Інтерв'ю Українська макроекономіка

Наша компанія ніколи не зупиняється: виводить нові продукти, створює нові тренди, розвиває корпоративну соціальну відповідальність

Богдан Рублюк, комерційний директор Групи компаній FOMALGAUT, розповів, які складнощі чекають українських підприємців, які бажають вийти на європейський ринок, дав кілька важливих порад про те, чому саме потрібно приділити найбільшу увагу, починаючи роботу в західних країнах.

: Ви активно працюєте на європейському ринку. Поділіться історією успіху: як вам вдалося вийти на цей ринок і до чого треба бути готовим?

Б. Рублюк: (посміхається) Дякую за запитання. Насправді, це тема мого виступу. Основним є наступне:
1. Ви повинні зрозуміти, навіщо вам це потрібно, якою є мотивація цієї роботи, оскільки буде витрачено колосальний людський, фінансовий і часовий ресурс.
2. Ви повинні визначитися з тим, куди ви прагнете, здійснити детальний аналіз напряму вашого руху: вибрати країну, вибрати продуктовий сегмент, в який ви рухаєтеся, і детально проаналізувати нормативно-правову базу, тому що в Європі це все працює дещо по-іншому .

Далі поділюся трьома основними посиланнями, про які ми розповідали на саміті. У них — наші поради українським компаніям, які виходять на європейський ринок.

По-перше: пам’ятайте, вас там не чекають. Ринок максимально опиратиметься входженню українського виробника; українська торгова марка не буде просто так там продаватися; місцеві виробники об’єднуватимуться тільки з однією метою — видавити вас із цього ринку.

По-друге: вас хоче кинути кожен. Знову-таки, як я ілюстрував у своїй презентації, на початковому етапі європейці в будь-яких компаніях зі сходу вбачають грошові мішки, тож вони всіма силами намагатимуться у вас ці гроші забрати. Це відбувається на будь-якому рівні, до цього треба бути готовими. І пам’ятайте: усе, що ви робите, маєте чітко прописувати в договорах. У вас повинна бути серйозна юридична служба, яка над цим працює.

По-третє: робота з кадрами. На першому етапі кваліфікованих кадрів не буде. Ми радимо привозити фахівців з України та інтегрувати їх в європейські умови. Європейці — пасивні люди, вони звикли до тихої спокійної гавані, стабільної роботи тощо. Для нової компанії, що динамічно розвивається, яка, подібно до нашої, вийшла на європейський ринок, — цього було недостатньо, і саме тому кадри з України зробили початкову роботу. Але кожна компанія повинна пам’ятати, що починаючи працювати по-іншому, можна дуже багато отримати: зміна філософії діяльності, зміна мислення, зміна розуміння процесів у галузі загалом.

: Як українська держава підтримує національного виробника?

Б. Рублюк: На даний момент — ніяк. За п’ять років нашої експортної діяльності нас не підтримували жодні державні служби. Але не заважають — і на тому спасибі. Можливо, якщо щось зміниться, то буде допомога, але ми її не чекаємо. Саме нашій компанії не допомагав ніхто. У тому числі через те, що держава не розуміла цього руху. 2014 рік, у країні війна, падає ринок — державі було не до підтримки експортних виробників. Держава хотіла захистити свої кордони. Відповідно, ми самі розбиралися в нормативно-правових актах, самі шукали клієнта і т.д. Але на позитивні зміни ми дуже сподіваємося.

: Як ви вважаєте, чого не вистачає українським компаніям для комфортного існування на вітчизняному ринку? Можливо, ефективній роботі перешкоджає законодавча база, незахищеність від рейдерських захоплень?

Б. Рублюк: Я вам скажу так: наша компанія ФОМАЛЬГАУТ-ПОЛІМІН і ТМ POLIMIN — національний лідер серед українських виробників сухих будівельних сумішей. Ми любимо нашу країну, нам комфортно працювати в наших умовах, ми звикли до тих умов, які є. Вони можуть бути не ідеальні, але… Повірте, в інших країнах не все так райдужно, як іноді припускають, у кожній країні є свої нюанси. В Європі все відрегульовано чудово, але нерідко мультинаціональні гіганти просто затоптують середні компанії. Тобто тим, хто вважає, нібито в нас погано, пропоную поїхати й подивитися, як там насправді. Зараз ми задоволені роботою на українському ринку. Звичайно, багато що можна змінювати, багато що можна поліпшувати в нормативно-правовій базі. Ми вже говорили, що пропонуємо уряду вводити спеціальну програму, зокрема, щодо підтримки національного виробника як економічної, так і соціальної. Реклама українських товарів, просування українських товарів — це те, що нам необхідно на даний момент. Потрібно дати людям розуміння: український товар — це класно, в країні виробляються справді високоякісні товари!

: І наостанок, які плани у компанії на 2020 рік?

Б. Рублюк: Нарощування обсягів продажів в Україні більш ніж на 30%, залучення експортного спрямування не менш ніж удвічі, заходження у кілька DIY мереж на європейському ринку. Напрям нашої компанії — це тільки розвиток, тільки рух уперед. Компанія ніколи не зупиняється: випускає нові продукти, створює нові тренди в Україні, які ми побачили на європейському ринку. Також ми розвиваємо корпоративну соціальну відповідальність. У цьому напрямку ми розширюємо сферу діяльності FOMALGAUT BUILDING UNIVERSITY (FВU). Після підписання Меморандуму про співпрацю з Міністерством освіти і науки України ми уклали партнерські угоди з двома закладами вищої освіти й відкрили чотири території професійних компетенцій під назвою POLIMIN HUB. До кінця 2019-го заплановано відкриття ще 10 POLIMIN HUB у різних областях України, щоб у 2020 році продовжити змінювати філософію виконання будівельних робіт: від усвідомленого вибору якісних матеріалів — до професійного виконання. Таким чином, наш авторський соціально-освітній проект FВU й надалі об’єднуватиме тих, хто вчить, тих, хто вчиться, і тих, хто створює якісні й довговічні будівельні об’єкти.

Читайте також: Ведення бізнесу в Україні в період політичної нестабільності: що потрібно взяти до уваги

Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8

Зверніть увагу!
«СНН ГРУП» володіє винятковими авторськими правами на інформацію, розміщену в даній статті.
Автор має виключне право контролювати використання даного матеріалу, що означає заборону на використання даної інформації без його згоди. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, фото, малюнки, інші матеріали.
Будь-яке використання матеріалу/інформації  або будь-яку його частину з даної статті без письмової згоди автора заборонено.
Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо. У разі виявлених порушень автор має право на захист авторських прав в порядку, передбаченому ст. 50-53 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
  •  

Напишіть коментар