IT і електроніка Інтерв'ю Вибір редакції

IT може стати тим флагманом, який виведе Україну на новий рівень розвитку

Керуючий директор компанії Luxoft Ukraine Олександра Альхімович про сучасні моделі ведення бізнесу, складнощі розвитку IT в Україні, про способи підтримки і утримання співробітників і про те, чому таланти продовжують виїжджати з країни.

«Виконання зобов’язань і довірчі відносини з клієнтами — ось наші головні цінності», — зазначає керівник провідного постачальника послуг в галузі розробки програмного забезпечення та інноваційних IТ-рішень Олександра Альхімович. Висока якість послуг, клієнтоорієнтованість, комплексні та інноваційні рішення, сильна команда професіоналів, яка постійно поповнюється новими талантами — все це запорука незмінного успіху компанії у кожній країні, де знаходяться її центри розробки. Незважаючи на те, що штаб-квартира розташована у Швейцарії, Luxoft не асоціює себе з якоюсь конкретною країною — «якість послуг не залежить від локації, ми глобальна компанія». Безумовно, ведення бізнесу в різних країнах відрізняється. Україна знаходиться на переломному етапі розвитку, є багато недосконалостей і труднощів, але директор українського Luxoft та її велика команда називають їх «викликами», які слід прийняти і професійно ними управляти.

: Олександро, розкажіть про Luxoft, її цінності, місію, принципову відмінність від інших IT-компаній.

О. Альхімович: Luxoft існує вже 17 років. Змінивши кілька витків розвитку, сьогодні це глобальна компанія, яка представлена у 19 країнах світу і має 39 центрів розробки. Стратегія розвитку локацій зумовлена зростаючими потребами клієнтів, що стимулює компанію розвиватися в Американському (США, Мексика) і Азіатсько-Тихоокеанському регіонах (В’єтнам, Малайзія).

Поєднання різних культур, підходів та традицій поставили перед менеджементом завдання формувати єдину корпоративну культуру, цінності та принципи, декларуючи ключову місію – випереджати очікування клієнтів, об’єднуючи можливості технологій, професійні таланти, інновації та високі стандарти якості. One company — one goal — це основний принцип, який поділяють співробітники компанії при реалізації проектів і досягнення цілей незалежно від їх географії.

: На якому етапі розвитку було прийнято рішення заходити в Україну?

О. Альхімович: В Україні Luxoft успішно реалізує операційну діяльність вже протягом 12 років. Наша країна була обрана для співпраці, тому що, по-перше, це великий ринок праці, по-друге, тут багато фахівців з глибокою базовою освітою у математиці, фізиці, інженерії, по-третє, Україна близька до Європи, причому, не тільки географічно, а й культурно.

: Як трансформувалася бізнес-модель Luxoft в Україні?

О. Альхімович: Я назву кілька трендів ключових змін — диверсифікація бізнесу в нових вертикалях і ринках, таких як медицина і фармацевтика, експансія у сектор бездротових технологій, поглиблення експертизи Luxoft у сегменті телекомунікацій, зростання присутності на ринках США і Азії, нарощування експертизи у галузі «великих даних». А також розширення поточних лінійок бізнесу в таких індустріях, як фінанси, автомотів, енергетика, телеком.

Недавні придбання дозволили розширити клієнтську базу Luxoft, знизити поточну концентрацію компанії на певних клієнтів і сформувати комплексний каталог сервісів.

: Ви придбали консалтингову компанію Excelian. У чому полягала бізнес логіка даного рішення?

О. Альхімович: Так, дійсно, у 2015 році Luxoft придбав компанію Excelian, що базується у Великобританії, яка займається системною інтеграцією, а також надає консультаційні послуги, спеціалізуючись на ПО в галузі торгівлі та управлінні ризиками для фінансового сектора і товарних ринків. Експертиза компанії включає впровадження фінансових програмних платформ, створених такими лідерами індустрії, як Murex, OpenLink і Calypso.

Можливості компанії Excelian у сфері технологічного консалтингу та досвід Luxoft у розробці ПО, а також глибокі технічні та предметні знання фахівців обох компаній дозволили створити комплексний центр інформаційних технологій, який надає різні послуги у галузі фінансових, фондових і товарних ринків, включаючи системну інтеграцію, технічний консалтинг, розробку ПО і технічну підтримку. Однак важливо розуміти різницю — ми не поглинаємо компанії, а інтегруємося з ними для досягнення конкретних тактичних і стратегічних цілей.

: Олександро, назвіть топ-5 складнощів ведення бізнесу в Україні.

О. Альхімович: Перші три стосуватимуться освіти.

  1. Наша освітня система генерує фахівців, чий рівень не відповідає вимогам бізнесу. ВНЗ готують до чогось не до того, що потрібно саме тут і зараз.
  2. Великий відтік умів — талановиті учні старших курсів переїжджають вчитися до інших країн (Польща, Чехія) і часто не хочуть повертатися сюди, в Україну.
  3. Наші стандарти підготовки в навчальних закладах не відповідають міжнародним стандартам. Я сама викладаю (і не тільки в Україні), тому різницю мені чітко видно.
  4. Слабка нормативно-правова база у захисті прав інтелектуальної власності, складнощі з ввезенням прототипів обладнання, працевлаштуванням іноземних громадян.
  5. Відсутність стратегії розвитку ІТ-індустрії на рівні держави. Бізнес і держава повинні працювати над прозорою стратегією розвитку

Ми зі свого боку не сидимо склавши руки, і намагаємося виправити існуючі проблеми: ведемо діалог із владою, намагаємося допомогти, як консультанти, експерти та драйвери змін.

: Як Ви вважаєте, яка ключова перевага може відкрити потік інвестицій в Україну?

О. Альхімович: У першу чергу, це стабільність банківської системи, адже будь-які інвестиції повинні десь перебувати. Потім я б назвала врегулювання валютного ринку, чітко налагоджену податкову політику і судову систему.

Бізнес любить тишу і зрозумілі правила гри, вони можуть бути складними, але обов’язково прозорими. Поки цього немає, створюються труднощі, які є істотним стримуючим фактором для більш активного економічного розвитку України.

: Охарактеризуйте сьогоднішній діалог держави і IТ-ринку.

О. Альхімович: Держава робить низку комплексних дій щодо стабілізації економічної і політичної ситуації в країні. Наприклад, підписання торгових угод з ЄС і Канадою, реформи у сфері закупівель, енергетиці, освіті. Важливою подією в історії нашої країни стала відміна візового режиму з країнами Європейського Союзу.

Бізнес почали чути, а діалог з владою набув конструктивності. Так, потрібно бути проактивними, об’єднуватися з партнерами, конкурентами, галузевими асоціаціями та говорити в один голос. Важливо підтримувати діалог з різними інститутами, причому, не тільки в Україні, а й за її межами.

: Наскільки відрізняється підхід до роботи у Швейцарії та Україні?

О. Альхімович: У швейцарському офісі сконцентрований ключовий склад топ-менеджерів компанії. Це та локація, яка генерує і задає темп розвитку, але підходи до роботи скрізь однакові. Як вже зазначалося, ми не виділяємо якусь країну як головну. Нам важливо, щоб клієнт розумів — ми працюємо в компанії, яка декларує єдину місію, цінності та рівень якості незалежно від локації. Крім того, ми дуже цінуємо нашу команду і робимо все для того, щоб люди розвивалися і будували кар’єру в нашій компанії.

: На ринку відсутні компанії, де немає мінливості кадрів. У вас вона мінімальна?

О. Альхімович: Згодна з вами, що немає компаній, в яких немає плинності. Для кожної індустрії існують свої бенчмарки. Однак тут немає нічого спільного зі зневагою співробітниками. Наша HR-стратегія сфокусована за низкою напрямів — управління талантами, навчання і розвиток.

Навчання для нас є принципово важливим, адже ми прагнемо побудувати економіку знань, працюючи в період постійних змін та епоху роботів, штучного інтелекту та автоматичного кермування. 65 % дітей, які зараз йдуть до школи, будуть працювати в професіях, яких ще не існує. Чому і як їх вчити? Аналогічне питання ми задаємо собі, як компанія, чому вчити наших співробітників, щоб вони були затребувані через 3-5 років? Тому навчальні програми компанії спрямовані на розвиток технічних знань, особистісних характеристик і занурення в індустрію.

: Як Ви оцінюєте IТ-школи, що відкриваються у Києві?

О. Альхімович: Думаю, це позитивний тренд. На сьогоднішній день приватні школи і комерційні ініціативи навчилися готувати непоганих тестувальників, аналітиків, дизайнерів і проектних менеджерів, використовуючи у своїх підходах міжнародні та сучасні освітні практики.

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

  •  
  •  

Напишіть коментар