Новини

FTC буде розслідуватиме “сотні” дрібних придбань технологічних гігантів за останні 9 років

Під нові розслідування потрапляють численні дрібні придбання Microsoft, Google, Apple, Amazon і Facebook з 1 січня 2010 року. Регулятори мають намір з’ясувати чи були ці придбання покупками потенційних конкурентів, які могли вирости в великих компаній-суперників.

У минулому році тиск американських і європейських регуляторів на п’ять найбільших компаній США посилився, оскільки вони опинилися у положенні більше схожим на монопольне, а іншим компаніям все складніше витримувати конкуренцію з ними.

Цими п’ятьма гігантами є Apple (ринкова капіталізація $1,45 трлн), Microsoft ($1,4 трлн), Amazon ($1,06 трлн), Google ($1,04 трлн), Facebook ($597 млрд). Сумарна ринкова вартість цих компаній складає близько $5,5 трлн.

Федеральна торгова комісія (FTC) оголосила на цьому тижні, що звернулася до цих компаній за отриманням «інформації та документів про умови, обсязі, структурі і цілях» придбань, які було укладено між 1 січня 2010 року та 31 грудня 2019 року.

Йдеться про придбання, які не вимагали дозволів від регулюючих органів відповідно з порогом вартості за Законом Харта-Скотта-Родіно (HSR).

Закон HSR був прийнятий в 70-х роках і встановив вартісний поріг для обов’язкової звітності компаній антимонопольним органам. Спочатку поріг становив $50 млн, але коригується щорічно. FTC оголосила пару тижнів назад, що поріг HSR на 2020 рік збільшується з $90 млн до $94 млн, починаючи з 27 лютого. Про будь-яке придбання, яке нижче порога на момент закриття, повідомляти не потрібно.

Довгий час вважалося, що тільки великі угоди можуть підірвати конкуренцію, а встановлення порога зменшить тягар звітності для компаній, що займаються злиттями й поглинаннями. Але тепер FTC стурбований тим, що технологічні компанії можуть використовувати практику антиконкурентних придбань невеликих компаній, які в іншому випадку могли б вирости і стати життєздатними конкурентами.

Голова FTC Джозеф Саймонс сказав в розмові з журналістами, що кількість розглянутих угод становить «сотні» і може призвести до «розслідування» деяких злиттів.

«Ці ініціативи допоможуть FTC поглибити своє розуміння діяльності з придбання великих технологічних компаній, в тому числі того, як ці фірми повідомляють про свої транзакції федеральним антимонопольним агентствам, і чи роблять великі технологічні компанії потенційно антиконкурентні придбання які зароджуються або потенційні конкуренти, які знаходяться нижче порога HSR і, отже, не потребують звітності перед антимонопольним органам », – йдеться в повідомленні FTC.

Громадськість мало знає про невеликі придбання, і тих, які не вимагають схвалення регулюючими органами. У той час як Apple, наприклад, згідно із заявами генерального директора Тіма Кука в минулому році, в середньому купує компанію кожні два-три тижні. Це говорить про те, що виробник iPhone купує від 17 до 26 компаній на рік, хоча в ЗМІ та фінансову звітність спливли тільки вісім покупок в 2019 році.

За винятком придбання GitHub за $7,5 млрд, Microsoft в своєму щорічному звіті повідомив, що придбав 19 невеликих компаній за $1,6 млрд. В 2019 фінансовому році (який закінчився 30 червня 2019 року). При цьому в офіційній звітності Microsoft фігурує тільки 14 покупок протягом цього періоду часу (ці угоди перераховані за датою оголошення, а не за датою закриття, але невеликі придбання, як правило, швидко закриваються). Середня ціна покупки для невеликих придбань склала $84,2 млн, що було трохи нижче порога HSR в $84,4 млн, який вступив в силу на початку 2018 року.

Три інші компанії ще більш розпливчасті в своїх повідомленнях про невеликі угоди:

Amazon: «Протягом 2019 роки ми придбали певні компанії по загальній ціні покупки $315 млн.».

Aphabet: «Протягом року, що закінчився 31 грудня 2019 року, ми завершили інші придбання і покупки нематеріальних активів на загальну суму близько $1,0 млрд».

Facebook: «Протягом року, що закінчився 31 грудня 2019 року, ми придбали деякі нематеріальні активи і завершили кілька придбань бізнесу, які не були суттєвими для нашої консолідованої фінансової звітності, як окремо, так і в сукупності».

«Ця ініціатива дозволить Комісії уважніше подивитися на придбання в цьому важливому секторі, а також оцінити, чи отримують федеральні агентства адекватні повідомлення про угоди, які можуть завдати шкоди конкуренції», – заявив голова FTC Джо Саймонс. «Це допоможе нам продовжувати підтримувати технологічні ринки відкритими і конкурентоспроможними, в інтересах споживачів».

Читайте також: Amazon оцінили в рекордні $220 млрд

Слідкуйте за нашим телеграм каналом: https://t.me/ldaily

  •  

Напишіть коментар