Інтерв'ю Вибір редакції Українська макроекономіка

Ми стояли біля витоків економічного місіонерства

Директор компанії Sika Україна Олександр Панченко про дивовижний винахід, який 100 років тому започаткував компанію, про основоположні цінності Sika, про європейські бізнес-моделі та їхню інтеграцію в українське середовище, а також про те, чому вести справи у Швейцарії простіше, ніж в Україні. В ексклюзивному інтерв’ю спеціально для .

«Ми не продаємо послугу, ми пропонуємо комплексне рішення існуючих проблем», – зауважує керівник української Sika, яка успішно розвивається в нашій країні вже два десятиріччя. Вікова історія Sika почалася у Швейцарії, а зараз представництва компанії розташовані в усьому світі і це завдяки копіткому підходу до справи, високому професіоналізму та вірності корпоративним цінностям. Як каже Олександр Панченко, у них немає більш чи менш пріоритетних замовлень, адже неможливо вирізнити, що важливіше – надійно збудований шляхопровід чи якісно зібраний автобус.

Перед тим як братися за роботу, фахівці проводять ретельне дослідження, в ході якого підбирають саме ту групу матеріалів, що підходить для конкретного замовлення. Sika – це не продаж, це перш за все високоякісний сервіс. І тільки з таким підходом компанія може рости і розвиватися в цивілізованому світі.

: Олександре, розкажіть про коріння компанії Sika. Яка ідея цього бізнесу?

О. Панченко: Ідея створення компанії Sika була започаткована в 1910 році, коли відомий швейцарський хімік Каспар Вінклер, зіштовхнувшись із проблемою гідроізоляції тунелей, що почали масово будуватись у Швейцарії, винайшов домішку для бетонів Sika 1. Із застосуванням цієї домішки стало можливим виробляти спеціальні водощільні бетони, які унеможливлювали просочування води крізь бетон. І саме цього року була заснована компанія Sika та започаткований грандіозний шлях успіху та розвитку. На сьогоднішній день, офіційні представництва нашої компанії розташовані в 99 країнах світу і до кінця року, підписавши угоду із однією з азійських країн, ми досягнемо ювілейної цифри 100.

7 основних напрямків роботи
• виробництво домішок до бетону;
• гідроізоляція;
• промислові підлоги;
• дахи (матеріали для гідроізоляції дахів);
• герметизація і ущільнення;
• ремонт бетону і залізобетону;
• промисловість — реалізація комплексних рішень в автомобільному та автобусному будуванні, вагонобудуванні, будівництві тощо.

Sika налічує понад 150 виробництв на всіх континентах, на яких працює близько 17000 людей. Технічні інноваційні центри компанії розташовані в США, Швейцарії, Німеччині, Туреччині, Японії та інших країнах.

Особливу увагу ми приділяємо гармонії з навколишнім середовищем, відповідності найсуворішим вимогам екології, суттєвому зменшенню викидів. Саме цьому найбільші підприємства нашої компанії розташовані в Альпах Швейцарії та Австрії поряд із відомими гірськолижними курортами.

: На якому етапі розвитку компанії було прийняте рішення зайти в Україну?

О. Панченко: Sika переважно створює свої дочірні компанії методом брунькування. Ще до початку Другої світової війни були засновані дочірні компанії у Німеччині та Австрії, Франції та Італії. Пізніше і в інших країнах Європи. Після руйнування «східного муру» та відкриття польської філії Sika, в червні 1997-го, ми з колегами брали участь в автомобільній виставці SIA в Києві, що проходила тоді на території ВДНГ.

А вже наприкінці року я підписав контракт на представництво інтересів Sika Поланд в Україні, 2001 року я очолив представництво Sika Poland в Україні, а вже 22 липня 2004 року була зареєстрована компанія Sika Україна. Отож, в Україні Sika працює в різних формах із 1997 року, тобто понад 20 років. На сьогодні ми маємо головний офіс у Києві, та представництва у Львові та Дніпрі.
До речі, в 2012 році на території України, у Києві було відкрито наш перший завод з виготовлення домішок до бетону. Продукцію для інших галузей ми поки що імпортуємо з Європи.

: Як з Вашим приходом в компанію Sika трансформувалася управлінська та бізнес-моделі?

О. Панченко: Я працюю в компанії від самих витоків. І від самого початку ми вибудували для себе таку бізнес-модель, яка допомагає нам існувати, бути конкурентноздатними та адаптуватись до умов оточуючого середовища. Передусім, найголовнішим для нас є клієнт, його вимоги, побажання, завдання.

Роби для клієнта так само, як для себе – наше головне правило та запорука успіху.

Не менш важливою складовою успіху є працівники нашої компанії. Команда професіоналів гартувалась не один день, ми разом проходили через терни до зірок. Злети та падіння, усі випробовування, що були наслані на нас, ми проходили завдяки монолітності, дружбі, повазі один до одного.
За таких умов, головною метою керівника є побудова найбільш сприятливої управлінської моделі. Відповідно до історичних, ментальних, бізнесових факторів для нашого ринку найбільш відповідала польська модель. Звичайно ж, вона отримала деякі зміни, наприклад, після численних потрясінь, які випадали на долю України, починаючи з 2000 року. Тепер наша бізнес-модель цілком адаптована до існуючих умов, стійка до коливань та непередбачуваностей ринку, передбачає постійне вдосконалення та навчання персоналу та інше.

: Протягом свого існування компанія стала більшою за штатом чи, навпаки, зазнала численних втрат?

О. Панченко: Компанія росте за вимогами ринку. Зараз наша команда відносно невелика і налічує 35 чоловік. Для порівняння у наших сусідів польської Sika штат налічує 200 осіб. Ми б, напевно, могли бути набагато більшими, якби не ті події, які відбулися в Україні, економічні дефолти та інші несприятливі для бізнесу події.

: З якими топ-5 труднощами компанія стикається в Україні?

О. Панченко: У першу чергу я би назвав забюрократизованість системи, безмірну кількість дозвільних процедур, досить тривалий перехідний період адаптації українських норм до європейських. Також неможливо ігнорувати факт низької кваліфікації працівників.

У нас є безліч університетів, інститутів та інших закладів вищої освіти. Але ж ринок та умови вимагають професійних робітників середньої ланки та й просто висококваліфікованих будівельників. А нумо зайдіть на будь-який будівельний майданчик та запитайте про посвідчення фахової освіти? Я впевнений, що такі посвідчення є тільки в кранівників та газоелектрозварювальників. І все. Крапка.

: В чому головна відмінність роботи у Швейцарії та Україні?

О. Панченко: У Швейцарії працювати простіше, тому що у них усе створювалось і не руйнувалось протягом тисячі років. На Заході величезна увага приділяється освіті та отриманню профільних знань, які можна практично застосовувати в конкретній галузі, а не вписувати в резюме. І ще важливо, що у них бізнесмени займаються бізнесом, а політики – політикою. В Україні, навпаки, політика зрослася з бізнесом, і народився олігархат.

На мій погляд, Україна на вірному шляху. А бізнес впорається, навіть, якщо йому не допомагати. Хоча б не заважати…

: Як Ви вважаєте, що могло б стати ключовою перевагою для України серед країн Східної Європи для потоку інвестицій? Що Україна повинна зробити, щоб цю перевагу отримати?

О. Панченко: Ключовою перевагою для України повинен бути розворот усієї бюрократичної машин обличчям до бізнесу, реформування економіки не на папері, а в дійсності. Наявними прикладом цього може бути швейцарська економіка. Самоврядування у кантонах та напівкантонах, гнучка податкова політика, приведена до ладу банківська система та система кредитування бізнесу – усе це складові міцного економічного фундаменту Швейцарії. А тепер повернемося в Україну. Уявімо собі, що одна з іноземних компаній хоче інвестувати, наприклад, 10 мільйонів євро. Треба придбати землю. Не можемо, бо такого немає в законодавстві. Треба створювати українську структуру. Підвести комунікації це взагалі практично неможливо! Немає державного сприяння. Візьміть генеральні плани розвитку та забудови навколишніх та близьких до Києва районів.

Що ми побачимо? В основному земля призначена для житлової та котеджної забудови. А це означає відсутність надходжень до місцевих бюджетів, тому що житло – це пасив. А податки принести може тільки актив. Створити нові та додаткові робочі місця може тільки активний бізнес. І тоді усе довкола розвивається та множиться.

Хотілося також наголосити на активній участі у розбудові економічних та бізнесових стосунків Посольством Швейцарії в Україні. Протягом 25-ти років від початку встановлення дипломатичних відносин між Швейцарією та Україною Посольство Швейцарії є передовим форпостом у просуванні, налагодженні та підтримці усіх здорових та передових починань у бізнесі, науці та культурі. За допомогою Посольства були ініційовані та проведені чисельні благодійні та культурні заходи, організований у Києві Перший Будівельний бізнес форум за участі провідних швейцарських будівельних компаній.

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

 

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
  •  
  •  

Напишіть коментар