Новини

Олександра Альхімович, керуючий директор компанії Luxoft Ukraine: Для нормального функціонування бізнесу вкрай важливі стабільні та передбачувані регуляторні механізми

Бліц-інтерв’ю з Олександрою Альхімович, керуючим директором компанії Luxoft Ukraine.

: Які основні показники за І півріччя 2019 року?

О. Альхімович: Luxoft Ukraine є частиною глобального Luxoft, тому ми не надаємо економічні показники українського офісу окремо. На сьогодні ми маємо три локації в Україні — це Київ, Дніпро й Одеса. Цього року Luxoft став частиною DXC Technology — американського технологічного лідера зі 130 000 співробітників та 6000 клієнтів у 70 країнах світу.

: Як співробітники впливають на успіх компанії? Які інструменти використовуєте для моніторингу їх ефективності? Що Ви робите з тими, хто недостатньо залучений до процесу? Чи допомагаєте їм знайти внутрішню мотивацію?

О. Альхімович: Спеціалісти Luxoft — це основа успіху компанії. Експертиза та досвід фахівців дають змогу Luxoft задовольняти потреби клієнтів і навіть перевищувати їхні очікування. Для вимірювання ефективності ми використовуємо систему KPI, яка залежать від проекту та підрозділу компанії.

Крім того, на підприємстві діє програма LuxGood — комплекс заходів та дій, спрямованих на забезпечення добробуту спеціалістів. Ми хочемо підвищити рівень самосвідомості серед фахівців у питаннях охорони здоров’я та покращити ефективність праці через підтримку гарного емоційного й фізичного стану. Крім того, проект покликаний запобігти «вигоранню» спеціалістів Luxoft. Усе це позитивно впливає на робочу активність наших спеціалістів.

Наша HR-команда реалізовує низку ініціатив, пов’язаних із підвищенням участі колег у різноманітних заходах: починаючи з корпоративних свят, навчальних програм — і до власної програми лояльності, мотиваційних зустрічей із відомими спікерами та ін.

: Поділіться планами на найближчі три роки. Чи плануєте Ви нові інвестиції в Україну?

О. Альхімович: Ми вважаємо, що найцінніше в Україні — це люди, тому, як і досі, ми інвестуватимемо в них. Ми плануємо продовжити співпрацю з університетами та іншими навчальними закладами, вкладати в розвиток талантів та перспективну молодь, активно долучатися до їхнього професійного становлення. Крім того, кожен проект, над яким працюють спеціалісти Luxoft в Україні, позитивно впливає на економіку та розвиває ринок праці: ми створюємо попит на необхідних спеціалістів і навчаємо власних фахівців.

: З якими проблемами стикається Ваш бізнес, працюючи в Україні?

О. Альхімович: У сфері IT — імовірніше, не проблемою, а ризиком, що становить загрозу для зростання компанії, — є питання нестачі кваліфікованих спеціалістів. І ця ситуація притаманна не лише Україні, а й світові, де, за різними підрахунками, через кілька років не вистачатиме декількох сотень тисяч технічних спеціалістів. Увесь світ рухається в бік інформаційних технологій, стає технологічнішим, підприємства проводять цифрову трансформацію свого бізнесу. Розробляючи рішення для наших клієнтів, ми часто стикаємося з малою кількістю спеціалістів на ринку праці, які мають знання й досвід із тієї чи іншої технології. Якщо не знайти таких спеціалістів вчасно, це може поставити під загрозу запуск проекту чи його якісну реалізацію.

Аби поліпшити цю ситуацію, ми проводимо навчання в середині компанії, у нас функціонують програми підвищення кваліфікації чи зміни професійного напрямку для спеціалістів. Також, щоб нівелювати різницю між університетськими знаннями та потребами ринку, ми маємо інтернатуру та стажування для студентів, тісно співпрацюємо з вишами.

Для нормального функціонування бізнесу вкрай важливі стабільні та передбачувані регуляторні механізми. IT-ринок не є винятком. Аби мінімізувати регуляторні ризики, Luxoft як член IT Асоціації України регулярно зустрічається із представниками законодавчої та виконавчої влади, бере участь у розробці нормативно-правових документів та пропозицій, які спрямовані на поліпшення бізнес-клімату в країні.

: Чи відчуваєте Ви зміни в бізнес-кліматі за час існування компанії на українському ринку?

О. Альхімович: Так, Luxoft представлений в Україні з 2005 року, і за понад 10 років ми відчували як негативні, так і позитивні зміни у бізнес-кліматі. Звичайно, що нестабільна економічна та суспільно-політична ситуація не впливає позитивно на розвиток бізнесу та сприйняття України іноземними партнерами як привабливого регіону для підприємництва.

Однак нині ми бачимо й відкрито демонструємо нашим іноземним клієнтам покращення бізнес-клімату. Це відбувається на тлі прийняття законодавчих ініціатив, мінімізації регуляторних ризиків, спільних проектів влади та учасників IT-ринку, завдяки яким країні вдалося досягти позитивних змін у світових рейтингах ведення бізнесу.

: Як зміна влади може вплинути на діяльність компанії? Чого очікуєте від нової влади? На Ваш погляд, чи повинна держава втручатися в роботу бізнесу?

О. Альхімович: Luxoft був і є поза політикою, ми не підтримуємо жодної політичної сили. Відповідно, наші очікування від нової влади такі самі, як і від попередніх, а саме: стабільність політичної та економічної ситуації в країні, діалог із галуззю для розробки необхідних для її розвитку нормативно-правових документів. Конкуренція на ринку IT відбувається на глобальному рівні, мобільність талантів змушує країни конкурувати між собою. Тому від ефективності дій влади щодо утримання та примноження людського капіталу також залежить майбутнє галузі в Україні.

: Що, на Ваш погляд, заважає бізнесу повноцінно функціонувати на українському ринку?

О. Альхімович: Кожен бізнес має свої та галузеві перешкоди, але для українського ринку вже традиційно характерні два виклики. Це економічна нестабільність та часта політична невизначеність. Однак останнім часом і владою, і самим бізнесом було зроблено чимало, щоб зменшити вплив цих викликів на діяльність учасників ринку. Тому вважаю, що є чинники, які впливають на роботу того чи іншого бізнесу, проте не можна говорити, що є щось одне, що сьогодні повністю заважає йому функціонувати.

: Найімовірніше, за час існування компанії були допущені помилки. Чи проводите Ви роботу над помилками? І хто Вам у цьому допомагає?

О. Альхімович: Звичайно, проводимо. Розуміння причин позитивних чи негативних наслідків дуже важливе для планування та побудови стратегії — як окремого підрозділу чи проекту, так і всієї компанії. Наші перші помічники — це самі спеціалісти Luxoft. Ми сформували та підтримуємо культуру зворотного зв’язку, регулярно проводимо опитування всередині компанії. Також у нас є окремий підрозділ, який саме й займається впровадженням змін на основі досліджень роботи та зворотного зв’язку від зацікавлених осіб.

Читайте також: Ведення бізнесу в Україні в період політичної нестабільності: що потрібно взяти до уваги

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
  •  

Напишіть коментар