Новини

Чи здатна українська фармгалузь витіснити західних конкурентів і зайняти лідируючі позиції на ринку?

Вітчизняна фармацевтична продукція стала альтернативою імпортним препаратам для українців під час економічної кризи, яка розпочалася у 2014 році.

Не поступаючись у якості, українські ліки підкупили споживача низькою вартістю, що дозволило вітчизняній фармгалузі зайняти лідируючі позиції на ринку. У цьому видання LDaily запевнив генеральний директор фармацевтичної компанії Acino Євген Заїка.

«Український фармбізнес на тлі девальвації гривні і скорочення ринку примудрився забрати ту долю ринку, яку займала західна промисловість, і поліпшити свої позиції. Варто зазначити, що жодне фармацевтичне підприємство не скоротило виробництво. І в грошах, і в упаковках вітчизняні компанії тільки наростили свою частку», – розповів Євген Заїка.

За даними експертів, на 2013 рік припало активне зростання фармацевтичного ринку України. Його вартість на той момент становила близько 4,3 – 4,4 мільярдів доларів. Після початку кризи цей показник опустився до 2,2 мільярдів доларів. Таке падіння призвело до масштабних втрат у номінованій валюті з боку фармкомпаній. Особливо це торкнулося західних підприємств, які імпортували продукцію у нашу країну.

«Не зважаючи на це, іноземні компанії не покидали український ринок масово. Лише кілька великих американських і британських підприємств скоротили свої активи в Україні, проте залишили декілька продуктів, що не потребують великого штату для просування. Тобто, аутсорсили вітчизняні компанії на промоції, яким повністю віддали портфель своїх продуктів», – пояснив гендиректор.

Відповідно, конкуренція зростала і продовжує набирати оберти швидкими темпами. Вимоги до компаній, що працюють у рамках даного ринку, стають усе жорсткішими. З іншого боку, великий плюс полягає у тому, що зараз вітчизняна фармпромисловість не програє західному конкуренту ані в маркетингу, ані в просуванні, ані в промоції.

«І в грошах, і в упаковках вітчизняні компанії наростили свою долю. Якщо раніше у грошах 70% ринку належало західним продуктам, а 30% – вітчизняним, то зараз вже 40% – вітчизняна продукція, а 60% – іноземна. Ситуація в упаковках була протилежною: 70% упаковок – вітчизняна продукція, 30% – імпортна. Зараз ці показники становлять 78% і 22%», – підкреслює Євген Заїка.

Нагадаємо, що фармацевтична компанія Acino була утворена після того, як міжнародна компанія Acino Pharma купила українське підприємство «Фарма Старт». Підписання угоди відбулося 1 жовтня 2015 року.

Читайте також: «Процедура ввезення препаратів до України дещо роздута … Але я не вважаю таку скрупульозність великим недоліком»

  •  

Напишіть коментар