Хокан Йюде, генеральний директор «Сканія Україна», розповів про наступне покоління вантажівок, нові системи безпеки, які допомагають зберегти життя водія, про сервісні станції та дилерські центри, які були відкриті упродовж минулого року, а також про співпрацю з Київським національним транспортним університетом.

: Компанія працює на українському ринку з 1998 року. Скільки ви інвестували в український ринок за цей період?

Х. Йюде: Насправді, ми відкрили власне представництво в Києві ще 1993-го, а минулого року ми відсвяткували 25 років в Україні. 1998-го як національний дистриб’ютор була заснована компанія «Сканія Україна». У середині 1990-х ми почали розвивати дилерську мережу. Нині ми маємо 11 дилерських центрів по всій країні. У нас міцні партнерські відносини, з деякими партнерами працюємо понад 20 років. Я справді не знаю, скільки ми точно інвестували за ці роки, це багато мільйонів євро не тільки в обладнання чи будівлі, а й у навчання та розвиток наших співробітників, розширення дилерської мережі.

: Ви обійняли посаду генерального директора «Сканія Україна» у серпні 2017 року. Чого Вам вдалося досягнути відтоді?

Х. Йюде: Я працюю в Scania з 1997 року, більшу частину часу — на керівних посадах за кордоном, а також у Головному офісі у Швеції. Коли була заснована компанія «Сканія Україна», я саме працював у Східній Європі. Стежив за розвитком «Сканія Україна» від самого початку, тож я відчуваю щиру радість бути тут. Я чимало працював з Україною близько десяти років тому, але я вперше тут живу.

На новій посаді генерального директора «Сканія Україна» моїм першочерговим завданням було зміцнення позицій Scania як провідного постачальника комерційних автомобілів і послуг, поліпшення фінансових показників і вдосконалення нашої командної роботи. Чимало вже зроблено в цьому напрямі, але багато ще попереду. Серед помітних досягнень — успішний запуск нового покоління вантажних автомобілів Scania в Україні, зростаюча частка ринку і значно поліпшені операційні показники.

: Які інновації впроваджуєте у своїй компанії?

Х. Йюде: Ми є компанією постійних вдосконалень. Намагаємося щодня вдосконалювати нашу діяльність крок за кроком. Мій головний внесок як керівника полягає у створенні середовища, в якому люди почуваються в безпеці й можуть зробити все можливе, щоб досягати результатів і розвиватися.

: Яка перевага Ваших транспортних засобів над автомобілями конкурентів?

Х. Йюде: Ми створюємо та випускаємо одні з найкращих вантажівок у світі, але йдеться не тільки про «залізо». Нині мова насамперед про те, як ми обслуговуємо і підтримуємо їх, забезпечуючи безперервну роботу для клієнтів. Сьогодні це більше про комплексні рішення, ніж про транспортні засоби як такі. Я гадаю, з нашою мережею в Україні та повним пакетом послуг, які включають фінансування, страхування, ремонт, обслуговування, системи контролю за автопарком та навчання водіїв, ми справді маємо міцні позиції на ринку. Проте є одна особливість, яка є відмінною рисою вантажівок Scania упродовж багатьох років, — це економія пального. Акцент залишається незмінним для всіх поколінь вантажівок, і це саме те, що клієнти цінують в автомобілях Scania по всьому світу.

: З якими компаніями співпрацюєте?

Х. Йюде: Ми маємо широкий спектр клієнтів і партнерів у різних галузях. Важливими сегментами є міжнародні перевезення, будівельна та гірничодобувна галузь, дистрибуція, роздрібна торгівля та агропромисловий комплекс. Це широкий спектр українських компаній, з якими ми працюємо, великі компанії або приватні підприємці з кількома одиницями техніки.
Незалежно від того, наскільки великим чи малим є замовлення, ми застосовуємо індивідуальний підхід і знаходимо відповідні рішення для кожного.

: Як криза 2014 року вплинула на компанію?

Х. Йюде: Мене не було тут 2014 року. Звичайно, обсяги продажів значно скоротилися. Ми втратили один із наших дилерських центрів у Донецьку, який був першим власним дилерським центром в Україні. Однак ми ухвалили рішення залишитися й далі розвивати свою діяльність, і ми бачимо, що наші клієнти це справді цінують. Ми також запропонували робочі місця всім нашим співробітникам з донецького представництва в інших центрах по всій Україні, а також допомагали їм із житлом. Чимало з них прийняли нашу пропозицію й досі працюють в компанії, ми цінуємо їх досвід та роботу.

: Чи був дилерський центр у Донецьку основним?

Х. Йюде: Це був великий центр і важлива частина бізнесу. Ми придбали його 2006 року, і він швидко розвивався у 2006–2008 роках. Було багато клієнтів, серед іншого —з будівельної галузі. 2014 року чимало співробітників вирішили переїхати та зупинилися в Києві чи в інших містах і досі працюють з нами. Минулого року ми відкрили новий центр у Краматорську, Сканія Донбас, тому тепер деякі з цих співробітників можуть працювати ближче до своїх домівок. Багатьом нашим клієнтам із Донецька та Луганська довелося переїхати в інші міста й розпочати свій бізнес із нуля, шукати нових партнерів та ринки збуту. Попри всі труднощі та втрати, багатьом із них вдалося успішно подолати кризу й відновити зростання. Минулого року ми уклали велику угоду на 30 нових вантажівок із компанією, яка переїхала з Луганська до Києва. Це була перша трейд-ін угода, коли ми викупили в клієнта старі вантажівки й натомість продали нові.

: У березні Ви відкрили сервісний центр в Одесі?

Х. Йюде: Так. Власне, в Одесі ми присутні із 1994 року, ми намагалися працювати з різними партнерами, але вирішили, що зараз настав час інвестувати у власний центр.

: В яких інших містах Ви відкрили сервісні центри?

Х. Йюде: Із середини 1990-х років ми були присутні у всіх великих містах України. Нині ми переходимо до невеликих міст і регіонів. Нещодавно відкрили сервісні центри в Полтаві, Вінниці, потім у Мукачеві, а минулого року ми розпочали свою діяльність у Краматорську.

: Де Ви плануєте відкривати інші сервісні центри?

Х. Йюде: Я ще не впевнений, але в нас є кілька цікавих проектів, адже ми повинні бути там, де є наші клієнти.

: Чи збираєтеся побудувати завод в Україні?

Х. Йюде: Ні, таких планів немає. Scania має потужні виробничі заводи у Швеції, Нідерландах та Франції, і вони зараз покривають усі потреби європейських та інших ринків. Ми продаємо в Україні близько 400 вантажних автомобілів на рік, а оскільки кожна вантажівка виготовляється на замовлення залежно від потреб кожного клієнта, технічні характеристики та комплектація значно відрізняються. Однак вам справді потрібно мати великий завод, що виробляє тисячі вантажівок, щоб бути ефективними. Будь-які інвестиції повинні повертатися – власне, в цьому й полягає суть бізнесу. Якщо ми хочемо інвестувати у нові виробничі потужності, то повинні врахувати багато факторів, такі як потенціал локального ринку, наявність постачальників, компонентів та матеріалів, легкість ведення бізнесу, захист прав власності та чимало інших. Якщо поглянути на ринок великовагових транспортних засобів в Україні, то наразі об’єм та попит не дуже великі. Минулого року, 2018-го, ринок вантажівок всіх брендів становив лише 3500 одиниць. У піковий період до 2008 року ця цифра була рівні 10 000 одиниць. Для порівняння, у Великій Британії або Німеччині ми продаємо близько 5-7 тис. лише вантажівок Scania щорічно, і у нас тут немає виробничих потужностей. Три найбільші заводи Scania розташовані у Швеції, Нідерландах та Франції, які повністю покривають потреби більшості ринків Європи, Азії та інших регіонів. Але слово «ніколи» не пасує до бізнесу: все можливо, якщо є сприятливі обставини.

: Наскільки Україна приваблива для іноземних інвестицій?

Х. Йюде: Як іноземний інвестор ми почуваємося дуже добре. На жаль, істотною проблемою, як і раніше, залишається низька надійність правової системи. Ваші права власності не повністю захищені, і це стримує важливі інвестиції, які за інших обставин були б у країні.

: Скільки людей працює в компанії і як Ви їх мотивуєте?

Х. Йюде: У групі Сканія Україна працює близько 160 співробітників, включаючи власні дилерські центри. Ми намагаємося облаштувати безпечні робочі місця, надати хороші умови праці та конкурентоспроможний пакет. Наприкінці року керівники проводять особисті бесіди зі співробітниками своїх відділів, вони обговорюють усі досягнення й починання, які можуть бути розвинені надалі. Після цього ми розробляємо індивідуальний план розвитку. Якщо ви хочете отримати додаткові навички, ви також обговорюєте це, і тоді компанія пропонує вам список тренінгів. Ви навіть можете звернутися за підтримкою для розвитку тих навичок, які не пов’язані безпосередньо з вашою роботою. Керівництво компанії підтримує такі ініціативи. Чимало наших співробітників працюють тут тривалий час, деякі з нас навіть із самого початку, з 1993 року. Ми заохочуємо ротацію робочих місць і надаємо можливості кар’єрного зростання за межами країни. Наприклад, один із наших співробітників поїхав до Швеції й обіймав керівну посаду в головному офісі протягом трьох років, а потім ми запропонували йому повернутися на посаду директора з продажу.

: Чи відчуваєте Ви брак професійних кадрів?

Х. Йюде: Так, це велика проблема, особливо, коли мова йде про механіків, інженерів і водіїв. Наші клієнти справді відчувають це, адже в Україні важко втримати своїх водіїв.

: Як Ви вирішуєте цю проблему?

Х. Йюде: Ми співпрацюємо з Київським національним транспортним університетом та деякими іншими технічними освітніми закладами. Ми надаємо їм вантажні автомобілі та комплектуючі до них або запчастини для практичних занять, а також технічну літературу, проводимо семінари. Деяких студентів запрошуємо на стажування в наші майстерні, і якщо ми бачимо потенціал, вони згодом можуть отримати пропозицію на працевлаштування. Нелегко знайти людей, які повністю готові працювати в нас, тому ми багато інвестуємо в професійний розвиток.

: З якими ризиками Ви стикаєтеся, працюючи в Україні, і як мінімізуєте їх?

Х. Йюде: Основні ризики, з яким ми вже зіткнулися, це юридичні. Адже це все ще ринок, який розвивається, з його плюсами й багатьма мінусами, але нам просто потрібно бути тут і уважно стежити за перебігом подій та законодавчими змінами. Є також економічні та політичні ризики. Звичайно, стабільність валютного курсу теж, але ми працюємо в усьому світі, і Україна не є унікальною з цього погляду.

: Як Ви справляєтеся зі шкідливими викидами вантажівок, і чи є у Ваших планах електричний вантажний автомобіль?

Х. Йюде: Із запуском нашого наступного покоління вантажівок екологічний сталий розвиток став основним трендом діяльності компанії. 2018 року Scania зробила подальші кроки, щоб прискорити перехід до екологічних транспортних рішень. Сталий розвиток більше не є вибором, це вимога сьогодення. Наші клієнти очікують цього від нас, а їхні клієнти вимагають від них. Рішення Scania базуються на трьох основних напрямах: паливна ефективність, альтернативні види пального та смарт-технології. На даний момент Scania пропонує найширший асортимент двигунів на альтернативному пальному, включаючи газ, біогаз, FAME, біоетанол, VHO та інші. Наші інженери також ретельно працюють над розробкою електричних вантажівок, але зараз, з огляду на наявні ресурси та інфраструктуру, ми більше віримо в гібридні трансмісії. Минулого року ми представили гібридні вантажівки Scania з електродвигуном та модулем для підзарядки (PHEV) для перевезень у містах. Ці вантажівки можуть рухатися в повністю електричному режимі без будь-якої підтримки двигуна внутрішнього згоряння. Scania також бере участь у ряді глобальних пілотних проектів з тестування автономних транспортних засобів та eHighways.

: Як ви піклуєтеся про безпеку водія?

Х. Йюде: На безпеку дорожнього руху можуть впливати різні чинники, основними з яких є водій, транспортний засіб та інфраструктура. У Scania ми працюємо над підвищенням безпеки дорожнього руху за допомогою технічних рішень, навчання, а також різноманітних ініціатив, які сприяють безпеці дорожнього руху. Але всі ці сфери мають одну спільну рису — вони орієнтовані на водія. Scania вважає, що водій є найважливішим суб’єктом для підвищення безпеки дорожнього руху. Технології або системи, які ми надаємо, повинні підтримувати водія, щоб він міг приймати правильні рішення за кермом. Існує чимало систем, які підвищують безпеку, такі як електронна система контролю стійкості, система попередження про вихід за межі смуги руху, адаптивний круїз-контроль та ін. У новому поколінні вантажних автомобілів Scania значно поліпшила як активну, так і пасивну безпеку, запропонувавши низку функцій, які захистять тих, хто перебуває всередині кабіни, і інших учасників дорожнього руху. Компанія Scania підрахувала, що завдяки впровадженню бокових подушок безпеки кількість водіїв, які гинуть під час аварій при перекиданні автівки, потенційно може бути зменшена на 25%.

Ми також пропонуємо нашим клієнтам навчання водіїв Scania і послуги професійного коучингу водіїв. Наші курси навчання спрямовані на негайне підвищення безпеки дорожнього руху, паливної економічності та надійності автотранспорту.

: Які плани компанії на найближчі три роки?

Х. Йюде: Я дуже позитивно налаштований щодо перспектив в Україні. Гадаю, ми побачимо, як ринок поступово покращуватиметься й зростатиме далі. Наша мета — розвиватися разом із ринком і залишатися лідером у нашому бізнесі, тож ми будемо й далі розвивати наш портфель послуг, дилерську мережу та надавати індивідуальні рішення для кожного клієнта.

Читайте також: Ведення бізнесу в Україні в період політичної нестабільності: що потрібно взяти до уваги

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
  •  

Напишіть коментар