Новини

Співзасновник Facebook закликав США зруйнувати монополію соцмережі

У глави Facebook Марка Цукерберга куди більший вплив, ніж у кого-небудь в американському уряді або приватному секторі США, вважає співзасновник соціальної мережі Кріс Хьюз. У своїй колонці для The New York Times він написав, що за минулі два роки пан Цукерберг допустив велику кількість помилок, і владі США потрібно покінчити з монополією Facebook.

Пан Хьюз розповів, що останній раз зустрічався з Марком Цукербергом влітку 2017 року. З тих пір його особиста репутація і репутація Facebook «різко погіршилися», стверджує співзасновник соцмережі. Він нагадує про скандал з витоком даних користувачів Facebook, а також пише про «жорстоку риторику» соцмережі, поширенні в Facebook фейковий новин і «необмежене прагнення захопити все більше часу і уваги» користувачів. «Я не працював у компанії вже десять років. Але я відчуваю почуття гніву і відповідальності», – пояснює Кріс Хьюз.

Він уточнює, що рада директорів Facebook виконує «скоріше консультативні», ніж наглядові функції, тому що 60% голосуючих акцій соцмережі належать Марку Цукербергу. Завдяки цьому він може особисто міняти алгоритми, що впливають на те, які новини бачать люди і які повідомлення будуть отримувати, які публікації вважаються образливими, які налаштування конфіденційності можна використовувати. Крім того, пан Цукерберг може «закрити конкурентів», купивши, заблокувавши або «скопіювавши» їх, стверджує Кріс Хьюз.

«Марк хороший, добрий чоловік. Але я розлючений, що його зосередженість на зростанні призвела до того, що він пожертвував безпекою і нормами пристойності заради кліків. Я розчарований в собі і в ранній команді Facebook через те, що ми не замислювалися, як алгоритм новинної стрічки може змінити нашу культуру, вплинути на вибори і розширити можливості наших лідерів. І я турбуюся, що Марк оточив себе людьми, які підтримують його переконання, а не кидають їм виклик», – написав пан Хьюз.

На його думку, уряд США має залучити Марка Цукерберга до відповідальності. Найближчим часом Федеральна торгова комісія США (FTC) може оштрафувати Facebook на $ 3-5 млрд за порушення конфіденційності персональних даних користувачів, проте цього буде недостатньо, переконаний Кріс Хьюз. За його оцінками, вартість Facebook оцінюється в $ 0,5 трлн, і їй належить понад 80% світового доходу від усіх соцмереж. Близько 70% дорослих американців користуються соцмережами, і переважна більшість з них використовують Facebook або належать їй Instagram і WhatsApp. «Сила Марка безпрецедентна. Прийшов час зруйнувати монополію Facebook», – закликає пан Хьюз.

Він упевнений, що домінування Facebook не випадково. Як пише співзасновник соцмережі, її стратегія «полягала в тому, щоб перемагати всіх конкурентів, а регулятори і уряд мовчазно, а часом і явно схвалювали це». Для вирішення ситуації він пропонує кілька заходів, в тому числі:

  • розділити Facebook на кілька компаній;
  • скасувати угоди по купівлі соцмережею Instagram і WhatsApp, а також заборонити будь-які злиття з цими компаніями на кілька років;
  • створити нове агентство для регулювання технологічних компаній: воно б займалося захистом приватного життя, а також встановлювало правила поведінки в соцмережах (наприклад, заборона на трансляцію жорстоких відео, – таких, як стрілянина в новозеландських мечетях).

Як вважає співзасновник Facebook, якщо не вжити заходів, то монополія соцмережі «ще більше посилиться». «Бізнес-модель Facebook заснована на тому, щоб залучити якомога більше нашої уваги, щоб спонукати людей створювати і ділитися додатковою інформацією про те, хто вони і ким хочуть бути. Ми платимо Facebook нашими даними і нашою увагою, і це в жодному разі не дешево », – додав Кріс Хьюз.

Читайте також: Facebook буде розробляти новий платіжний сервіс Whatsapp в Лондоні

Слідкуйте за нашим телеграм каналом: https://t.me/ldaily

  •  

Напишіть коментар