Новини

Результати роботи Нової митниці за 100 днів

Через епідемію не помітили, як Новій митниці виповнилося 100 днів.

Під час карантину здається, що зупинилось усе, за винятком критичної для країни інфраструктури. Але це не так: реформи тривають.

Результати роботи Нової митниці за 3,5 місяці:

📍 Запрацювали 7 сканерів на пунктах пропуску в Ягодині, Краковці, Раві-Руській, Шегинях, Ужгороді, Чопі та Порубному.

Уявляєте, сканери придбали ще у 2018 році. Втім, понад рік вони лежали на складах та покривались пилом, деякі — стояли на пунктах пропуску, але так і не були введені в експлуатацію. Наразі всі сканери працюють: час огляду фури в
середньому скоротився з 3-ох годин до 7-15 хвилин.

📍 Понад 500 найбільш одіозних співробітників митниці не потрапили до нової Держмитслужби — їх звільнили.

📍 Відбулися перші відкриті конкурси на заміщення вакантних посад в Новій митниці. 283 кандидати взяли участь у 37
конкурсах: в середньому — 8 претендентів на одне місце. Зокрема, на голів Одеської та Поліської митниць подалися 58 та 24 кандидати відповідно.

📍 Розробили онлайн-калькулятор розрахунку вартості розмитнення авто. Цей онлайн-сервіс у декілька кліків дозволяє порахувати суму податку, яку громадянину необхідно сплатити за ввезення вживаної або нової машини з-за кордону. Також сервіс підтягує дані щодо мінімальної, середньої та максимальної вартості вказаного авто за 2018-2019 роки. У базі доступна інформація про понад 2 300 моделей.

📍 Запустили онлайн-систему скарг на роботу Митниці. Вона дозволяє мінімізувати кількість необґрунтованих відповідей, безпідставних перекидань звернень та запитів поміж іншими органами державної влади. Консультанти надають відповідь в електронному вигляді протягом 5 днів. На сьогодні до системи надійшло 2038 звернень, 95% з яких — опрацьовані. Надіслати скаргу можна за посиланням https://cc.customs.gov.ua/ або подзвонивши на короткий номер 1548.

📍 Митниця відкриває дані — запустили інтерактивний модуль аналітики https://bi.customs.gov.ua/. Наразі він працює у тестовому режимі: перший розділ, присвячений скаргам, вже у вільному доступі. Тут у декілька кліків можна дізнатись, на роботу якої регіональної митниці скаржаться найбільше; скільки часу йде на опрацювання скарг; наскільки користувачі послуг Митниці задоволені результатом розгляду скарг. На сьогодні порталом скористалися близько 3000 користувачів. Найбільше запитів стосувалися Київської митниці — 245, Галицької — 215 та Одеської — 102. Невдовзі на порталі можна буде знайти інформацію й щодо товарообігу з іншими країнами.

📍 Запустили систему онлайн-орієнтувань спільно з правоохоронними органами: відтепер СБУ може надіслати доручення провести митний огляд товарів в електронній формі. Раніше правоохоронці надсилали подібні «орієнтування» у паперовому вигляді і на конкретний митний пост. Відслідкувати кількість та результативність таких “запитів” було неможливо. Це збільшувало кількість зловживань на місцях. Перехід на електронну систему доручень мінімізує ці явища.

📍 Провели перший відкритий електронний аукціон через ProZorro.Продажі. Відтепер Митниця має можливість продавати у прозорий спосіб товари, які власник не забрав до закінчення строків зберігання, та які досі знаходяться на складах митниць; які були виявлені під час митного контролю у зонах митного контролю, і власник яких невідомий; від яких відмовились на користь держави; які швидко псуються та мають обмежений термін зберігання.

📍 Усі митниці об’єднуються в єдину юридичну особу — у лютому Президент України підписав відповідний закон. На
це піде півроку — до вересня 2020 року. Об’єднання дасть можливість швидше звільняти та простіше наймати працівників; після переатестації перевести співробітників на контракти, при цьому підвищивши їм зарплатню; централізувати закупівлі товарів та послуг. Та найголовніше — митниці перестануть бути окремими “князівствами” зі своїми правилами гри.

📍 Відновили співпрацю з донорами. Раніше поміж донорських організацій було негласне правило — з митницею справ не мати. Через тотальну корупцію в держоргані. Нова митниця повернула довіру міжнародних інституцій. Натепер завдяки їхній підтримці ми впроваджуємо нові інфраструктурні проєкти (зокрема, +12 пунктів пропуску відкриємо до кінця року), якісні кадрові та функціональні зміни. Найскладніше у будь-якій реформи — це запустити в хід процеси оновлення, внести відповідні зміни в документи — від законів до внутрішніх наказів. Але цей етап ми пройшли, далі усе має піти швидше.

  •  

Напишіть коментар