Інтерв'ю Уроки для бізнесу

 “У моєму світі перемогти може кожен. Треба просто зробити перший крок”

Інтерв’ю з Миколою Сюткіним, керуючим партнером компанії «S & P» («Siutkin & Partners») про ціну лідерства, самовдосконалення, важливість викликів до себе та дзеркальне відображення усього цього на розвитку бізнесу

«S&P» — одна з небагатьох компаній в Україні на ринку ризикових інвестицій, яка допомагає іноземному бізнесу вільно інвестувати в Україну, зберігати та примножувати свої активи.

Як воно — бути очільником такої компанії? Які складнощі доводиться долати тому, хто одного разу прийняв рішення відстоювати інтереси бізнесу у вкрай складних конфліктах? Як це, розуміти, що від твого рішення залежить доля самого бізнесу та сотень людей?

Наша бесіда з Миколою Сюткіним показує, що в Україні є унікальні люди, «інакші», — зі своїми глибокими цінностями, розумінням себе в житті, розумінням свого місця та місії на ринку у нашій непростій державі та із своїм унікальним підходом до бізнесу.

LDaily: Миколо, розкажіть про компанію «S & P»: як вона виникла, як розвивалася? 

М. Сюткін: Ми створювали «Siutkin & Partners» більше 10 років тому. Це були цікаві часи, оскільки я і мої партнери прийшли на ринок із структурованого корпоративу (ми очолювали юридичні департаменти великих іноземних холдингів). Так, ми починали, як юридична компанія (ми адвокати і кандидати юридичних наук), але тривалий досвід в корпоративних і антирейдерських війнах змінив наш підхід. Ми зрозуміли, що юриспруденція може бути лише одним з інструментів, необхідних для успішної перемоги у найскладніших конфліктах. Тому ми не можемо сказати, що ми надаємо юридичні послуги, ми перейшли вже на інший рівень — консалтингу і комплексного супроводу бізнесу.

Але тоді ми й гадки не мали як запускати бізнес, виходити на ринок, як працювати з клієнтами. І саме наш досвід роботи в крупних компаніях дав нам, як потім виявилося, найнеобхідніше – структурований і системний підхід, чесність, розуміння цінності даного нами слова. Саме наш нелегкий 10-річний досвід роботи у корпоративному секторі дозволив зрозуміти, як мислить бізнес, які завдання він ставить перед ринком, яку якість роботи він хоче бачити і на який результат очікує у процесі співпраці. Якщо хочете знати, ми і мислимо по-іншому:

ми заточені під потреби бізнесу, роботу на результат у найкоротші терміни, з мінімальними фінансовими затратами

Наприклад, наш клієнт отримує висновок від юристів на ринку про можливості придбання землі та можливість інвестувати суму в $ 100,000,000. Якщо клієнт звертається до нас, ми говоримо, коли у нього почнуться «проблеми», яким чином і впродовж яких термінів він може втратити актив. Якщо прийме наші рекомендації і проведе низку захисних заходів – залишиться з активом у $ 100,000,000, якщо проігнорує ризики – втратить об’єкт або понесе значні витрати, намагаючись врятувати актив у процесі загострення «проблеми». Все максимально просто, прораховуєш ризики і контролюєш реальність, а не віддаєш себе і свій бізнес в руки випадковості.

Чому ми залишили високооплачувані посади у «класних» компаніях? Відповім так — стало тісно. Хотілося рости і розвиватися, а найбільше – застосувати свої знання не тільки в рамках однієї компанії, а допомогти бізнесу на різних ринках успішно інвестувати і примножувати свої активи. Робота в рамках однієї компанії, нехай навіть найбільшої, не могла дати такої можливості. А ми хотіли і хочемо, якби пишномовно це не звучало, — залишити свій слід в історії становлення України, і це саме те, що нас рухає вперед!

LDaily: Вашій компанії вже більше 10 років: які найскладніші, можливо, — найгучніші «кейси» були реалізовані вами за цей час?

М. Сюткін: Я думаю, що ви не знайдете в публічній площині багато інформації про нашу діяльність, про наших клієнтів або про успішні кейси. Ми цього просто не афішуємо, як і наші клієнти. Це свідома політика, є речі або справи, про які вголос не говорять. Хто ми, спитаєте Ви? Ми — це наш результат багаторічної роботи, ми — це успішно збережені активи наших клієнтів, ми — це врятований бізнес наших клієнтів. Можна говорити про те, який ти розумний, новаторський, інноваційний, показувати нагороди, публікуватися у рейтингах, виступати на всіх бізнес-заходах тощо. А можна просто добре робити свою роботу. Ми дотримуємося якраз саме такого підходу, тому що цілісні люди не мають необхідності комусь щось доводити.

LDaily: Чому вас навчили роки практики, і як ви вплинули на ринок?

М. Сюткін: Після 10 років, після створення «S&P» я можу сказати, що ми продовжуємо міняти «правила гри» в Україні, захищаючи бізнес і навчаючи його захищатися самому. І, якщо ви спитаєте мене: «Чи працює це?», я зі 100 процентною упевненістю можу сказати, що тільки це і працює. Конкретні дії, конкретні особистості та конкретні перемоги, які змінюють світогляд у всіх без винятку «гравців» ринку.

Нам навіть приємно, що нас зараз копіюють і намагаються дублікувати наші дії. Наприклад, саме компанія «Suitkin & Partners» вперше почала оперувати такими поняттями, як антирейдерство, ризиковість інвестицій, чорні юристи, сек’юритизація активів, мінімізація ризиків, і застосовувати все це на практиці. А сьогодні ця термінологія вже прижилася на ринку.

Причому, ми не просто змінюємо ринок, ведучи клієнта, ми разом з ним проживаємо наше життя. Від початку і до кінця. І це не бізнес — це набагато більше. Адже наші клієнти довіряють нам не тільки свій бізнес, але іноді і свободу, і навіть життя. Це дуже велика відповідальність і честь для нас. Тому, люди, які пройшли з нами крізь складні конфлікти, стають нам близькими людьми, а не просто клієнтами

LDaily: Які риси характеру об’єднують ваших клієнтів?

М. Сюткін: Найперше — таких людей об’єднує сміливість, причому, це стосується всіх сфер життя. Це люди, які самі собі кидають виклики, тому що їм не подобаються правила, які їм нав’язують ззовні. Найчастіше ми стикаємося з корупцією, зрадою партнерів або близьких людей, і ті, хто до нас звертається — це якраз та категорія людей, яка не замовчує про проблеми, а намагається їх вирішити, змінити життя, контролюючи його, і все це виключно у рамках закону.

LDaily: Миколо, ви зараз розповіли як про себе. Ваші клієнти так схожі на Вас…

М. Сюткін: Так, схожість дійсно є. По-іншому просто і бути не може. Не може сильна людина довіряти тому, хто слабший за неї, менш розумний і не настільки вольовий.

LDaily: Чи можна провести аналогію між вами і лікарями? 

М. Сюткін: Так, можна, але останнім часом нам більше подобається аналогія з гірськолижним інструктором. Він теж рятує життя, але лише тим, хто настільки розумний, щоб усвідомлювати, що без нього вони можуть і не спуститися.

LDaily: Я знаю, що друга ваша пристрасть – це триатлон. Як ви прийшли до триатлону?

М. Сюткін: Я з дитинства займався спортом і до 15 років вже був кандидатом у майстри спорту з веслування. Однак, був період, коли я не підтримував свій фізичний розвиток. Але настав момент, коли я усвідо мив, що потрібні зміни, і я знову повернувся до спорту. Чому саме триатлон? Напевно, доля: коли я вперше спробував той комплекс вправ, що включає в себе триатлон, я зрозумів, що в ньому є глибока філософія, особистісне зростання, і, звичайно, ті відкриття, які я роблю під час змагань, я переношу на бізнес-процеси і, навіть, на спілкування з клієнтами.

LDaily: Що вам дає триатлон?

М. Сюткін: Тренування особисто мені дають дуже багато. Це не тільки висока самоорганізація, розвиток сили волі або просто гарна фізична форма, це ще і розуміння того, що неможливо зростати, підвищувати рівень в бізнесі, не розвиваючись у інших сферах. І мова не йде лише про спорт (для мене спрацювала саме ця сфера), я говорю про будь-який інший розвиток, для когось це може бути поезія, вокал, танці, шахи, музика і так далі. Тут важливо інше — чим би ви не захоплювалися, ви будете зростати лише тоді, коли будете підвищувати складність рівня.

LDaily: Чи могли б ви провести паралель між спортивними змаганнями та участю у корпоративних конфліктах? Можна говорити про схожість вищезазначених процесів? 

М. Сюткін: Є такі змагання під назвою «OTTILO». Це одна з найважчих у світі одноденних гонок на витривалість і в перекладі зі шведської означає «з острова на острів». Вона проходить у перший понеділок вересня у Швеції між 26 островами Стокгольмського Архіпелагу в холодних водах Балтійського моря. Команда з двох учасників перепливає з острова на острів, а по суші пересувається бігом. Учасники повинні подолати понад 50 етапів, намотуючи сумарно 10 км вплав і 65 км бігом. Час подолання дистанції — не більше 14 годин.

Але найскладніше у цій гонці те, що пару пов’язують одним шнуром (цахейлу), а це означає, що вся дистанція і фініш залежить від злагодженої роботи обох членів команди. За правилами гонки спортсмени не повинні віддалятися один від одного більш ніж на 50 м на суші і на 5 м у воді. Повна довіра між спортсменами це не примха, а необхідність, самопожертва, допомога, коучинг, ділитися їжею та водою і лише тоді можна говорити про проходження такої гонки.

Якщо говорити про складні війни, то наша робота з клієнтам дуже схожа на цю гонку, і перемогти в ній можна тільки разом, за умови стовідсоткової віддачі та довіри одне до одного.

LDaily: Що Вас ще захоплює, крім триатлону?

М. Сюткін: Гарне запитання (посміхається). У мене є низка захоплень, що не належать до моєї професійної діяльності. Перше це — портал lawyer.ua, — сервіс, призначений допомогти будь-якій людині (незалежно від його доходу) отримувати цілодобовий доступ до кваліфікованих юридичних послуг. Основна мета — підняти правосвідомість простих людей, допомогти їм зрозуміти свої права і навчити їх ними користуватися.

Друге захоплення — це Lawyers Academy — освітня платформа. Саме Academy покликана підвищувати кваліфікацію як персоналу, так і CEO. Особливою популярністю в бізнесі користуються корпоративні програми, тренінги, семінари з різноманітних тематик.

Але моя справжня пристрасть і захоплення — це видання LDaily. Ідея щодо створенню LDaily прийшла до мене в момент усвідомлення того, що в країні немає майданчика, де перші особи крупного бізнесу могли б вільно і відкрито ділитися власним досвідом, практикою, успіхами та невдачами у бізнесі. На превеликий мій жаль, журналістика практично перестала існувати у чистому вигляді, підбір людей, які дають інтерв’ю, у багатьох виданнях відбувається на основі комерційних розрахунків. Ми ж хочемо дати можливість бізнесу говорити про важливі для них речі, надати можливість вільно висловлюватися і визначати свої цінності та місію.

Текст: Жанна Гаращук

  •  
  •  

Напишіть коментар