Новини

МАУ вважає дискримінаційним застосування акцизу на авіагас для заправки літаків

Найбільший авіаперевізник країни авіакомпанія “Міжнародні авіалінії України” (МАУ, Київ) вважає, що застосування ставки акцизу на авіаційний гас, який використовується для заправки повітряних суден, є дискримінаційним для українських авіакомпаній порівняно з іноземними.

Про це повідомив президент МАУ Юрій Мірошников під час прес-конференції в прес-центрі Українських Новин.

“Загалом у світі такої практики немає. У Європі взагалі заборонено стягнення паливного акцизу за паливо, яке постачається для цивільної авіації, і є відповідна директива ЄС. Наші європейські колеги, які літають в Україну, не платять акциз ні в себе вдома, ні в Україні, тому що вони нерезиденти”, – пояснив він.

Крім того, за даними закритих джерел Мірошникова, ціни на кордоні України на імпортний гас вищі, ніж на кордоні з іншими державами-сусідами, що також ставить українські авіакомпанії в невигідне становище.

Він уточнив, що нові правила імпорту авіагасу, які набули чинності 1 січня і передбачені змінами до Податкового кодексу, не спрощують роботу авіакомпаній, до того ж створюють додаткові проблеми.

29 січня в міжнародному аеропорту “Бориспіль” (Київська область) МАУ опинилися під загрозою невиконання 22 рейсів, що, на їхню думку, сталося внаслідок різних версій трактування нового порядку в частині погашення векселів при реалізації авіапалива.

При цьому Мірошников наголосив, що це не був конфлікт авіакомпанії з постачальником палива “Укртатнафта”, оскільки МАУ виконує всі свої зобов’язання перед ним.

У 2018 році компанія закупила близько 400 тис. тонн авіапалива, половина з якого є імпортним, при цьому сума акцизу за 1 тонну авіагасу становить близько 30 доларів.

Також негативним фактором для розвитку українських авіакомпаній, на думку Мірошникова, є завищена ставка зборів за аеронавігаційне обслуговування в районі аеродрому, яку використовує державне підприємство обслуговування повітряного руху України (“Украерорух”).

“Тарифи, якими вони (“Украерорух”) користуються, встановлені Міністерством, коли воно ще було “транспорту та зв’язку” в 2010 році, і вони не переглядалися. Страждають не тільки українські авіакомпанії, а й аеропорти, які втрачають привабливість за рахунок високого фактору витрат”, – наголосив він.

Як повідомляли Українськi Новини, 30 січня компанія “Укртатнафта” відновила відвантаження авіапалива у зв’язку з розблокуванням Державною фіскальною службою процедури погашення податкових векселів.

Згідно зі змінами до Податкового кодексу, прийнятими Верховною Радою 23 листопада 2018 року, ставка акцизу на авіаційний гас, який використовується не за цільовим призначенням, підвищується в 10 разів.

Таким чином, імпортер або виробник авіапального повинен підтвердити цільове використання, оплатити акцизний збір за базовою ставкою в розмірі 21 євро/тис. л і оформити податковий вексель.

Вексель видається на суму акцизного податку, розрахованого виходячи з поставленого обсягу палива і різниці у ставках акцизного податку 189 євро/тис. л.

Читайте також: МАУ підозрюють у розкраданні мільйонів з аеропорту Бориспіль

Слідкуйте за нашим телеграм каналом: https://t.me/ldaily

  •  

Напишіть коментар