Бліц-інтерв’ю з Тіберіу Діма, генеральним директорм BASF Україна, керівником групи країн Східної Європи.
LDaily: Розкажіть про головні досягнення І півріччя 2019 року.
Т. Діма: Цього року в Україні простежується позитивна тенденція розвитку бізнесу зі стабільним зростанням показників у більшості галузей. Так, підрозділ BASF Agricultural Solutions, який є одним з основних сегментів нашої діяльності в Україні, у першому півріччі цього року збільшив продажі на понад 15% у доларовому еквіваленті.
В цілому, перша половина 2019-го була вкрай важливим періодом для нашої компанії як на глобальному рівні, так і в Україні. У листопаді 2018 року була презентована нова глобальна стратегія, спрямована на зміну всієї організації. Упродовж останніх місяців ми займалися реалізацією цієї стратегії. Це був складний, однак дуже важливий час для компанії, і я впевнений, що всі наші зусилля допоможуть створити цілком оновлений BASF, набагато ефективніший та гнучкіший зі значно спрощеними процесами та чітким портфоліо, інноваційний та клієнтоорієнтований.
Для України перша половина року була часом змін у сфері управління. Після семирічної роботи в українській команді Андреас Лір переїхав у Бухарест і обійняв посаду генерального та адміністративного директора BASF Румунія. Марія Бондар була призначена новим фінансовим директором BASF Україна, а Андрій Касьян очолив підрозділ BASF Agricultural Solutions в Україні, Молдові та країнах Кавказу.
Як щодо мене, то після шестирічного досвіду на посаді голови підрозділу BASF Agricultural Solutions в Україні, Молдові та країнах Кавказу для мене є честю взяти на себе обов’язки генерального директора BASF Україна. Я готовий прийняти цей професійний виклик і разом з українською командою підтримувати розвиток економіки та посилювати присутність концерну BASF на українському ринку.
LDaily: Як працівники компанії впливають на її успіхи? Що Ви робите для активного залучення людей у робочий процес?
Т. Діма: Як я зазначав, на даний момент у BASF відбуваються організаційні зміни, й успішними ці зміни стануть, якщо наші співробітники повністю підтримуватимуть дії концерну. Саме тому ми зосереджені на внутрішніх процесах та командній роботі, що дає змогу відповідати потребам клієнтів. У своїй новій ролі головним я вбачаю підтримку талановитих співробітників. Ми хотіли б і далі розвиватися як топовий роботодавець світового рівня в регіоні й підтримувати формування нової, сучасної та успішної України. Для досягнення цієї мети необхідно мати гнучкі структури та забезпечити співробітників усіма інструментами та навичками, необхідними для того, щоб запропонувати продукти та послуги, орієнтовані на потреби клієнтів компанії. Однак як заохотити людей до роботи? Ми сприятимемо розвитку креативності та визначимо чіткі обов’язки для наших співробітників. Таким чином, підвищиться ефективність бізнес-підрозділів, у результаті чого задоволеність наших клієнтів та партнерів також зросте.
LDaily: Поділіться, будь ласка, планами на наступні три роки. Чи плануєте інвестувати в Україну?
Т. Діма: Нині ми живемо у світі, який постійно змінюється, який є невизначеним, складним та неоднозначним. Однак навіть у таких умовах наша мета залишається незмінною — бути кращою світовою хімічною компанією для наших клієнтів. Що стосується потенційних інвестицій, то ми розглядаємо такі можливості. Україна є дуже важливим ринком для BASF. Особливо це стосується групи країн Східної Європи, до складу якої входить Україна, Молдова, Грузія й Вірменія. Ми віримо в потенціал України та продовжимо підтримку наших клієнтів і партнерів у регіонах. Концерн BASF має намір підтримувати розвиток української економіки своїми знаннями, продуктами та рішеннями в різних галузях. Крім сільського господарства в Україні значний потенціал мають такі напрямки, як харчування та корми, гірнича справа, хімічна промисловість.
LDaily: З якими проблемами ви стикнулися, працюючи в Україні?
Т. Діма: BASF — світовий лідер у хімічному виробництві. Але є проблеми, з якими ми стикаємося в Україні, й одна з них — контрафактна продукція, яка з’являється на галузевих ринках, особливо в сфері засобів захисту рослин. Однак це не лише наша проблема, вона також створює перешкоди для інших гравців ринку. Концерн BASF завжди дбає про виняткову якість своїх продуктів та рішень. Щороку ми інвестуємо близько €2 млрд на дослідження та розвиток, проте контрафакт ставить еталон якості BASF під загрозу. Нам регулярно доводиться боротися з цією проблемою. Разом із Європейською бізнес асоціацією (ЄБА) та Українським клубом аграрного бізнесу (УКАБ) ми докладаємо спільних зусиль у пошуках рішень проблеми контрафактної продукції.
LDaily: Чи побачили Ви зміни в бізнес-кліматі за час роботи компанії на українському ринку?
Т. Діма: BASF тісно співпрацює з представниками майже всіх промислових секторів. Це дає нам змогу щодня відчувати пульс країни. Маємо визнати, що бізнес-клімат покращився. Європейський бізнес прямує в Україну. І хоча ще багато над чим треба працювати та чимало змінити, ми оптимістично налаштовані щодо розвитку країни.
LDaily: Як політичні зміни можуть вплинути на компанію? Чого очікуєте від нового уряду? Чи повинна, на Вашу думку, влада країни втручатися в бізнес?
Т. Діма: В цьому питанні наші очікування співзвучні з позицією ЄБА. Треба зосередитися на протидії тіньовій економіці, роботі з узгодження законодавства України з нормами ЄС, податковому регулюванні, митниці, інфраструктурі, передових технологіях, на людських та природних ресурсах. Активні дії в цих напрямках обов’язково допоможуть створити кращі умови для бізнесу та поліпшити інвестиційний клімат в Україні.
LDaily: Мабуть, Ви припускалися помилок під час роботи. Розкажіть, будь ласка, що Ви робите для їх виправлення? Хто Вам допомагає?
Т. Діма: Помилки — це частина особистого та професійного життя будь-якої людини. Я вірю в те, що на помилки можна дивитися з різного боку, акцентуючи увагу на досвіді. Один із найцінніших висновків мого життя: подолані труднощі — виграні можливості. Якщо у вас хороша команда та вірні партнери, якщо ви ухвалюєте правильні рішення в бізнесі та плануєте заздалегідь, ви впораєтеся навіть із найскладнішими проблемами. Ми пишаємося тим, що продукти, рішення й постійна технічна підтримка з боку BASF допомагають українським компаніям залишатися конкурентоспроможними та успішно розвиватися впродовж 27 років нашої роботи на українському ринку.
Читайте також: Ведення бізнесу в Україні в період політичної нестабільності: що потрібно взяти до уваги
Читайте новини в нашому додатку!
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=ua.com.grodas.ldaily&hl=ru
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/ldaily/id1354384907?l=uk&ls=1&mt=8