Коли розпочинаєш власну справу, дуже важливо детально проаналізувати ризики, оцінити можливі втрати та окреслити загальну стратегію розвитку. Але як бути в тому випадку, коли, сама бізнес-модель є незвичною і не до кінця прийнятою в умовах певного ринку: на що орієнтуватися?
Франчайзинг – є саме таким: відносно новим і не освоєним у рамках українського бізнес-простору. Проте, чи все насправді так складно, як здається на перший погляд?
Продовжуючи тему попередньої аналітики, видання LDaily звернулося за коментарем до засновника мережі ресторанів здорового харчування FreshLine Вадима Бортника.
FreshLine – приклад успішної франшизи з українським корінням, а Вадим, у свою чергу, – приклад підприємця, який не побоявся запропонувати українському ринку щось нове.
Сьогодні мережа FreshLine включає в себе понад 40 закладів у різних областях України.
LDaily: Бізнес за франшизою – явище не до кінця освоєне в умовах українського ринку. На сайті Вашої компанії зазначено, що перш, ніж запустити проект FreshLine, Ви відкрили, принаймні, 15 власних закладів. У такому випадку: чому саме франчайзинг? Чим ця модель бізнесу принципово відрізняється від інших?
В. Бортник: Я з самого початку знав, що це буде франчайзинг. Тому вся організаційна структура будувалася на ідеї, що ми робимо не просто «кафешки», а створюємо систему, яка дозволяє цим бізнесом ефективно управляти і масштабувати його.
Але продавати франшизу я зважився тільки тоді, коли було вже 15 своїх ефективно працюючих закладів: коли наше місто (Харків) прийняло ідею.
Ми створили не просто мережу закладів, але і ефективну систему управління бізнесом: з HR- ом, з системою контролю якості, з системою відеоспостереження, з центром, який отримує зворотний зв’язок від гостей, з відділом маркетингу, який готує різні акції та івенти.
У цьому бізнесі є велика цінність, і починати потрібно було раніше.
Тоді культура сендвічів швидше б поширювалася в Україні. (посміхається)
LDaily: У чому полягають особливості такого бізнесу в Україні: його недоліки та переваги?
В. Бортник: Франчайзинг сьогодні — одна з найбільш прогресивних бізнес-моделей, що дозволяє вам почати свій власний бізнес, заручившись підтримкою професіоналів. Франшиза надає вам готовий продукт та спеціалістів для організації всього робочого процесу: підбір персоналу, обладнання, контроль підприємства, доставка продукції і так далі.
У результаті, партнер отримує економію часу, і йому не потрібно відпрацьовувати технологічний процес. Він знає, що матиме кінцевий продукт такий самий , як і у всіх інших точках цього франчайзингу.
Також значною перевагою є зниження порогу на входження в бізнес: ви економите на відкритті, організації та рекламі успішного закладу.
LDaily: Скільки часу знадобилося компанії FreshLine, щоб вийти на бажаний рівень розвитку, адже існує позиція, що бізнес за франшизою здатен стати прибутковим дуже швидко. Як це було у вашому випадку?
В. Бортник: Ми почали продавати франшизу через 6 років з моменту заснування компанії. Перші заклади FreshLine з’явилися у Харкові.
Сьогодні ми пройшли тільки 50% шляху, який потрібно пройти для того, щоб компанія стала дійсно великою і успішною. Ми активно працюємо над стандартизацією, над HR. У нас є велика стартап-команда і команда менеджерів та інструкторів, які ведуть кожен заклад і забезпечують безперебійність роботи усієї мережі.
LDaily: Опираючись на власний досвід, скільки необхідно інвестувати в такий бізнес, щоб він став успішним?
Вадим Бортник: Паушальний внесок для відкриття власного сендвіч-бару — 5 тисяч доларів.
Інвестиції для відкриття – близько 30 – 40 тисяч доларів.
Читайте також: Бізнес за франшизою: легко і швидко або дорого і складно?