Аналітика

Куди веде націоналізація? Український контекст

На тлі останніх подій, питання націоналізації підприємств в Україні обговорюється досить активно. І навіть ті громадяни, для яких дана тема не є об’єктом особистої зацікавленості, виявилися втягнутими до дискурсу про переваги і недоліки цього процесу. Навіщо потрібна націоналізація і чи є вона ефективним інструментом боротьби з кризовими тенденціями в економіці країни? Редакція аналітичного бізнес – видання Lawyers Daily пропонує свою точку зору.

Почнемо зі статики. Загальна сума проданих за 25 років активів в Україні становить близько 10,9 мільярдів доларів. При цьому, доходи від приватизації держвласності, як правило, не дотягують до річних показників витрат на здійснення націоналізації. Таким чином, нещодавнє «придбання» «ПриватБанку» обійшлося українській державі в 4,4 мільярди доларів. І це – тільки одна з компаній, які перейшли в держвласність протягом цього року.

За всю історію незалежності України в числі найбільш успішних приватизацій, попередньо націоналізованих підприємств, – продаж “Криворіжсталі” (4,6 мільярди доларів) і компанії «Укртелеком» (1,3 мільярд доларів).

Також варто зазначити, що українська практика націоналізації, в основному, орієнтована на внутрішній ринок і країни СНД. Згідно зі статистикою, зацікавленість західноєвропейських інвесторів в Україні вкрай низька.

Цікаво, що, не дивлячись на публічні заяви представників політики і окремих аналітиків, показники річного плану по приватизації в Україні з кожним роком падають падають. У той час, як витрати на націоналізацію – не скорочуються.

0fbe3b0ee924936352a263ef6228b6a4

Читайте також: Думка юриста щодо націоналізації “ПриватБанку”: чого чекати далі?

  •  

Напишіть коментар