Інтерв'ю Вибір редакції Українська макроекономіка

Бізнес – це одна частина мене, інша – це благодійність. А моя мета – досягти балансу та гармонії між ними

Патрисія Шморгун-Гаврилишин – співзасновниця Porcelain Group і Pechersk School International (PSI), та співзасновниця Сімейного Благодійного Фонду «Богдана Гаврилишина», про історію створення та розвитку мережі приватних клінік Києва, про психологію бізнесу та філософію першокласної медицини, про те, як зробити так, щоб люди прагнули на вас працювати, про Україну на світовій арені та її бізнесовий імідж. В інтерв’ю спеціально для .

Гени, напевно, дають своє — донька відомого мецената та громадського діяча Богдана Гаврилишина не змогла насолоджуватися тихим щастям десь у Женеві. Вона відчувала потребу зробити щось корисне, достойне, таке, що буде допомагати людям і полегшуватиме їм життя. Продуктом її праці стала клініка Porcelain, одна з кращих сьогодні у Києві. У клініках надаються стоматологічні, офтальмологічні, Wellness та SPA послуги. Тут працюють справжні майстри своєї справи, віддані роботі та групі клінік. І майже за 23 роки Патриція Шморгун та Porcelain стали частиною історії української столиці. А починалося все з маленького стоматологічного кабінета, за яким стояли великі люди.

: Патрисіє, розкажіть, будь ласка, як виникла ідея відкрити власну клініку?

П. Шморгун: Ішов 1995 рік. Я була вагітна третьою дитиною і ми з сім’єю жили на чотири країни – Швейцарія, США, Росія та Україна, і я була повністю зайнята родиною. Але я почала відчувати, що мені вкрай потрібна власна справа. По-перше, щоб мати фінансову незалежність, по-друге, заради власної самореалізації. В мене було широке коло знайомих, у нашій квартирі у центрі Києва часто збиралися гості, яким я розповідала, що хочу інвестувати у невеличкий, але цікавий та корисний проект. Ми відкрили маленьку стоматологічну клініку, яка на той час мала лише 2 крісла. Наше рішення було таке: нехай це буде лікарня лише з двома стоматологічними кріслами, але послуги, які у ній надаватимуться, будуть найвищого ґатунку. І ми почали працювати. Так почалася історія Porcelain Group, яка сьогодні має вже 5 клінік у Києві.

: Звідки Ви черпали знання як будувати та вести бізнес?

П. Шморгун: Мій батько мав величезний управлінський досвід. За його ініціативою був заснований Міжнародний інститут менеджменту у Києві (МІМ-Київ). І це завжди було для мене прикладом. За освітою я психолог і від природи маю сильну інтуїцію, і це мені дуже допомагає у бізнесі та у житті. Крім того, від 15-ти років кожного літа я працювала на різних роботах, і набула багато досвіду роботи та спілкування з людьми. Це теж далося взнаки у розвитку бізнесу. Я також і поліглот.

: Porcelain має свою власну філософію? У чому вона полягає?

П. Шморгун: Звичайно має. Це фундамент нашої клініки. Ми з Ольгою Немченко, моєю партнеркою по бізнесу, вибудовували нашу філософію крок за кроком протягом довгих років, ніколи не забуваючи про головну мету

Наша мета полягала в тому, щоб створити невеличку, але одну з кращих клінік у Києві. Нас не вабили масштаби, для нас головним пріоритетом була якість.

Наша філософія складається з 4 основних принципів:
• безпека (стосується пацієнтів, клієнтів і усіх співробітників компанії);
• професіоналізм (постійний професійний розвиток та самореалізація);
• команда (увага та довіра один до одного як до незалежних професіоналів);
• прозорість (чесність у веденні бізнесу, демократичні рішення).

: Чи були моменти, коли Ви помилялися?

П. Шморгун: Якщо Ви не готові помилятися, то немає сенсу братися за власну справу. Помилки неминучі, і невдачі навчають та допомагають робити зміни. Ми з Олею поміж собою часто говоримо: «Криза – це ріст». І так воно є насправді.

: Як у компанії йдуть справи із плином кадрів?

П. Шморгун: У нас мізерний відсоток людей, які звільняються. Провідні фахівці Porcelain працюють довго, по багато років, тому навіть якщо ви давно не були в клініці, то напевно зустрінете знайомого лікаря, медсестру, менеджера (посміхається). Ми пишаємося тим, що починали з семи людей у штаті, а зараз у нас 150 спеціалістів, які зайняті не лише у стоматології, а й в офтальмології, у сфері охорони здоров’я та краси. Звичайно, були і звільнення, але від нас йшли ті, хто або не дотягував до нашого рівня, або мав інші плани на життя.

Дуже важливо, щоб кожен, хто працює у компанії, мав чітку посадову інструкцію з чіткими обов’язками і так само чітко розумів свою відповідальність. Роками перевірено, що завдяки такій умові люди працюють краще. Гарна робота персоналу є запорукою лояльності цілих поколінь пацієнтів у Porcelain.

: Патрисіє, чи однакові цінності в Україні та Швейцарії?

П. Шморгун: Звісно, у кожної країни власний культурний код, проте ми в Porcelain дотримуємося інтернаціональних цінностей, найголовніша з яких —професіоналізм. І ми докладаємо максимум зусиль, щоб повністю цьому відповідати.

Наша філософія і наша гордість – вибирати талановитих людей, давати їм знання та можливості для розвитку і самореалізації.

Ми віримо у те, що кожен наш співробітник може розвивати власний талант, продовжувати навчатися і прогресувати, працюючи у нашій компанії. Зазвичай, ми вирощуємо фахівців у своїй клініці, тому багато нових кадрів спочатку працюють як асистенти, а потім вже стають лікарями. Процес навчання може тривати від 18 до 24 місяців.

: Що для Вас найскладніше у процесі керування?

П. Шморгун: Перш за все, має бути постійний діалог між керівництвом та персоналом. Також, ми дуже дисципліновані фінансово. А ще зауважу, що менеджмент вірить у делегування своєї відповідальності, і чим більше своєї відповідальності делегує керівництво, тим краще працює компанія.

: Як вважаєте, Вас у компанії бояться чи ні?

П. Шморгун: Я не схвалюю контроль і не люблю, коли мене бояться. Ми ставимося до наших співробітників як до колег, наприклад, ми часто працюємо у нашому кафетерії O’CAFE, нам подобається бути ближчими до наших людей. Однак, незважаючи на таку демократичність, я дуже вимоглива. Моя улюблена фраза:

Диявол – у деталях. І це, до речі, стосується абсолютно усього.

: Патрисіє, чи доводилося Вам, як керівнику, віддавати перевагу інтуїції у той час, коли цифри та факти говорили протилежне?

П. Шморгун: Коли ти інвестор, то змушений у більшості випадків орієнтуватися на цифри і факти, адже саме так будується фінансова дисципліна. Проте навіть у своєму раціоналізмі не слід забувати про роль керівника, яка полягає у тому, щоб знайти баланс між фактами, інтуїцією та досвідом. Треба вміло балансувати. Ця майстерність приходить з роками і інтуїція може мати неабияке значення.

: Ви сказали, що професіоналізм — найголовніша цінність у Вашій компанії. Чи відвідуєте Ви особисто конференції, семінари, виставки, щоб слідкувати за інноваціями?

П. Шморгун: Ми з моєю партнеркою постійні учасники стоматологічних виставок в кожному відділенні, на яких демонструють нове обладнання, розповідають про інновації, обговорюють останні новини ринку. У нашій компанії не лише топ-менеджмент відвідує профільні заходи та навчальні майстер-класи, а й вся команда вчиться — і стоматологи, і офтальмологи, і майстри з Wellness та SPA тощо. Ми в принципі відкриті до всього нового.

: Чи було таке, щоб хтось намагався скопіювати досвід Porcelain?

П. Шморгун: Так, і я не вважаю це чимось поганим, бо це означає, що ми робимо щось дуже гарне. Однак нікому не вдасться стати такими самими, як Porcelain: ми постійно змінюємося, аналізуємо помилки, вдосконалюємося. І до речі, колись ми розглядали можливість запровадити систему франчайзингу в Porcelain Group, але згодом відмовились від цієї ідеї.

: Чи відчуваєте Ви себе справжньою бізнес-леді?

П. Шморгун: Цікаве запитання (посміхається)… Скоріш за все, в мені бачать бізнес-леді інші. Проте я б хотіла, щоб люди сприймали мене як business-woman, для мене це більш глибоко, і щоб запам’ятали мене як людину, яка зробила щось важливе та корисне. Бізнес – це одна частина мене, інша – це благодійність. Моя мета – досягти балансу та гармонії між ними.

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

 

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
  •  
  •  

Напишіть коментар