Інтерв'ю Українська макроекономіка

Наша технічна експертиза, багатолітній досвід, комплексний підхід та надпотужна глобальна підтримка є нашими основними перевагами

Тетяна Вакалюк, директор ТОВ «Атлас Копко Україна», ділиться досвідом діяльності в секторі компресорного обладнання та його обслуговування на ринку України, розповідає про інвестиції у дослідження і розвиток нових продуктів, технологій і процесів, про особливості реалізації енергоекономних та екологічних проектів, які викликані вимогами часу, сучасними трендами та кліматичними змінами.

: Розкажіть, будь ласка, про «Атлас Копко Україна».

Т. Вакалюк: Наша компанія — це частина великої міжнародної Групи компаній Atlas Copco, ареал бізнесу якої охоплює сотні тисяч продуктів та найменувань для B2B сегменту. Загалом у групі, представництва якої працюють вже у понад 180 країнах світу, можна виділити чотири великі підрозділи — компресорної техніки та обладнання, вакуумних рішень, промислового інструменту та енергетичної техніки. При цьому наша компанія, «Атлас Копко Україна», наразі представляє найбільший із чотирьох глобальних напрямків — компресорний. Ми є прямим представником виробника в Україні та пропонуємо найсучасніші енергоефективні рішення для підготовки й виробництва стисненого повітря й газів, а також оптимізації, управління та моніторингу компресорних систем.

Якщо говорити стисло, то 99% промислових підприємств використовують стиснене повітря для основного чи допоміжного виробничого циклу. Тому ми працюємо з підприємствами абсолютно всіх галузей промисловості. Важливо, що ми не тільки продаємо компресорну техніку, генератори газів та інше обладнання, ми надаємо нашим замовникам комплексні рішення для ефективного оснащення та модернізації компресорних систем, а також здійснюємо кваліфіковане та сертифіковане обслуговування всіх наших продуктів та інсталяцій.

: Розкажіть, будь ласка, про сервісне обслуговування Вашого обладнання? Які маєте переваги?

Т. Вакалюк: Сервісне обслуговування обладнання наші спеціалісти виконують, керуючись відповідними регламентами, інструкціями та рекомендаціями заводу-виробника, використовуючи виключно оригінальні запасні частини та матеріали. Ми завжди рекомендуємо проводити технічне обслуговування своєчасно та в повному обсязі, оскільки тільки це забезпечує гарантовану безперебійну економну роботу обладнання. Іншими словами, це означає відсутність аварійних ремонтів, незапланованих простоїв, додаткових витрат та, зрештою, виробничих збитків.

Ми фокусуємося на довгострокових сервісних контрактах та вибудовуємо довготривалі чесні та прозорі відносини з нашими замовниками. Для ефективної взаємодії із ними, оперативного інформування та своєчасного обслуговування застосовуємо smart-систему зв’язку для компресорів, яка дає змогу дистанційно моніторити їхній статус та дозволяє перейти від сервісу аварійного до планового сервісу, тобто прогнозованого обслуговування, коли ми можемо передбачити, що станеться, та, найголовніше, своєчасно запобігти аварійним ситуаціям. Очевидно, що ніхто інший не знає так досконало обладнання, як його виробник. Наша технічна експертиза, багатолітній досвід, комплексний підхід та надпотужна глобальна підтримка, мабуть, і є нашими основними перевагами.

: Який головний критерій потрібно врахувати при обранні компресора? На що важливо звернути увагу?

Т. Вакалюк: Критеріїв може бути безліч, кожен замовник індивідуально визначає, яке виробниче завдання він вирішує, які є вимоги з урахуванням специфіки виробництва, що є необхідним та цінним. Водночас важливо усвідомлювати, що для забезпечення роботи будь-якої компресорної установки споживається значна кількість електроенергії. Тому ми радимо оцінювати не тільки і не стільки вартість первинної інвестиції, як загальні експлуатаційні витрати упродовж життєвого циклу. Тому що споживана електроенергія становитиме близько 70% загальних витрат, а вартість самого обладнання, для прикладу, становить усього близько 15%. Ще однією важливою складовою є після продажний сервіс, тобто якість та вартість обслуговування обладнання упродовж гарантійного та післягарантійного періоду. Завжди треба порівнювати «яблука з яблуками», тобто привезти до загального знаменника всі наявні альтернативи, — порахувати вартість одиниці стисненого повітря, що виробляється протягом визначеного періоду, порахувати строк окупності інвестицій.

: Чи великий у Вас штат? Як мотивуєте працівників? Чи відчуває компанія нестачу кваліфікованих кадрів?

Т. Вакалюк: Загалом в Групі працює понад 36 тисяч співробітників. Якщо ж говорити про Україну, то наша команда — це не тисячі й навіть не сотні, а поки що десятки спеціалістів, однак ми стрімко зростаємо та зміцнюємо присутність на ринку.

Звичайно, як, мабуть, у кожній міжнародній компанії, у нас існує власна система мотивації працівників. Якщо говорити про матеріальну сторону, то грошові бонуси та різні компенсаційні виплати, поліси медичного страхування, забезпечення обідами, додаткові оплачувані відпустки, в певних випадках — матеріальна допомога, тощо. Якщо ж подивитися на нематеріальну мотивацію, то це і програми навчання (як локально, так і за кордоном) і створення максимально комфортних умов праці, і, звичайно, можливість кар’єрного зростання не лише в рамках «Атлас Копко Україна», а й у межах Групи загалом. Ми віримо у корпоративні цінності, які нас об’єднують. Тому кожен співробітник у компанії має належну увагу, високий ступінь довіри, рівні умови для професійного зростання й розвитку не залежно від статі чи віку, а також чіткі KPIs для справедливого та конструктивного оцінювання успішності своєї праці. Одним словом, поводимося як відповідальний працедавець: докладаємо всіх зусиль, щоб робоче середовище, умови праці та стосунки всередині колективу сприяли безпеці та благополуччю наших співробітників.

Щодо нестачі кадрів, то я скоріше б сказала, що маємо складнощі з пошуком кандидатів, які мають адекватну самооцінку, правильну мотивацію та готові сумлінно працювати. Як правило, ми беремо потенційних спеціалістів, яких ретельно самі навчаємо. В Atlas Copco прийнято говорити так: «Ми залучаємо до роботи людей із правильним ставленням, а далі інвестуємо в розвиток їхніх знань та навичок». Для належної підготовки кадрів у нас розроблені комплексні програми навчання, і ми справді багато інвестуємо в людей, бо впевнені, що саме вони — наш основний актив. Наші кадри високо цінуються саме завдяки своїй високій кваліфікації.

: Чи можете охарактеризувати основні показники Вашої компанії? Які маєте цілі?

Т. Вакалюк: Ми зростаємо кожного року і ми прибуткові. Але якщо маєте на увазі конкретні фінансові показники, то Atlas Copco — компанія публічна, щорічний фінансовий звіт публікується та є у відкритому доступі.

Щодо другої частини Вашого питання, то наші цілі, а точніше, наша місія — це стійке прибуткове зростання, яке нам успішно вдається досягати і на ринку України. Таке органічне зростання має бути обов’язково соціально відповідальним, тому для нас люди, планета та прибуток — речі пов’язані. Так, маємо конкретні цілі щодо прибутковості та зростання виручки, щодо організаційного розвитку, безпеки та благополуччя наших співробітників, щодо корпоративної етики, щодо нашої продукції та послуг, а також збереження навколишнього середовища. А ще в Atlas Copco є хороша традиція: поставлені цілі, навіть дуже амбітні, обов’язково досягати.

: Які інновації застосовуєте у себе в компанії і які зараз на стадії розробки?

Т. Вакалюк: Новаторський дух — це життєво важлива складова корпоративної індивідуальності Atlas Copco та одна із наших фундаментальних цінностей. Компанія чимало інвестує в дослідження і розвиток нових продуктів, послуг, технологій та процесів. Приміром, 2018 року кількість зайнятих у сфері R&D становила 7,9% від загальної кількості працівників Atlas Copco, а це понад 2,9 тис. осіб.

Інноваційність демонструємо насамперед у наших продуктах та рішеннях. Продуктова лінійка оновлюється постійно. Тут тримаємо фокус на збереженні енергії, безпечності та ергономічності. Один із численних прикладів — безмасляний турбокомпресор Atlas Copco ZH 1000-3150, який завдяки унікальному дизайну дає змогу максимізувати економію енергії та мінімізувати експлуатаційні витрати, заощадити до 6% споживаної енергії порівняно з попередніми моделями, а це близько 26,5 тис. вуглекислого газу на щорічній основі. Для кращого розуміння — це еквівалентно викидам вуглекислого газу більш ніж 5,5 тис. легкових автомобілів протягом року.

Загалом, усі проекти для нових та оновлених продуктів мають чіткі та конкретні цілі щодо зниження екологічного впливу, а саме — скорочення викидів CO2 від спожитої енергії при операційній діяльності, скорочення відходів і споживання води. Так, згідно з однією із довгострокових цілей Групи, до 2030 року викиди вуглекислого газу мають бути знижені на 50%, що є досить амбіційно.

Звичайно, ми також активно працюємо в напрямі цифровізації, розробки автоматизованих рішень із потужною мережевою інтеграцією. Нині актуальними є проекти щодо використання штучного інтелекту для обробки даних, автоматизації маркетингу, інші цікаві проекти, зумовлені сучасними трендами.

: Які проекти реалізуєте? Якими проектами Ви особливо пишаєтеся?

Т. Вакалюк: Проектів у роботі чимало. Ми залучені до модернізації, переоснащення, розширення та нового будівництва. Це понад 250 активних проектів з продажу капітального обладнання та обслуговування різного ступеня складності. Запроваджуємо цікавий проект з оснащення системами швидкозбірних трубопроводів, що не вимагають зварювання та гарантують відсутність витоків і втрат стисненого повітря. Зараз фокусно працюємо з металургійним сектором, гірничо-збагачувальними комбінатами. Як завжди, тісно співпрацюємо з підприємствами харчової промисловості та фармацевтами, які мають особливі вимоги щодо якості стисненого повітря.

Ми з належною увагою працюємо над кожним проектом, бо цінуємо довіру наших партнерів. Завжди пишаємося, коли в результаті співпраці сприяємо успіху наших замовників, додаємо цінність їхньому бізнесу.

Не можу не сказати про проект, яким, напевно, пишається кожен співробітник компанії. Це глобальний благочинний проект Water4All, якому, до речі, цього року виповнюється вже 35 років із дати його заснування. Основна мета проекту — забезпечити доступ до чистої питної води населенню, яке такого блага наразі не має, для поліпшення санітарних умов та гігієни. Проект надзвичайно масштабний: тільки упродовж 2018 року було реалізовано 45 проектів у 25 країнах на п’яти континентах та зібрано €1,4 млн силами учасників проекту. Цікаво, що Atlas Copco виділяє суму в 2 рази більшу, ніж зібрана співробітниками в результаті добровільних пожертвувань, і зрештою сума потроюється. З минулого року проект працює в Україні. На сьогодні вже інвестовано близько €20 000 в буріння свердловин для води на Закарпатті. Уже успішно встановлено 15 водяних колонок в поселенні ромів у Мукачеві. В результаті близько 500 людей отримали доступ до чистої води. Очікуємо, що проект продовжить роботу на сході України.

: Розкажіть про особливості ведення компресорного бізнесу в Україні. Чи є якесь специфічне питання, яке впливає на сектор?

Т. Вакалюк: Напевно, як і всі зараз, ми небайдужі до політичних подій, бо наразі невідомо, який буде їх подальший розвиток та наслідки для бізнесу, як вплинуть політичні зміни в країні на економіку, інвестиційну привабливість, зовнішнє фінансування, на перспективи розвитку промисловості загалом. Звичайно, надвисокий рівень забюрократизованості в нашій країні також не сприяє веденню бізнесу.

Окремо варто сказати про недосконалість законодавчої бази, зокрема в частині відповідальності виробників щодо екологічних стандартів і вимог до якості виробництва. І я зараз говорю не лише про зменшення шкідливих викидів та економію енергії. До прикладу, в деяких країнах на законодавчому рівні заборонено використання маслозаповнених компресорів у харчовій промисловості через ризик попадання часток мастила до кінцевого продукту. Однак в Україні, на жаль, це питання не врегульовано законодавчо, і деякі виробники використовують маслозаповнені компресори без належної фільтрації повітря. Деякі, що розуміють важливість технології безмасляного виробництва та мають належне обладнання, часом нехтують його обслуговуванням. А це, повірте, суттєво впливає на якість продуктів, що потрапляють до нашого з вами столу.

: З якими ризиками стикаються великі компанії, працюючи в Україні? Як Ви їх мінімізуєте?

Т. Вакалюк: Ризиків бачимо багато: фінансові, податкові, також важливий ризик нестабільності самого ринку, політична турбулентність, корупційні ризики, навіть ризики, пов’язані із технікою безпеки та охороною праці, зрештою, людський фактор як ризик теж суттєвий. Однак ми розуміємо, що ринок України є привабливим та створює чимало можливостей, тому ми докладаємо зусиль, щоб адаптувати роботу належним чином і водночас залишатися привабливими, оперативними та гнучкими. Ми ретельно відстежуємо зміни в правилах і нормативних актах, які нас стосуються, економічні прогнози, інші чинники. Маємо потужну юридичну підтримку, крім цього залучаємо ще й зовнішніх та внутрішніх аудиторів, податкових консультантів, щоб попри всі складнощі вибудовувати роботу компанії безпечно та водночас так, щоб із нами було легко співпрацювати.

: Як змінився ринок та поведінка покупців?

Т. Вакалюк: Зараз ми бачимо інший підхід до вибору обладнання та прийняття рішень, ніж, наприклад, п’ять років тому. Цьому сприяло здорожчання енергетичних носіїв, тож нині замовник не може собі дозволити ігнорувати питання енергозбереження. Тому все більше компаній почали планувати свою вигоду з урахуванням цього фактору, думають на довгострокову перспективу та купують енергоефективне обладнання, яке врешті виявиться дешевшим з погляду вартості виробництва одиниці стисненого повітря чи газу.

: Які плани у компанії на найближчі роки?

Т. Вакалюк: Будемо зміцнювати присутність на ринку, продовжимо інвестувати в розвиток компетенцій, щоб залишатися найкращим партнером для наших замовників, щоб стати «Першими, про кого думають, і першими, кого обирають», — це наше бачення. Тож у нашої команди попереду ще багато роботи.

Читайте також: Ведення бізнесу в Україні в період політичної нестабільності: що потрібно взяти до уваги

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
  •  

Напишіть коментар