Новини

На модернізацію інфраструктури виділять мільярди гривень

У цьому році на модернізацію української інфраструктури буде виділено близько ₴90 млрд ($3,45 млрд). Про це заявив віце-прем’єр-міністр України Володимир Кістіон під час відкриття форуму українських портів-2018, повідомляє портал уряду.

Кошти підуть на поліпшення автомобільних і залізничних доріг, аеропортів і морських портів. За словами Кістіона, українські морські порти відіграють ключову роль у розвитку місцевої економіки, і до 45% експорту і імпорту залежать від них. Загальний дохід, отриманий на ринку послуг українськими морськими портами, за останніми даними, склав $1,7 млрд, що становить 2% від ВВП країни.

«Хочу відзначити особливу роль портів в енергетичній безпеці України. У період штучно створеної блокади вугілля на Донбасі в лютому 2017 року ефективна робота морських портів допомогла не тільки зберегти стабільну роботу української енергосистеми, а й акумулювати достатньо енергетичного вугілля для сталого проходження періоду осені-зими 2017-2018 років», – сказав Кістіон.

Віце-прем’єр вважає, що розвиток і модернізація портів повинні супроводжуватися розвитком сучасної інфраструктури. Адже, на думку експертів, Україна має пропускну спроможність портових терміналів, але є проблема їх ефективності та доступу до них. Практично відсутній якісний наземний порт і портова інфраструктура, і є проблема зі швидкістю завантаження суден і глибиною опадів.

Володимир Кістіон

«Уряд України повністю підтримує проекти державно-приватного партнерства, які сприяють залученню інвестицій для модернізації українських портів. Уже в портах Одеси на різних етапах реалізації знаходяться шість проектів. Кілька інших перспективних проектів будуть представлені в рамках сьогоднішнього форуму», – додав Кістіон.

Він сказав, що до 2030 року планується реалізувати 46 проектів з розвитку морських портів за участю інвесторів. Загальна вартість проектів складає майже ₴44 млрд або близько $1,69 млрд.

Більшість проектів передбачають реконструкцію та будівництво нових перевантажувальних потужностей, в тому числі будівництво нових причалів і тилових комплексів. «Це дасть можливість створити ще п’ять тисяч робочих місць і забезпечити випуск на рівні 157 млн ​​тонн вантажів», – сказав віце-прем’єр. Він додав, що Україна відкрита для інвестицій в портове господарство, про що свідчить досить приваблива тарифна політика.

Кістіон також висловив надію на те, що Міністерство інфраструктури в найближчому майбутньому завершить розробку нової методології портового оподаткування і передасть до парламенту інші необхідні законопроекти, які сприятимуть розвитку і модернізації інфраструктури портів, і в той же час, створять умови для зниження ставок портових зборів до 20%.

По завершенні свого виступу Кістіон звернув увагу на співпрацю місцевої влади з урядом. «Не завжди легко збільшити пропускну здатність портів; збільшується навантаження на інфраструктуру міста, яка руйнує дорожнє покриття і т. д. Це питання вимагає всеосяжного рішення, тому наступним кроком в реформі порту може бути участь муніципальної влади. Уряд буде вітати таку співпрацю».

Раніше Кабінет Міністрів України схвалив Національну транспортну стратегію на 2030 рік. Стратегічна мета пропозиції – забезпечити інтеграцію України в світову економіку і забезпечити технологічний стрибок в секторі інфраструктури.

Читайте також: В Києві пройшов українсько-китайський економічний форум

  •  

Напишіть коментар